Het design van een velg is bepalend in de keuze voor een aluminium of stalen velg. Het aantal spaken van een velg bepaald voor een groot deel de sterkte van de velg. Als we twee dezelfde modellen velg nemen: een van staal en een van aluminium, dan zal daaruit naar voren komen dat de aluminium velg meer stevig is dan de stalen velg. Staal zal bij bepaalde druk ombuigen en aluminium zal eerder geneigd zijn te breken. De kracht waarop dit gebeurt bepaalt de sterkte. Een stalen Volvo V60 velg zal het begeven bij een druk van ongeveer drieëntwintig ton. Een aluminium Volvo V60 velg zal het begeven bij een kracht van ongeveer twintig ton. Hieruit kunnen we opmaken dat een aluminium velg minder stevig is dan een stalen velg. Als we kijken naar de compactheid van staal versus aluminium dan is staal ongeveer twee maal zo dicht. Ook dit draagt bij aan een grotere sterkte van staal ten opzichte van aluminium. De kans dat jouw Volvo V60 velg te maken krijgt met krachten van twintig ton of meer is niet interessant in de praktijk. Vanuit dit oogpunt maakt het niet veel uit welke velg je kiest, al zal een aluminium velg wel lichter zijn dan een stalen Volvo V60 velg.
Wil je andere velgen maar heb je geen zin om gloednieuwe te bestellen? Dan kunnen tweede hands velgen een oplossing zijn. Deze zijn vaak een stuk goedkoper en geven jouw Volvo V60 toch een nieuwe look. Oppervlakkige krassen of deuken zoals stoeprandschades kun je simpel zelf repareren, zijn de krassen en deuken niet bijzonder groot, lang en diep is er niets mis met de velgen. Controleer wel de aansluitpunten. Belangrijk is dat deze in een kwalitatieve staat zijn, en passend voor jouw Volvo V60 maar natuurlijk. De steekmaat moet gelijk zijn aan de auto. Check welke maat bij jouw Volvo hoort, dit kan je doen aan de hand van het bouwjaar. Is het bouwjaar na 2003 dan is het bijvoorbeeld 112*5, en het model van voor 2003 kan 100*5 hebben. Komt jouw Volvo V60 uit 2003 dan kunnen beide maten mogelijk zijnkan het zo zijn dat je of de ene of andere maat hebt. Als je de goede steekmaat hebt zij de velgen waarschijnlijk passend voor jouw Volvo V60. Waarschijnlijk omdat in het geval van heel erg grote velgen (twintig inch of hoger) je de auto zal wellicht moeten aanpassen om de velgen passend te maken. Waar je ook naar moet kijken, zeker in het geval van de aankoop van 2de hands velgen zijn de banden (als je deze bij de velg koopt). Kijk goed naar de profieldiepte, controleer dit altijd. Is het bandenprofiel matig dan zul je gloed nieuwe banden moeten bestellen voordat je gaat rijden met je spiksplinter nieuwe tweede hands velgen. Om het makkelijker te maken kan je ook gebruikte velgen kopen bij de speciaalzaak. Zo bespaar je ten opzichte van nieuwe velgen, maar heb je toch de zekerheid van de speciaalzaak. https://www.wheelpoint.nl/velgen-voor/volvo/v60
De Volvo V60 is zeer geschikt om mee op vakantie te gaan. De veilige, comfortabele auto heeft laadruimte om alle spullen gemakkelijk mee te nemen. Houdt wel altijd rekening met de regelgeving met betrekking tot auto's in het vakantieland, maar ook de landen waar je doorheen rijdt. In de meeste landen is een geel of oranje hesje verplicht voor ieder persoon in de auto, ook kunnen vignetten verplicht zijn. In sommig landen is ook een brandblusser verplicht en in bijvoorbeeld Duitsland is het verplicht om wanneer je lenzen of een bril draagt een reserve bril of paar lenzen bij je te hebben. Verder is vrijwel overal de gevarendriehoek en EHBO-kist verplicht. Kijk voor je op vakantie gaat dus goed wat je allemaal mee moet nemen. Denk hierbij ook aan de banden. Winterbanden zijn soms verplicht, maar soms kunnen sneeuwkettingen dat ook zijn. Verder is het Uiteraard belangrijk dat de auto in een goede staat is, doe klein onderhoud voor je vertrektcontroleer de verlichting en bandenspanning altijd voor je vertrekt, ook het oliepijl, de koelvloeistof en ruitenwisservloeistof kun je het beste even controleren. Wat veel mensen vergeten is het meenemen van de reservesleutels. Dit is altijd aan te raden, zodat mocht je de sleutel van de auto kwijt raken je toch nog kunt rijden met de reservesleutel. Als laatste is het belangrijk dat je op de hoogte bent van de snelheden waarmee gereden mag worden. Bij grensovergangen staan vrijwel altijd borden met daarop de maximale toegestane snelheid voor de snelwegen, provinciale wegen als binnen de bebouwde kom.
Jouw Volvo V60 waxen is een uistekende optie om de lak te beschermen en jouw Volvo V60 er stralend uit te laten zien. Belangrijk bij het waxen is dat je de Volvo eerst reinigt. Vuil kan juist voor krassen zorgen en wax op vuil smeren zal geen gewenst resultaat geven. Reinig je auto eerst goed. Zodra je de auto hebt schoongemaakt is het tijd deze te laten drogen of eventueel droog te maken. Is je auto schoon en droog dan kun je beginnen met het waxen. Waxen kun je zowel handmatig doen als machinaal. Ga je handmatig te werk neem dan een schone doek, een vaatdoek is hier zeer geschikt voor en breng dan de wax aan op de doek. Wrijf nu in een draaiende beweging alle lak in met de wax. Van belang is dat je de wax goed en evenredig verdeeld, ook is het van belang dat je de wax vrij krachtig inwrijft. Je moet dus een beetje kracht zetten wil je een goed resultaat krijgen. Nadat je de Volvo V60 volledig in de wax gezet hebt kun je genieten van een nette auto. De wax beschermt de lak, regenwater zal eenvoudiger van de auto afrollen wat zorgt voor het langer hebben van een schone auto. Je lak is ook beter beschermd tegen poep van vogels door de wax. Belangrijk is wel dat je voorkomt dat de wax op de ruiten van je Volvo V60 terecht komt, wax verminderd het zicht wat de verkeersveiligheid niet ten goede komt. Gebruik je een machine, dan gebruik je een accu-tol of tol op elektriciteit. Als opzetstuk gebruik je in zo een geval een ronde schijf met een zachte stof. Smeer wat wax op het opzetstuk (hier zijn speciale opzetstukken voor te koop) en wrijf het met gemak egaal uit over de gehele auto. Let op dat je altijd wax op het opzetstuk hebt zitten,omdat je anders krassen kunt maken . Houd het opzetstuk ook goed schoon. Zand enzo zijn funest voor de lak, check het opzetstuk voor je begint op vuil.