Hyera berjalan dengan gembira ke sekolah.Orang yang dianggapnya dingin dan sombong itu sudah menjadi kawan baiknya.
Ketika mahu berjalan masuk ke kelas tiba2 langkahnya terhenti seketika.
"Ukk..annyeong..".sapanya kepada Hyera.
"Hehehe...saya pergi dulu..".kata Hyera mahu melangkah pergi tapi malangnya begnya di tarik dari belakang.
"Nak pergi mana??".soalnya lagi.
"Aniya..saya nak masuk kelas..nanti lambat pula..".kata Hyera sambil menelan air liurnya.
"Nak masuk kelas..".berdiri di hadapan Hyera.
"Haah..saya ada banyak kerja lagi tak siap..".kata Hyera.
"Kau tahu ni apa??..".tunjuk telefon miliknya kepada Hyera.
"Telefon..".kata Hyera sepatah.
"Kau tengok siapa dalam gambar ni..".katanya.
"Saya dan Eun woo..".kata Hyera lagi.
"Huh..".
Hyera tersedar sesuatu.
"Aniya..tu..awak salah faham jer..".kata Hyera.
"Ouh..salah faham..kau ingat aku nak percaya ker..".katanya sambil menggenggam kolar baju Hyera.
"Betul..saya tak tipu..".kata Hyera cuba pertahankan dirinya.
"Aku ni dah dengar banyak kali dah pasal kau dengan Eun woo oppa..kau tahu tak...".marahnya pada Hyera.
"Betul..saya tak bohong awak..dia cuma tolong saya jer...".kata Hyera.
"Tolong apa kalau macam tu..".jerkahnya.
"Eunha..jebal..jangan apa-apakan saya..".mohon Hyera.
"Kau patut di beri pengajaran jer...".katanya lagi
Eunha mengangkat tangan mahu menampar Hyera tetepi tangannya dihalang.
"Apa kau buat ni??".jerkahnya kepada Eunha.
"Eun woo oppa..".
"Kau ni tak serik lagi ker...".katanya lagi.
"Aniya..dia yang cari pasal dulu..".kata Eunha sambil menunding jarinya kearah Hyera.
"Sekarang ni aku tak nampak pun yang dia cari pasal dulu..".kata Eun woo menggenggam kuat tangan Eunha.
"Argh..sakit la..".kata Eunha cuba menarik tangannya dari Eun woo.
"Sekarang korang lepaskan Hyera..kalau tak patah tangan ketua korang..".ugut Eun woo.
Mereka kemudiannya melepaskan Hyera.
"Lepas ni aku taknak korang semua dekat lagi dengan dia atau cari pasal dengan dia..kalau aku nampak siap korang aku kerjakan..arraseo..".Eun woo memberi amaran kepada Eunha.
"Arraseo..".akur Eunha.
"Good..sekarang pergi main jauh2..".kata Eun woo lalu melepaskan tangan Eunha.
Kemudian Eunha dan gengnya pun beredar dari situ.
"Gomawo..Eun woo-yaa..".ucap Hyera.
"Umm...".Eun woo berjalan meninggalkan Hyera di belakang.
"Yah..tunggu..".Hyera berlari kearah Eun woo.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Di bilik muzik,
Eun woo masuk ke bilik itu secara berseorangan lalu duduk di sebuah piano lalu jarinya mula menekan satu persatu kord dan mula bernyanyi.Hyera yang kebetulan melalui bilik terdengar bunyi piano lalu mendekati bilik tersebut.
YOU ARE READING
My Beautiful Lover
Fanfiction"Jangan dekat aku...".marahnya. "Saya minta maaf...".pinta Hyera. "Aku tak kenal kau siapa??..dan dalam masa satu hari je..hidup aku jadi huru-hara..kau tahu tak...".marahnya. "Ma...maaf...". Pertemuan yang singkat dengan seorang budak nerd itu tela...