Am auzit cu totii ca exista multe companii in orasele mari din tara, care se confrunta cu o mare criza de personal, motiv pentru care contacteaza agentiile de recrutare forta de munca, pentru a le aduce muncitori , pe care sa ii angajeze.
Muncitorii nepalezi in Romania, la fel ca muncitorii asiatici de diferite alte nationalitati sunt angajati in diferite domenii de activitate, iar angajatorii sunt foarte incantati de inspiratia avuta atunci cand au contactat agentia Jordan River pentru a-i recruta.
Inca din cele mai vechi timpuri, agricultura era ocupatia de baza a romanilor din mediul rural, iar acum inca in mediul rural exista multi agricultori care detin suprafete mari de teren agricol, dar nu au pe cine sa angajeze pentru a cultiva fructe, legume si cereale.
Acum insa, pot opta pentru colaborarea cu agentia mai sus mentionata, care recruteaza muncitori nepalezi si muncitori din diferite alte tari asiatice, dispusi sa munceasca in agricultura in Romania. In plus, in comparatie cu muncitorii romani, acesti tici sunt mult mai harnici si mai disciplinati.
Exista multe depozite mari pe teritoriul tarii noastre care au nevoie de manipulanti marfa sau de stivuitoristi. Cum romanii nu prea doresc sa lucreze in logistica, angajatorii apeleaza la forta de munca Asia, iar acesti muncitori cu siguranta reprezinta cea mai buna solutie.
Sunt foarte harnici, sunt disciplinati, sunt foarte bine organizati si rezistenti la efort fizic prelungit. In plus, sunt dispusi sa stea si sa munceasca peste program, doar pentru a-si indeplini targhetul zilnic.
In multe hoteluri este nevoie de personal, atat pentru postul de camerista, cat si pentru bellyboy, receptioner sau personal pentru intretinere. Ei bine, pentru ca nu gasesc persoane de nationalitate romana dispuse sa munceasca, angajatorii aleg forta de munca Asia pentru posturile libere pe care le au.
La diferite terasae si cafenele am vazut de-asemenea in ultimul timp ospatari asiatici, care au ales sa vina in tara noastra pentru a munci, si pentru a duce un trai mai bun decat in tara natala, insa si pensiunile angajeaza personal calificat asiatic mai nou.
Pe santierele din Romania au sosit zidari, dulgheri, si alti meseriasi in constructii din Nepal sau din alte tari asiatice. Acesti muncitori calificati sau necalificati au ales sa munceasca in tara noastra pentru ca au posibilitatea de a castiga mult mai multi bani decat in tara natala, iar o parte din banii castigati lunar ii vor schimba in dolari, si ii vor trimite familiei.
Iata asadar in cat de multe domenii de activitate se cauta personal, si se angajeaza muncitori nepalezi sau muncitori de alte nationalitati, din Asia. Angajatorilor le convine sa ii angajeze dat fiind faptul ca sunt foarte harnici si foarte bine organizati. In plus, sunt rezistenti la efortul fizic prelungit, si nici nu au alte preocupari precum iesirile in cluburi sau in baruri; ci doresc doar sa munceasca, si sa fie cat mai productivi,
Este firesc in aceste conditii ca angajatorii sa aleaga forta de munca Nepal. Agentiile care recruteaza acesti muncitori, le sunt alaturi pentru a-si obtine documentele necesare astfel incat sa locuiasca si sa munceasca in tara noastra.