איך להשיג יותר קוראים

599 67 21
                                    

הרבה אנשים ביקשו את זה, אז...

1) הבסיס
כמה דברים די ברורים...

    1.1) התקציר
    יש פרק שלם על זה, יעלה בהמשך.

   1.2) ההתחלה שלכם
   גם על זה יעלה פרק.

   1.3) דקדוק ושגיאות כתיב
    תוודאו שהדקדוק והכתיבה שלכם הם, לפחות, בסדר. מבחינתי תשתמשו בבודק שגיאות, בבקשה. זה לוקח, משהו כמו חמש דקות, ועושה שינוי ענק. אם אני רואה הרבה טעויות בפרק הראשון, כנראה שאני לא אקרא יותר. אפילו אם העלילה מדהימה. אני פשוט לא יכולה לעמוד בזה, כי טעויות כאלה מסיחות את דעתי מהסיפור עצמו.

    1.4) מבנה
    תוודאו שאתם שמים מספיק רווחים ומעברי שורות. גושים גדולים של מילים יכולים להיות מאוד מפחידים ומבלבלים.

    1.5) העלילה
    תוודאו שהעלילה מקורית ומעניינת. זה יכול להיות קונספט מוכר, אבל תוודאו שאתם מכניסים פנימה את הסטייל האישי שלכם.

    1.6) הכותרת
    הכותרת שלכם צריכה להיות מעניינת, ולא משהו כמו עובדה או שאלה. משהו כמו 'אומיגד, האיש הזה חטף אותי!' זו לא כותרת טובה. לעומת זאת, 'החטיפה' זה קצת יותר טוב. זה קלישאתי, כן, אבל הרבה יותר נקי ומקצועי מהראשון. אל תשתמשו בדיבור (כלומר משהו שדמות אומרת) או בסימני פיסוק בתוך הכותרת. בנוסף אני אמליץ לא להשתמש בשאלות בתור כותרת. הכי טוב לעשות את הכותרת קצרה (פחות מעשרה מילים, בטוח) אבל לא יותר מדי כללית. אל תקראו לסיפור 'אהבה', או 'מלחמה' וכדומה.

  1.7) הכריכה
    גם על זה יהיה פרק.

2) תהיו פעילים.

תהיו פעילים בווטפאד. לא רק בכתיבה, גם בשאר הדרכים. תגיבו, תשתתפו בתחרויות, תציעו הצעות לשיפור. זו לא דרך מובטחת לגרום לאנשים לקרוא את הסיפורים שלך, אבל זה כן יוצר אינטראקציה עם קוראים וכותבים אחרים. אם אתם יכולים (ובבקשה, אל תדברו עם אנשים רק בשביל זה) אפשר לנסות להחליק פנימה איזו הערה על הסיפור שלכם. לא משהו כמו ''היי, תקרא את הסיפור שלי בבקשה!'', אבל אם אתם מדברים לדוגמא על איזה מקרה, אתם יכולים להגיד משהו כמו ''אה, בסיפור שלי קורה משהו דומה'', או כל דבר. אם אתם מעצבים משהו, אתם יכולים לבקש חוות דעת באחד הסיפורים שלכם.
ברגע שתיצרו קשרים עם אנשים אחרים, תבקשו עצות ותייעצו גם להם, הם באופן אוטומטי יהיו יותר פעילים בסיפורים שלכם, יגיבו וייתנו פידבקים חיוביים.

ממש חשוב להשתדל לענות לתגובות ולהודעות ששולחים לכם. כשיש הרבה תגובות זה קצת בעייתי, כי ייווצר מצב שאתם עונים את אותו דבר לכולם, אבל תשתדלו לענות לשאלות, בקשות וכיוצא בזה. זה ממש קריטי כי אתם לא רוצים לגרום לאנשים לחשוב שאתם מתנשאים עליהם באיזושהי צורה.

בנוסף, תגיבו ותצביעו לסיפורים אחרים! ממש חשוב להשקיע ולפרגן לסופרים אחרים. זה ממש לא הבטחה, אבל בהחלט יכול להיות שהם ישימו לב וייכנסו להסתכל בעמוד שלך.

3) קידום הסיפור שלך

לעולם, אבל לעולם אל תגיבו למישהו עם משהו כמו "בבקשה תסתכל על הסיפור שלי!" זה לגמרי חוצפה. בנוסף, אלא אם כן הם הציעו את זה בתיאור שלהם או משהו, אל תפרסמו בעמוד שלהם פוסט של בקשת קריאה.

אוקיי, עכשיו שהדרך הזאת ירדה מהפרק, איך כן לקדם את הסיפור שלך?
הדרך הכי טובה לקדם את עצמך היא מספר 2, להיות פעיל. אתה יכול גם לבקש מסופרים בעלי ספר 'קידום' (שנועד לפרסם סופרים קטנים) להגיד עליך משהו.
אם אתם רוצים קריאות ותגובות, נסו להחליף ביקורות עם אנשים אחרים. אבל אם אתם עושים את זה, תמלאו את החלק שלכם בעסקה. אל תשלחו לאנשים ביקורת רעה באורך שלוש שורות אם הם נתנו לכם פסקה שלמה. אתם עלולים לחשוב שזה לא באמת משנה משהו, אבל זה כן. גם בווטפאד יכולות לעבור שמועות, ואם אני רואה מישהו שלא עוזר לאחרים בתמורה לעזרה שהם נותנים לו, אני דואגת לשמור ממנו מרחק.

   3.5) ההופעה שלכם.
    תהיו נחמדים. זה יכול להישמע די ברור, אבל אני אגיד את זה בכל מקרה. תענו לשאלות, תגידו תודה ובבקשה. זה דבר קטן שעושה שינוי גדול. אם אתם נכנסים למריבות או מעליבים אנשים לעיתים קרובות, אתם תקבלו שם רע שיגרום לאנשים להתרחק מכם.
    בנוסף, תשמרו על פרופיל נקי. תוודאו שאין לכם שגיאות כתיב בביו (התיאור). אני יודעת, זה רק הביו, אבל זה סוג של שיקוף שלכם בווטפאד. אל תשתמשו ביותר מדי סימני קריאה או ציטוטים. תכתבו קצת על עצמכם, אבל לא מאמר שלם. שימו רקע ותמונת פרופיל באיכות גבוהה. תהיו מצחיקים, נחמדים, אל תעליבו אף אחד, הדברים הבסיסיים. פשוט תדמיינו לעצמכם- אם המשפחה או החברים שלכם היו רואים את הפרופיל שלכם, הייתם גאים בו?

4) יעדים ופרסים.

תציבו יעדים בסיפורים שלכם. אני לא מתכוונת "אם לא יהיה לי כך וכך הצבעות אני לא אעלה את הפרק!'', כי אנשים בדרך כלל שונאים את זה. אתם יכולים לעשות דברים כאלה, "אם יהיה לי [יעד מסוים] עד יום מסוים, אני אעלה את הפרק יומיים מוקדם יותר!". אני אמליץ גם להוסיף בסוף הפרק כמה שאלות כדי לעודד אנשים להגיב יותר. דברים כמו "למה אתם חושבים ש[דמות מסוימת] היא כל כך [משהו]?"
בסוף הפרק בדרך כלל אכתוב מתי אמור לעלות הפרק הבא, כדי שהקוראים ידעו למה לצפות.
עוד דבר שעשיתי היה לכתוב בסוף הפרק משהו "תצביעו/תגיבו אם אהבתם את הפרק, הופתעתם וכו' ", כדי לגרום לאנשים להיות יותר פעילים.

5) כולנו אומרים את זה
אין באמת דרך להפוך לפופולרי בווטפאד.
אני מצטערת, פשוט אין.
אלא אם כן אתם רוצים לשלם לאנשים כדי שיקראו, ואפילו אז זה לא מובטח. בתכלס, זה תלוי בכמה מזל יש לכם.
אבל לא משנה מה תעשו, אל תפסיקו להעלות. אסור לכם להפסיק לכתוב. אתם לא אמורים לכתוב רק בשביל הקוראים ובשביל להיות פופולריים. אני יודעת שאלו דברים שגורמים לכם להרגיש מעולה, אבל אתם לא יכולים להפסיק לכתוב רק כי אין לכם פחות קוראים ממה שקיוויתם. זה לא אומר שהכתיבה שלכם רעה! יש ספרים מדהימים עם פחות ממאה קריאות, וספרים, אממ, נוראיים, עם יותר ממיליון. ווטפאד זה מקום מוזר, כמות הקוראים לא באמת משקפת את איכות הכתיבה.
אז פשוט תמשיכו לכתוב, ותקוו למזל.

מקווה שעזרתי, לפחות קצת.
פרק הבא: איך לגרום לקלישאות לעבוד.

- נתראה ;)

טיפים & טריקים לכתיבה בווטפאד [מתורגם]Where stories live. Discover now