Four

69 5 2
                                    

" weh, dah balik tu jom lah jumpa!!" Hyo Seop melompat² gembira.

" Ha okayy, kita jumpa kat taman biasa tauu, ajak  Yoo Jung, kalau kau tak ajak aku karate!!"

" Ha okayy"

Dia senyum gembira, sumpah dia rindu kawan childhood dia.

∆€|∆

" Hai Yoo Jung, so awak tahu kan yang saya gf In Yeop." Dia renung kukunya.

" Ah ye, saya tahu." Dia berkata dan tunduk sedikit.

Tak ke terkejut? Entah dari mana dapat nombor telefon, tetiba je mesej suruh jumpa. Bagi alasan kat In Yeop jumpa kawan. Hyo Seop tak mesej pun aku lagi hari ni.

" Sekarang dia dah taknak buat benda biasa dia buat kat saya. Awak suruh dia buat macamtu ke?" Tanyanya. Tangan diletakkan di atas meja.

Yoo Jung sengetkan kepala. " Benda biasa?"

" Benda biasa couple buat, you know, kiss, sentuh sentuh macam tu." Katanya. Dia kerutkan dahi, perempuan depannya ini tak pernah buat semua benda tu ke?

Yoo Jung tersedak. IU terus capai air mineralnya. " Ha minum²."

Yoo Jung tunduk tanda terima kasih. " Takdelah, saya takde suruh buat apa² pun."

Waktu tu telefon Yoo Jung berbunyi. " Awak jawablah."

Yoo Jung angguk.

"Yow Hyo Seop, kenapa? Asal kau call aku? Mesej tak leh mesej?"

"Mesej mana fun, bukan dengar suara kau pun."

"So apahal kau telefon aku ni? Ada apa² ke?"

"Kau tahu tak Minhyuk dah balik?! Dia bagitahu aku pagi tadi! Kita kena jumpa weh! Lama tak jumpa! Kan member."

Yoo Jung terbeliak. Teman dia yang dulu pernah jadi crush dia dah balik. Alangkah rindunya dia.

"Siyes ah weh? Jumpa kat mana? Bila!?"

"Malam ni kat taman biasa! Kau datang auu."

"Malam eh? Aku tak tahu lah, kena tanya In Yeop lu. Nanti pape aku bagitahu kau lah." Katanya dengan nada kecewa.

"Okayy"

Panggilan tamat. Yoo Jung renung IU. " Sapa tu?"

" Oh kawan saya." IU angguk. " So awak nak balik ke?" Tanyanya.

Yoo Jung angguk dan bangun. " Saya pergi dulu ye? Apa² jadi kat In Yeop saya call awak."

IU hanya angguk. Dia mengeluh. Malam ni, malam Khamis adalah malam dimana dia dengan In Yeop keluar bersama. Tak tahu lah, sekarang dia dah ada isteri. Sifat In Yeop yang hormat sangat tu buat dia meluat. Tapi apa dia nak buat? Suruh dia cerai? Mak ayah dia dah lah garang nak mati.

∆€|∆

Yoo Jung rebahkan badan ke katil. Waktu tu pintu bilik air di buka.

" Oh kau dah balik, so how?"

" How? Elok je." In Yeop angguk. " Masakkan aku something, aku lapar."

" Awak nak makan apa?" Dia terus duduk. In Yeop angkat bahu dan terus keluar.

Dia geleng. Dia terus cas telefonnya dan berlalu keluar.

∆€|∆

In Yeop makan sambil main telefon.

Janggal..

" Urmm awak. Malam ni saya nak jumpa kawan saya."

" Jumpa kawan lagi?" Dia terus letak telefon ke tepi. " Penting sangat ke? Kan lewat?"

Yoo Jung angguk. " Penting sangat, kawan saya dari jauh luar negara balik sini. Dia nak jumpa, lama sangat tak jumpa." Kata Yoo Jung.

" Boy or girl?" Tanyanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Boy or girl?" Tanyanya. Yoo Jung sengih. " Lelaki."

In Yeop angguk. " Boleh, tapi sejam je."

" Ah tapi-" In Yeop geleng. "Sh sh, makan."

Yoo Jung makan. Patuh 🥺

WEDDING •HWANG IN YEOP•Where stories live. Discover now