Gaduh♡︎

130 11 0
                                    

RAE POV:

aku dan shushua berjalan menuju ke kelas. Sambil berjalan kitorang sembang pasal hal kitorang lahhhhh. Astu aku nampak seseorang yang aku kenal sngt. Tapi terlindung dengan figura seorang perempuan. Aku pm ajk shushua usya sape dia tu.

dengar jer ketawa dari sang lelaki aku terkejut. Macam nk lembik je kaki aku. Yangyang dia mesra sngt dengan crystal student tepi kelas kitorang. Aku cemburu jeles bodo.

tiba di satu part tu crystal pegang tangan yangyang tapi yangyang tak halang pm. Ni lagi buat aku jeles. Dup! Jantung aku berhenti bila tngk crystal menarik kolar baju yangyang then kiss bibir yangyang. oh my god!. Aku berlari beredar dari situ.

Dalam kelas aku diam membeku di meja aku teringat akan hal tadi. Yangyang pula tak layan aku sibuk sembang ngn geng dia.
Dan tibalah waktu balik. Aku mengemas barang ii ku msuk ke dalam beg secepat mungkin.

YANGYANG POV:

"Lin jom bal-" belum sempat aku habiskan kata kat ku Lin berlalu meninggalkan aku. Aku mengejar nya dan mencapai tangannya.

"Wey kau asal?" Tanyaku memandangnya pelik. Muka nampak marah. Marah pasal apae?

"Xde pape" kata lin merentak tangan aku kasar. Aku tak putus asa malah menyekat laluan nya.

"Tipu. Kau dari tadi diam aku ada buat salah ke?" Tanyaku lembut. Aku memandang wajah lin. aku dapat rasakan yang cara dia pandang aku macam ada something.

"Nk aku ulang perkataan tadi erh? Takde pape!" Katanya menolak badan ku yang menghalang laluan nya.

"LIN AKU DH ADA GF!" kata ku setelah kelibat nya jauh dari pandangan aku. Apsal dia nangis?

END POV
                                  *****

Aku duduk termenung di luar balkoni. Sedih odoooooo hrmmmmm

'𝐿𝐼𝑁 𝐴𝐾𝑈 𝐷𝐴𝐻 𝐴𝐷𝐴 𝐺𝐹' kata ii yangyang tadi masih terngiang nging dalam minda aku. Aku menangis semahunya. Tiba ii pintu biliku di buka seseorang. Kun

"adik! Jom ikut abang cepat!" Kata kun menarik aku. Pelik kenapa Kun cam nak nangis je ni

"abang kita nk pergi mana?" Tanyaku. Kun menyekat air matanya dari jatuh

"hospital" balasnya pendek. Aku masih lagi blur. Aku malas nk tanya tnggu sampai jelah

sesampai di hospital kelihatan nenek atuk aunty Liu uncle Liu dan yangyang pm ada sekali. Appa pm ada tapi asal dorang nangis

Kun memegang bahu aku sambil menundukkan wajah nya.

"abang kenapa ni? Mana mama?" Tanyaku masih bingung

"ma-ma d-ah takde" kata ku memeluk aku. Bagai nak runtuh semangat aku. Dah lh baru lepas broken astu Mama pula. Aku menangis.
.
.
.
Setelah selesai pengebumian arwah Mama. Aku mencium gamba mama sebelum meletakkan di almari yg disediakan untk orang meniggal. Aku mengesat air mata ku. Muka aku sembab.

"Saba yer Lin..aunty ada" kata aunty Liu memeluk aku. Papa dengan uncle Liu tengah berbincang sesuatu. tah aku xkesah.

"Takziah Lin" kata yangyang memeluk aku. Aku melepaskan pelukan yangyang lalu menjelingnya. Aku berlalu pergi kearah Kun bersama atuk nenek.

"Abang adik nk balik" kataku lalu kami pulang ke rumah. Pulang saja ke rumah aku terus masuk bilik. aku rasa macam nak deman dah. Nangis je kerja aku hari ni. Aku memeluk gamba mama sambil menangis

"mama kenapa tinggalkan Lin hiks mama lin sayang mama. Yangyang dh tinggalkan lin lepastu mama pula hiks ini tak adil hiks lin benci semua orang" aku pm tertidur dalam tangisan.

YANGYANG POV:

aku ada buat salah ke dengan Lin? Kenapa Dia benci sangat dengan aku. Xpernah pernah dia benci aku. Aku simpati dengan kau Lin. Aku sayang kau. Tapi aku terpaksa.

𝐓𝐫𝐨𝐰𝐛𝐚𝐜𝐤//
"Apsal aku kene pura ii jadi bf kau pula? Tal nak aku" kata aku memandang crystal yang menangis itu

"please yangyang tolong i. Untuk sebulan jer lepastu kita break. I nk lupakan ex i...you jer harapan i"

"Tak nak!"

"Kalau you tak nak i akan sebarkan yang kandungan dalam perut ni ialah ank you!" Yes crystal dh terlanjur dengan ex dia

"Wait what?! Kau takde jantan lain ke yang nk jdi paksanggup aku taknak lukakan hati seseorang"

"maksud you Lin? kalau mcm tu dia orang pertama i bagitau"

"No! Okey fine setuju"

then dari situ lah munculnya kebenaran. Yangyang dh nk cerita pada Lin tapi Lin betul ii sakit hati dengan dia

end

[ √ ] You And MeWhere stories live. Discover now