Början, kp 1

5 1 0
                                    

Allt har en början som ett slut, men finns det ett slut till denna historia?

Allt började då jag kom in på skolan. Skolan för monster och magiska varelser som man bara ser i böckerna, men här lever dom i harmoni eller mer så mycket harmoni som dom kan leva i.

Mitt namn är Castia Fierce, jag är en häxa samt en demon, jag vet det låter inte trovärdigt. men på denna Ö är det mer trovärdigt än att man är en människa.

Noorvern heter Ön. Det är inte en jättestor Ö, därför har ingen hört om den eller kan se den på kartan, den ligger i mitten av bermudatriangeln. Ön där' 'ljusa'' och' 'mörka'' monster lever tillsammans i någorlunda harmoni.

Ljusa monster? Du vet som änglar, älvor, kattmänniskor, mumier, de som anses som' 'goda'' varelser i böcker och filmer. Medan vi mörka monster som demoner, vampyrer, varulvar, de som anses som' 'onda'' varelser. Är det verkligen så svartvit? Kan inte en ängel vara ond? Varför kan inte en demon vara god? Dom mörka och dom ljusa har alltid hatat varandra helst de ljusa. Men kan det ändras?

Som sagt allt började på en ny termin på skolan DarknessHigh, en skola för både mörka och ljusa monster, en elitskola för de bästa, med andra ord måste man vara från en' 'känd'' familj eller bara vara begåvad, alla tar sig inte in. Men för som inte gör det finns det en annan rival skola att gå på. Tycker synd om dem.

Jag kom in för att jag var' 'begåvad'' samt att jag är ifrån Fierce familjen, min mamma var ledare över häxorna, min fader även fast jag aldrig har träffat han är kungen över demonerna, vilket gör mig till en av de kungliga som går på skolan. Men nog av det låt oss börja med denna historia.

Medan jag gick upp för trappan mot ingången till skolan, kunde jag inte sluta tänka på hur detta år skulle se ut. Jag gick igenom dörren in till skolan, och såg vart man skrev in sig, det var en man som hade brunt hår samt skägg, han möte mina ögon med hans gröna ögon' 'vill du ha ditt schema?'' frågade han med en mörk röst bestämd röst, jag hopade till like och svarade med ett''aaa'', han stirrade på mig ''vad är ditt namn då?'' jag svarade snabbt med mitt namn ''uhm, Castia, Castia Fierce'' han kollade på några papper '' frukosten börjar klockan 08.00 medans lektionerna börjar klockan 07.00'' sa han medans han gav mig mitt schema. Jag tog mitt schema innan jag gick därifrån.

''vart är mitt skåp nu då...'' tänkte jag medans jag kollade på pappret som han gav mig, jag letade efter vart det stod vart mitt skåp var. 'skåp 35'' det var på den våningen som jag är på, jag gick runt där man fick sitt schema för att hitta en öppning där massa skåp är, jag räknade dom ifrån vänster till höger''45 skåp''. Jag gick åt höger för att hitta ett skåp där det stod 35 på, jag var i mellan två skåp. Jag öppnade skåpet för att se att alla mina böcker som jag behövde var redan där. Medan jag kollade mitt schema för att se vilken lektion jag har först, hörde jag en röst som låter väldigt bekant, jag kollade mig omkring, och såg en kille, med svart hår som såg ordentligt stylat ut, röda ögon som var som att han kunde döda med blicken, hans kläder var svarta med en väldig stylist eboy still i sig''Shadow?'' sa jag högt, killen kollade på åt mitt håll' 'käraste lillasyster'' svarade han medan han gick åt mitt håll. Hans ansiktsuttryck såg kallt ut som vanligt, det är inte ofta man ser han le eller något sånt' 'vet du vart teaterklassrummet är?'' frågade jag han,''aaa, en våning upp åt höger mitt emot engelska klassrummet'' svarade han med en kall ton i rösten, jag tackade han för han hjälp som inte var till jättestor hjälp.

Jag gick ifrån han ut ur rummet där skåpen var, och gick åt vänster emot biblioteket, upp för trappan, och gick igenom den lilla korridoren. Det var en till öppning för biblioteket vänster om mig, jag fortsatte lite fram och sen åt höger förbi några skåp och toaletterna, till en till öppning för en ny korridor, jag suckade medan jag fortsatte gå.

Jag hittade klassrummet och jag gick in i rummet bara för att hitta, en lärare som var över allt med en monsterenergi dricka i handen, det var också burkar lite överallt ifrån han, jag satt mig ner längst åt vänster fram, jag hade 2 som satt bakom mig.

''välkommen till teater klassen för detta år, mitt namn är herr Smith...Vi kommer börja med att introducera oss för varandra'' sa han med mycket energi i sin röst, samt tror jag att han hade en hjärtattack mitt i hans mening.

Alla började introducera sig, tills det var en person med rosa långt hår samt vitgråa kattöron, hon hade också magenta ögon. Och hon har på sig en svartrutig magtröja med ett par söndriga ljusblåa jeans''Catlie Noir'' sa hon med en ljus lungröst. Noir vart har jag hört det förut?

Jag var djupt in i mina tackar utan att jag märkte det vart det min tur'' Castia Fierce'' sa jag snabbt. Jag kunde inte släppa efternamnet Noir...

Läraren fortsatte prata efter alla hade introducerat sig, jag lyssnade knappt på vad han sa.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 06, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dead or alive?Where stories live. Discover now