➥ ▪23▪ [🇨🇿]

98 12 2
                                    

Z Litwą.

Tutaj w grę wchodzi przede wszystkim historia, która odgrywa największą rolę w relacjach politycznych tych państw.

"Był jednak kraj, który leżał od Pragi pięćdziesiąt godzin jazdy pociągiem, a starał się widzieć Czechosłowację jako ważnego partnera oraz przeciwwagę do silnej pozycji Niemiec czy Polski w regionie. Litwa, odwołując się do tradycji Jana Žižka, prowadziła politykę przyciągania Pragi, budowy dobrych relacji handlowych i politycznych. Symbolem tego jest kształcenie litewskich wojskowych w szkołach czechosłowackich, import czeskiego sprzętu wojskowego czy drukowanie pierwszych litów w praskiej drukarni. Zapraszamy w podróż śladami Litwy w przedwojennej Czechosłowacji."

(Jeśli ktoś potrzebuje link to na priv albo dam na tablicę)

&

▪ Oba kraje ponownie nawiązały stosunki dyplomatyczne 9 września 1991 r.
▪ Litwa uznała Republikę Czeską po podziale Czechosłowacji 5 stycznia 1992 r., A stosunki dyplomatyczne zostały nawiązane następnego dnia.
▪ Republika Czeska ma ambasadę w Wilnie . 
▪ Litwa ma ambasadę w Pradze i konsulat honorowy w Brnie. [83]Oba kraje są pełnoprawnymi członkami NATO i Unii Europejskiej.

No i dla mnie to hetero, bo Litwa to kobita a Czesiek to chuop

❝ᏇᎥᎿᏟᏲ ᏇᏲᏫ Ꭵ ᏕᏲᎥᎮ?❞ ||【Countryhumans】|| czyli kolejna chujowa książkaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz