Marthe p.o.v
Ik zet het volume op zijn hoogst en zing zacht mee met de muziek. De beelden van net blijven door mijn hoofd spoken en ik houd mijn ogen gesloten en focus mij op de muziek.. Na een lange tijd, een uur of 2.. Sta ik langzaam op en pak mijn fiets uit het gras. Ik fiets langzaam het park uit op weg naar huis.. Het werd al donker en morgen was het weer vroeg dag. Over 2 weken start de afscheidstour.. Iets waar ik enorm naar uit kijk maar ergens ook enorm tegen op zie. Aan de ene kant begint voor ons dan echt het k3 avontuur maar aan de andere kant zijn het ook de laatste weken met Karen, Kristel en Josje naast ons. Ik hoop gewoon dat Julia ook stabiel genoeg gaat zijn in de weekenden als wij weg zijn.. En dat ze sterk genoeg gaat zijn. Ik zucht even zachtjes en zet mijn fiets weg als ik thuis ben aangekomen. Ik loop naar binnen en rechtstreeks naar boven. Ik loop de badkamer in en zet de douche aan. Ik stap eronder en laat de warme stralen over mijn huid gaan. Ik zucht zachtjes en staar voor me uit. Na een lange douche zet ik deze terug uit en trek comfortabele kleding aan. Ik doe mijn haar in een knot en loop naar mijn kamer. Als ik in mijn hoodie het stukje metaal voel zitten springen de tranen terug in mijn ogen. Ik pak het beet en gooi het boos weg.
Karen P.O.V
De dag was hectisch. Julia heeft me de hele dag ontweken, ze durft me niet eens aan te kijken. Ik bijt zacht op mijn lip. Als het avondeten klaar is roep ik Sky en Julia naar beneden. Maar alleen Sky komt. ''Waar is Juul?'' Vraag ik voorzichtig. ''Julia voelt zich niet zo lekker, ze is naar bed gegaan..'' Zegt Sky rustig terwijl hij aan tafel gaat zitten. Ik knik even en bijt zacht op mijn lip. Eenmaal aan tafel is het rustig. Ik staar naar het bord voor mij maar ik krijg niet echt iets weg. Ik schuif het bord van mij af. Ik luister naar de gesprekken tussen Sky en Anthony maar ik meng mij hier niet in.
~~
Tijdsprong, 2 weken later
~~
Klaasje P.O.VVandaag begon eindelijk de afscheidstour, ik had hier zoveel zin in. Eindelijk zou ik samen met Hanne en Marthe het avontuur aan gaan, samen zouden wij K3 gaan vormen. Nu pas dringt het tot mij door dat het echt zo is. De laatste maanden bestonden uit inzingen, fotoshoots en interviews. Dat was ook echt top. Maar ik keek ook uit na de tour. Ik vind het ontzettend spannend omdat we nu eindelijk gaan zien hoe het publiek reageert op ons en gaan zien hoe we ontvangen worden. Ik kijk mijn kleedkamer even rond en glimlach tevreden. Julia had ik al een tijd niet gezien en ik vroeg me af hoe het met haar ging.. De laatste keer dat ik haar zag kwam ze achter het nieuws.. Ik sluit mijn ogen even.. Ik kan me nog zo goed herinneren hoe Marthe 2 dagen later aan kwam voor de repetities.. Marthe was niet Marthe, ze was verdrietig, in zich zelf gekeerd, had donkere kringen onder haar ogen, haar ogen stonden triest.. Ze had ons verteld wat er was gebeurd en sindsdien heeft ook Marthe, Julia niet meer gezien.. Ze kwam niet meer mee na de repetities, ze negeerde haar berichtjes en belletjes, als we aan Karen vroegen hoe het ging kregen we een vaag antwoord.. Iets in mij zei dat we haar voorlopig niet meer gaan zien.. Misschien wel helemaal niet meer..
Karen p.o.v
De afscheidstour begint vandaag, ik vind het heel dubbel.. Nog een paar weken en dan stopt voor mij het K3 avontuur en kan ik me volledig focussen op ons gezin. Op Sky en Julia.. Maar ook nieuwe uitdagingen aan gaan. Ik heb het er al vaak met Kristel en Josje over gehad, over wat er hierna gebeurd.. Ik kijk even om mij heen en zucht zachtjes, Sky en Anthony zitten vandaag in de zaal, net als Gene, Lily en Nanou, de families van Josje, Hanne, Klaasje en Marthe. Iedereen is vandaag aanwezig, behalve Julia.. Julia is helemaal terug in haar schulp gekropen, ze praat niet echt meer, ze negeert ieder sociaal contact, haar telefoon ligt al 2 weken op de hoek van haar bureau, ze komt haar kamer niet meer uit, ze eet amper.. Ik trek mijn knieën op en laat mijn hoofd daar op rusten. Ik focus mij op mijn ademhaling. Ik moet Julia even uit mijn hoofd zetten. Ik moet me focussen op dit. Ik vind het dood eng om haar ieder weekend alleen te gaan laten.
Julia p.o.v
2 weken zijn we nu verder, ik heb 2 weken met niemand gesproken, geappt of gebeld. Het liefst was ik de hele dag in mijn kamer. Als ik de voordeur voor de tweede keer vandaag dicht hoor slaan zucht ik even. De afscheidstour begint.. Het is het première weekend.. Ik sluit mijn ogen even kort. De wonden op mijn armen zijn nog niet genezen. Ik bijt zachtjes op mijn lip en pak dan mijn telefoon. Ik zet deze aan en bijt zacht op mijn lip. Als mijn telefoon opgestart is blijven de meldingen komen, gemiste oproepen, appjes, smsjes.. Ik bijt even op mijn lip en klik whatsapp aan. Ik begin met het lezen van de berichtjes van Marthe een kleine glimlach verschijnt op mijn lippen. Maar niet alleen Marthe heeft me iedere dag een berichtje gestuurd, Kristel, Josje, Hanne en Klaasje ook. Ik lees alles door en open dan het gesprek met Karen. Mijn vingers zweven boven de toetsen. ~Heel veel succes vandaag, ik hou van je! x Juul~ Ik twijfel even en verstuur het dan toch. Ik open dan het groepsgesprek waar iedereen in zit, ik ga niet alles terug lezen dat is me teveel werk. Mijn vingers zweven boven de toetsen en dan begin ik met typen, ik verwijder alles weer en zucht zacht. Ik begin opnieuw ~ToiToiToi, jullie kunnen het! Heel veel succes en plezier! Geniet van ieder moment!~ Ik verstuur het en leg mijn telefoon weer weg. Ik sta op en haal het slot van de deur af en loop na de badkamer ik zet de douche aan en stap er onder. Ik geniet van de heerlijk warme stralen en was mijn haren. Zodra ik klaar ben zet ik de douche uit. Ik droog mij af en kleed mij aan. Ik loop terug na mijn kamer en zie het k3 entreeticket hangen op mijn prikbord. Ik haal het er af en kijk er even naar.. Misschien moet ik toch gaan.. Ik bijt zachtjes op mijn lip en leg het ticket bij mijn telefoon. Ik maak mij verder klaar, make-up en haren. Ik kijk even in de spiegel en wissel mijn oversized hoodie voor een iet wat oversized shirt met een spijkerjasje. En mijn joggingbroek voor een zwarte skinny jeans. Ik trek mijn gympen er onder aan en kijk even in de spiegel. Door dat mijn eten de afgelopen weken niet zo goed ging zijn al mijn kleren weer wat te groot. Ik zucht even en grits alles van het bed af. Ik loop naar beneden en open de voordeur. Ik sluit deze achter mij en draai deze op slot. Ik loop naar het bushokje en niet veel later komt deze er al aan. Ik koop een kaartje en ga ergens zitten. Ik zucht even zachtjes. Als ik er ben stap ik uit en twijfel even om nog om te draaien.. ''Voor Karen'' zeg ik zacht tegen mezelf. Ik haal even diep adem en loop snel door. Eenmaal in de zaal word mijn angst level enorm. De zaal zit zo vol, met kinderen en volwassenen. Ik adem diep in opzoek naar Anthony. Als ik hem zit zitten loop ik zo snel als ik kan er heen en neem plaats langs Sky. Ik glimlach even zwak en zeg geen woord.
Kristel p.o.v
De afscheidstour begint! Ik heb er enorm veel zin in. Ik word altijd vrolijk van het touren. Ik merkte dat Karen afwezig was. Ik loop naar haar lodge en klop aan. Ik open de deur en loop op haar af. Ik trek haar in een knuffel en fluister zacht. ''It will be alright, she is strong.'' Ik glimlach even zwak en niet veel later piept Karen haar telefoon. Ze laat me los en gritst hem van het plankje af als ze de naam Julia ziet. Ze glimlacht. En niet veel later piept haar telefoon weer, maar zo ook die van mij. ''Jaaaaa!'' Horen we vanuit een andere lodge komen, ik gok dat het Marthe was. Ik pak mijn telefoon en kijk er vlug op. Een kleine glimlach siert mijn lippen, Julia heeft in de groepsapp een berichtje gedaan. Als het bijna zover is, we backstage klaar staan glimlach ik even. Ik richt me tot Hanne, Marthe en Klaasje. ''Meiden, geniet, jullie eerste tour, de eerste show voor jullie!'' En al gauw beginnen we, als we het podium op komen kijk ik de zaal rond om te zien waar Nanou, Lily en Gene zitten. Mijn ogen worden groot en mijn mond valt een stukje open als ik Julia daar ook zie, ik kijk Karen aan en gebaar haar dat Julia er is. Haar ogen glinsteren.
JE LEEST
The little sparkle In my life.
FanfictionDit verhaal gaat over Julia. Julia heeft in haar leven al het een en ander mee gemaakt en heeft het nogal lastig. Als ze Marthe leert kennen komt haar grootste droom uit en gebeurd het geen wat ze nooit had verwacht. Julia heeft voor het eerst een e...