Deel 11

313 6 1
                                    

P.O.V. Sammie
Ik loop naar beneden toe en zeg Miranda en Carlos ook gedag. Ze wensen me veel plezier en ik bedank ze voordat ik naar buiten loop. Fabian zit al in de auto te wachten en ik loop ernaar toe, voordat ik in stap. Ik doe mijn gordel om en dan rijdt Fabian weg. Ik lijd hem de weg en al snel komen we aan bij het huis van Robin. "Nou zusje, doe het veilig" zegt Fabian grijzend. Ik geef hem een klap op zijn arm. "We gaan alleen maar een film kijken." "Je weet maar nooit" zegt hij schouderophalend. Ik rol met mijn ogen en stap dan uit. Ik pak nog snel mijn schooltas uit de kofferbak en zwaai Fabian dan uit.

Ik loop naar de voordeur en als ik heb aangebeld, wiebel ik zenuwachtig heen en weer op mijn voeten. Al snel gaat de voordeur open en zie ik een glimlachende Robin staan. "Hey, kom binnen" "Hey" Ik loop achter hem aan naar binnen en doe mijn jas uit, die ik aan de kapstok hang. Ik doe mijn schoenen uit en zet mijn schooltas ernaast. "Wat wil je drinken?" Vraagt hij. "Heb je thee?" Vraag ik. "Dat denk ik wel." Ik loop achter hem aan naar de keuken en kijk om me heen.

Als Robin de waterkoker heeft aangezet, kijkt hij me aan. "Heb je geen last meer van je klachten die je na zondag had?" "Nee, gelukkig niet. Ben alleen een beetje moe, maar dat gaat wel weer over." Zeg ik glimlachend. Robin knikt goedkeurend.

Al snel is het water gekookt en schenkt hij het water in grote mok. Ik volg al zijn bewegingen en begin te glimlachen. Hij is echt leuk... "Leuk uitzicht?" Vraagt Robin en ik kom uit mijn trans. Mijn wangen worden rood. "Wat?" Robin grinnikt. "Wat voor thee wil je?" Vraagt hij, terwijl hij naar alle soorten wijst die er in de bak zitten. Ik pak er maar iets uit en doop het zakje in de mok. Robin pakt zelf een glas cola en dan volg ik hem naar de woonkamer.

We gaan op de bank zitten en ik kijk een beetje ongemakkelijk om me heen. "Had je een film in gedachten?" Vraagt Robin. Ik schud mijn hoofd. "Niet echt eigenlijk" Robin gaat naar zijn Netflix-account en scrolt door de films heen. Uiteindelijk komt hij bij comedy terecht en kiezen we een film uit die hij aanzet.

Na een paar minuten zit ik nog steeds niet gemakkelijk. Ik zit recht op de bank met mijn kop thee in mijn handen, die ondertussen al leeg is.

Volgens mij merkt Robin het, want hij haalt de mok uit mijn handen en zet die op tafel. Vervolgens komt hij dichterbij me zitten en slaat hij zijn arm om me heen. Subtiel hoor... "Je moet een beetje ontspannen." mompelt hij. Ik zucht en leg mijn hoofd op zijn schouder. Hij heeft gelijk...

Al snel merk ik dat ik wegzak. Ik probeer mezelf te weerhouden om in slaap te vallen, maar als Robin met zijn vingers in mijn haar begint te kriebelen, ben ik al snel weg.

P.O.V. Robin
Na een tijdje merk ik dat Sammie in slaap is gevallen, waardoor ik een glimlach op mijn gezicht krijg. Aan het begin van de film zat ze ongemakkelijk in het hoekje van de bank en lette ze niet op de film. Ik wilde haar ongemakkelijke gevoel weghalen en dat is gelukt, gelukkig. Anders was deze avond een grote flop.

Plotseling hoor ik de voordeur opengaan en hoor ik de stemmen van mijn ouders. Shit... die zijn meestal veel later thuis. Ik voel Sammie bewegen en ineens zit ze rechtop. "Sorry, ik wilde niet in slaap vallen" zegt ze schuldig. Ik kijk haar glimlachend aan. "Dat is helemaal niet erg. Je bent schattig als je slaapt" Ze krijgt rode wangen.

Mijn ouders lopen de woonkamer in en kijken mij verbaasd aan. "Oh, ik wist niet dat je bezoek had, maar het eten was echt niet lekker, dus we waren snel klaar" zegt mijn moeder. "Is niet erg mam. Dit is Sammie" Ze staat op en stelt zich voor aan mijn ouders.

Mijn ouders gaan naar de keuken. "Zal ik je naar huis brengen? Je hebt zo te zien je slaap hard nodig" zeg in tegen Sammie. "Als je dat niet erg vindt. Ik wilde vanavond niet verpesten" mompelt ze. Ik ga staan en loop naar haar toe. Ik pak haar handen vast waar ze de hele tijd mee speelt en kijk haar dan aan. "Je hebt het niet verpest. Je kan er niks aan doen. We spreken elkaar morgen op school wel weer." "Oké" stemt ze dan in.

We doen allebei onze jassen en schoenen aan en Sammie doet haar rugzak op haar rug. "Mam, pap, ik breng Sammie even naar huis" "Is goed schat. Tot zo" "Tot zo"

We lopen naar mijn scooter die in de achtertuin staat en ik stap op. Al snel komt Sammie achter me zitten en slaat ze haar armen om mij heen wat me een blij gevoel geeft.

Na een kwartiertje komen we aan bij haar huis en stapt ze van mijn scooter af. Ik volg haar voorbeeld en kijk haar dan aan. "Tot morgen" zegt ze glimlachend. "Tot morgen" Ik open nog even mijn armen als teken dat ik een knuffel wil en ze slaat meteen haar armen om mij heen. Ik geef haar nog snel een kus op haar kruin en dan trek ik mij terug. "Slaap lekker" zeg ik glimlachend. "Dankjewel. Jij ook voor straks" Ik knik en stap dan weer op mijn scooter, voordat ik naar huis rijd.

Sister of the Badboy •Dutch• {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu