Kapitel 14

1.8K 52 17
                                    

Detta kommer bli en Alla Hjärtans Dag special eftersom jag tänkte att det kunde bli gulligt, hoppas ni kommer tycka om den! Glad alla hjärtans dag på er och hoppas ni får en jätte mysig dag! Kram på er!

Oscar's perspektiv

Jag sitter i soffan utanför inspelningsbåset och väntar på att Omar ska bli klar. Han hade några verser kvar som han inte hann med förra helgen så han måste sjunga dom nu, efter det ska jag sjunga mina delar i de fyra låtar som de andra killarna redan har spelat in. Jag tittar till höger om mig där Felix sitter på lagom långt bort från mig. Han tittar koncentrerat ned i sin telefon men snart tittar han upp på mig. Han blinkar med ena ögat och sedan tittar han ned på telefonen igen. Jag har ingen aning om vad den blinkningen skulle betyda men jag förtränger det bara eftersom det antagligen inte var något speciellt. Dörren till inspelningsbåset öppnas och Omar kommer ut, han ser lika glad ut som alltid när han har varit där inne och sjungit.

Jag ger honom en high-five som vi alltid gör innan vi går in och sjunger. Jag går in i det lilla rummet och stänger dörren efter mig. Jag ställer mig framför micken och sätter på mig de stora hörlurarna. Jag tittar på Daff genom den lilla glasrutan och ser att han gör klartecken åt mig vilket betyder att jag kan börja sjunga. Strax efter hör jag musiken spelas genom hörlurarna och jag börjar sjunga första raden.

När jag sjungit klart alla fyra låtar som jag missat från förra veckan tar jag av mig hörlurarna och hänger tillbaks dom på den lilla kroken som sitter på väggen, jag går ut till de andra killarna igen och slår mig ned i soffan. Dom sitter och diskuterar någonting men jag hänger inte riktigt med på vad det är så jag låter det vara och tar upp min telefon istället.

"Oscar, vad vill du ha till lunch?" Säger Katia och tittar på mig. Jag tittar upp från min telefon och tänker efter.

"Jag tar en kycklingsallad" Säger jag och hon skriver upp det på telefonen. Jag tittar ned på min telefon igen och bestämmer mig för att lägga upp en Snap på vår gemensamma, mest för att uppdatera fansen om vad som händer just nu. Jag går in på appen och tar diskret en bild på killarna som sitter hopklämda och tittar på någonting på Ogges telefon. Till bilden skriver jag ... och sedan lägger jag ut den på My Story.

"Vilka följer med och handlar?" Säger Katia och tittar på oss alla. Snabbt är Ogge och Omar på eftersom det betyder att dom får hälsa på alla fans. Själv ser jag det som en möjlighet att få vara själv en stund med Felix. Jag tittar diskret på Felix och ser

"Kom då killar, vi måste skynda oss. Maten är klar om 10 minuter" Säger Katia och går ut i hallen för att sätta på sig ytterkläderna. Ogge och Omar följer snabbt efter och jag sitter ensam kvar i soffan. Jag börjar flytta mig närmare Felix lite diskret men precis då kommer Daff ut från studion och jag sitter blixtstilla, om han såg vad som precis hände kommer jag vara så körd.

"Jag går till mitt kontor så länge, säg till om det är något!" Säger Daff och med dom orden lämnar han oss ensamma i det lilla rummet. Direkt när Daff stänger dörren bakom sig känner jag hur Felix flyger på mig från sidan och snart ligger jag i soffan med han över mig.

"Glad Alla Hjärtans Dag älskling" Säger han och pussar mig i pannan eftersom han hamnade lite för långt upp med ansiktet.

"Detsamma älskling" Säger jag sarkastiskt eftersom jag inte kan se hans ansikte. Det ända jag ser är hans hals och därför blir min röst till ett mummel.

"Åh sorry" Säger Felix och börjar direkt hasa sig ned så att hans ansikte ska vara i jämn höjd med mitt. Han råkar komma åt fel ställe med låret vilket får mig att rysa i hela kroppen och släppa ut ett lågt stön. Jag tittar generat bort eftersom det inte var meningen att jag skulle bli kåt nu. Han skrattar bara åt mig och sedan hasar han sig ännu längre ned, hans ansikte är nu i höjd med mitt och han flinar bara åt mig. Jag fortsätter att titta bort men han tvingar mig att titta på honom genom att lägga två fingrar under min haka och sedan vänder han på mitt huvud. Jag tittar motvilligt på honom och han pussar mig snabbt på munnen.

Live Love Laugh - FoscarDonde viven las historias. Descúbrelo ahora