Kami turun ke bawah setelah selesai mandi apa semua. Semalam tidur rumah FLiu and petang ni kitorang otw balik. Mama liu dan papa liu menyapa kami dengan mesra."aku mengangkat dulang air yang disediakan mama dan aku letakkan diatas meja. Aku menuang air itu kedalam gelas.
"Lin? Kenapa dengan leher tu?" Tanya mama membuatkan aku sedikit pelik. Leher? Aku terus memegang apa yang dilihat mama. Tak rasa sakit.
"Kenapa mama? Ada apa?" Tanyaku curiga. Tapi.....muka yangyang macam something wrong somewhere.
"Tu kene gigit nyamuk ke?" Mama menunjukkan bekas gigitan di leher kanan ku. Membulat mata bila aku melihat sendiri.
"bukan kene gigit nyamuk. Tu kene gigit orang" kata papa mengerling yangyang yg menahan tawa. Mama yang mengerti akan maksud papa terus terburai tawa keluarga itu. Aku yang baru faham menahan malu.
"erh erh tunggu lah" yangyang memaut lenganku supaya aku berhenti dari berjalan. Aku masih marah lagi. Ntah bila dia buat love bite kt leher aku. Aku memandangnya geram
"ape"
"sorry.......okey ii nanty aku beli crim astu kau sapu bagi hilang" kata yaagyang membuat nada comel menyebut perkataan sorry.
"Pegi lah beli skarang" kataku dan yangyang keluar membeli nya.
-
Sesampai di rumah keluarga Qian. Yangyang mengambil bagasi dalam bonet dan masuk ke rumah. Aku memeluk abang ku rindu. Yangyang memerhati kami dengan menjulingkan mata keatas.
"Lin"
panggil yangyang setelah dia selesai mandi. Yangyang hanya melilip tuala pada pinggannya dan teserlah lah abs dia. Dengan rambut basah auwwww hensem anjing suami aku
"apa?"
Tanyaku meletakkan fon atas meja. Aku mengambil baju dalam almari untuk yangyang pakai. Aku menghukurkan tshirt hitam padanya dan seluar trak.
"Lapar......."
katanya memanjangkan percakapan nya. padam muka tadi makan sikit sangat kan dah lapar. Dah kenyang konon
"Dahtu pegi lah makan"
"tak nak . Jom keluar aku ngidam mcd lah"
kata yangyang dan aku hanya menuruti kehendak nya. Aku menyalin pakaian dan kami pergi ke destinasi.
Yangyang menghenti kan kereta setelah sanpai di mcd. Kami masuk kedalam. Agak ramai malam ni. Kami naik ke tingkat atas.
"Aiyaa comot"
yangyang mengelap birai bibirku dengan jarinya kerana ada cheese yang melekat. Aku tersenyum dengan tindakan yangyang. Sejak kahwin semakin hari hubungan kami sangat mesra.
Sejak dari tadi kami diperhati oleh sekumpulan gadis. Maksud aku bukan kami tapi yangyang diorang perhatikan.
'Hensem nyer dia'
'comel nyer dia'
'sweet nyer dia'
'untung akak tu kan'
Yer itulah apa yang aku dengar dari tadi. Yangyang pum turut dengar tapi dia buat bodoh je. Aku mengeleng sambil melahap kentang goreng dalam mulutku. Tiba kaki yangyang menendang lembut kaki aku. Yangyang mengangkat kening pelik bila aku dari tadi senyum ii
"apa yang kelakar sangat?"
Tanyanya memandang ku pelik."Xde pape"
Balasku mengeleng. Yangyang mengerutkan dahinya langsung mengeleng.Pelik betul istri aku ni cam orang gila senyum sorang ii.
------
YOU ARE READING
[ √ ] You And Me
ФанфикTAK SALAH KAN JATUH CINTA DENGAN BESTFRIENS SENDIRI? AKU RASA AKU DH FALLING LOVE DENGN KAWAN AKU TAPI KALAU AKU CONFESS AGAK II DIA TERIMA KE TAK? NAK TAHU? JOM BACA!!!