• thirteen •

246 27 4
                                    

minyoung membuka matanya . biliknya sudah cerah mendapat cahaya dari luar . minyoung agak pelik bila nampak baekhyun masih tidur di sebelahnya . jam yang tergantung di dinding dilihatnya . 8.30 pagi . selalunya baekhyun dah ada kat dapur makan breakfast .

" baekhyun .. baekhyunee bangun " my

badan baekhyun digoncang lembut oleh minyoung . baekhyun mengeliat . minyoung fikir dah mengeliat nak bangun tapi dia tetap baring .

" baekhyun.. awak tak kerja ke ? " my

" ummm .. tak..  " bh

" jangan tipu , tetiba chanyeol datang rumah macam hari tu " my

" hmmph.. kejap la " bh

minyoung tersenyum . bibir baekhyun dikucup lembut . baekhyun mula membalas ciuman minyoung . baekhyun menolak minyoung lembut .

" kalau kau nak kejut aku macam tu lagi lepas ni , habisla kau . itu cara paling tak selamat , ahn minyoung " bh

baekhyun bangun dan keluar dari bilik minyoung . minyoung yang faham kata kata baekhyun tadi bertekad takkan buat cara tu lagi . ya , memang salah dia . minyoung menunggu baekhyun di meja makan selepas dia siap mandi . lama juga baekhyun bersiap . minyoung tersenyum bila nampak tubuh baekhyun sedang berjalan menuju meja makan . tapi muka baekhyun sangat serious . pandang minyoung pun nak taknak je .

minyoung tak cakap apa apa bila nampak muka baekhyun macam tu . mereka berdua makan breakfast dengan senyap . pekerja di rumah itu pelik tengok baekhyun dan minyoung langsung tidak bercakap . yelah , sejak diorang couple tak pernah la nampak diorang senyap bila berhadapan . bila baekhyun dah siap makan dia terus bangun tinggalkan minyoung tanpa cakap apa apa . minyoung kejar baekhyun sebelum baekhyun keluar rumah .

" baekhyun ! " my

" mwo ? " bh

muka baekhyun masih serious . minyoung hampir nangis tapi ditahan .

" awak marah saya ke ? " my

baekhyun terus tersenyum . rasa comel bila tengok minyoung macam ni .

" aniyah . aku takutkan kau ke ? mian " bh

" yahh ! kenapa buat macam tu !  " my

minyoung menyandarkan kepalanya di dada baekhyun . kepala minyoung dicium baekhyun .

" mian , mian ~ oh ya , amik ni " bh

baekhyun menghulurkan pistol pada minyoung . minyoung memandang baekhyun pelik .

" kenapa awak bagi saya pistol ? " my

" if you're in danger , you can use this " bh

" bukannya saya nak keluar pun " my

" ya , tau . bila bila kau nak keluar nanti , kau guna lah . make sure bawak setiap kali keluar okay ? " bh

" nae... " my

" aku pergi dulu  " bh

baekhyun peck bibir minyoung dan keluar . minyoung terdiri di situ sambil merenung pistol yang baru saja diberi oleh baekhyun . minyoung terus naik ke tingkat atas dan masuk ke dalam biliknya . entah kenapa dia rasa gembira bila dapat pistol tu .

" maybe sebab aku anak mafia ? ahh.. whatever " my

minyoung baring di katilnya . memikirkan apa yang dia perlu buat sekarang . matanya hampir terlelap tetapi diganggu oleh bunyi phone . siapa pula yang call .

" nae ? " my

" minyoung , aku nak jumpa kau boleh ? " mj

" ada apa tiba tiba ni ? " my

✔️ i love you ! | BBHWhere stories live. Discover now