╔════ ≪ 🦋✨ ≫ ════╗
You give me the worst
I'll give you the best╚════ ≪ 🦋✨ ≫ ════╝
✎﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏
❝Kahwin? Gila ke apa kahwin tanpa dasar cinta?!❞
Hanya kerana wasiat arwah atuknya, mereka dikahwinkan tanpa dasar rasa cinta.
Baginya, ini semua adalah kerja gila! Kahwin tanpa dasar cinta? Terlalu klise!
Si perempuan? Nak tak hendak perlu menerima semuanya!
Demi menyelamatkan restoran ibunya yang goyah akibat kekangan wang, dia menerima dan bersetuju dengan perkahwinan ini.
"Asal eh kau terima? Sepatutnya, kau tak perlu setuju pun semua ni! Atau kau terima hanya kerana duit?"
"Hello? Saya ni tak macam perempuan yang awak selalu jumpa ya? Saya terima sebab arwah atuk je! Awak tu lelaki, cucu kandung arwah kenapa tak awak je bantah?"
"Hey, kalau tak sebab arwah atuk aku tu sayang sangat dengan kau, aku pun tak hingin lah nak kahwin dengan kau!"
"Heh, awak ingat saya nak sangat ke?"
"Okay, kita akan bertahan. Tapi, selepas je pembahagian harta tu selesai, kita berpisah!"
"Okay, no problem"
"Contract Marrige" terjalin antara mereka. Namun, semakin hari semakin timbul perasaan suka sama suka antara mereka.
Hadirnya bekas teman wanitanya, segalanya punah. Kepercayaan yang mula menjalar terus terbantut dan mati begitu sahaja.
Apatah lagi, rakan baik sang isteri berjaya dihasut bekas teman wanitanya hingga menyebabkan pergolakkan.
Malang tidak berbau, isterinya kemalangan dan menghidapi amnesia.
Merasakan ada "peluang keemasan", rakan baiknya sendiri menghasutnya hingga sang isteri bencikan suaminya sendiri.
Apakah rumah tangga mereka bakal goyah?
Adakah dengan cara perpisahan dapat menyelesaikan segalanya?
Nantikan di CONTRACT MARRIGE
Author Halin-chan
Pen off
YOU ARE READING
♡CONTRACT MARRIGE♡
RomanceDisbbkan satu surat wasiat yg ditinggalkan oleh Tengku Zulkarnain, kedua mempelai ini disatukan tanpa dasar cinta. PUTRI ALEXANDRA ALEESYA, seorg gadis yg ceria dan peramah dlm belenggu ingin menurutinya ataupun tdk. Atas desakan ayahnya serta masal...