Sudah sebulan perkawinan antara Shasha Azira Dan Adrian Raihan.Namun sampai sekarang gadis itu belum disentuh oleh suaminya.Adrian Raihan tidak mahu membuatkan Shasha Azira trauma apabila dia meminta haknya sebagai seorang suami.
"Bukan ke sepatutnya kau dah boleh minta hak kau sebagai seorang suami? i mean cuba kau tengok betul-betul.Kau ngan bini kau dah sebulan kawin.Takkan Shasha masih tak ready lagi?"ujar Daniel.Khairil yang berada di sana hanya memasang telinga mendengar cerita kawan-kawannya.
Adrian Raihan juga sebenarnya mahu haknya sebagai seorang suami.Namun dia kasihan dengan keadaan isterinya itu"Shasha masih trauman dengan apa yang jadi kat dia dulu.Kau ingatkan masa dia kena culik?"lalu Daniel menggangguk tanda ingat.
"Everytime aku cuba dapatkan hak aku time tu juga dia akan nangis.Sampai aku yang panik dengan dia"ujar Adrian Raihan lagi.Lalu Khairil yang tadinya hanya diam tiba-tiba bersuara.
"Kau ada cuba tanya tak si Shasha nak anak ke tidak?"Tanya Khairil.Daniel yang disebelahnya sudah memandang kearah Khairil.Jikalau Khairil yang bercakap mesti ada saja benda yang tidak dijangkakan oleh mereka berdua.
Adrian Raihan mengganguk tanda ya.Ada juga dia bertanya kepada isterinya itu sekiranya Shasha Azira menginginkan seorang dua anak.
"Aku just suggest je kalau kau nak.I mean apa kata korang dua ambil anak angkat?"kata Khairil yang mencadangkan untuk ambil saja anak angkat.
"Oh ya! apa kata kau cuba idea si Khai? entah-entah Shasha nak"kata Daniel.Adrian Raihan berfikir sejenak
Mungkin ada benarnya juga apa yang dikatakan oleh Khairil.Mana tahu isterinya itu berminat untuk ambil anak angkat.
~♡~
Shasha Azira yang duduk termenung sambil memandang kearah pokok bunganya yang sudah berbunga tersenyum kecil.
Lalu dia melihat kearah pokok bunga yang belum berbunga.Dia menyentuh daun yang berwarna hijau itu.Pokok bunga Ros yang selalu dia nantikan untuk berbunga.Begitulah hidupnya.Dia mahukan cahaya mata namun dia masih trauma dengan kejadian yang menimpa dirinya.
"Termenung nampak? fikirkan Hubby ke?"tiba-tiba saja Adrian Raihan sudah berada di belakangnya.
Senyuman manis di hadiahkan kepada suaminya"Awalnya Hubby balik? belum masuk masa lunch lagi kut? takkan Hubby dah rindu Sayang?"Lalu Adrian ketawa kecil.
"Kalau Hubby nak tanya something boleh?"Shasha Azira sekadar mengganguk dan senyum.
"Well,Hubby ada terfikir kalau Sayang setujuhlah.I mean apa kata kita ambil anak angkat?"ujar Adrian Raihan ragu-ragu.
Shasha Azira terdiam.Anak angkat? dia juga mahukan seorang Anak.Tetapi dia juga mahukan dari hasil zuriat dia Adrian Raihan"Apa salahnya kalau kita ambilkan? Sayang setujuh dengan Hubby"ujar Shasha Azira bersama senyuman.
Adrian Raihan tidak menyangkakan isterinya akan bersetujuh dengan idea yang diberikan oleh Khairil"Betul ke? Hubby happy sangat bila Sayang setujuh.So kita nak ambil boy ke Girl?"Jelas kelihatan wajah gembira di wajah Adrian Raihan.
Shasha Azira tersenyum apabila suaminya itu tidak sabar mendengar jawapannya.
YOU ARE READING
CINTA YANG KUBERIKAN:kerana cinta hadir dari hati yang ikhlas(TAMAT)
Short StoryAdrian Raihan bin Dato Hisyam Shah merupakan CEO kepada H.S Holdings yang terpaksa berkawin dengan anak kepada kawan Papanya Shasha Azira binti Sharul Rizal yang berkerja di sebuah Cafe. Bagi Adrian Raihan perkawinan itu hanya di atas kertas dan tia...