pagi-pagi lagi aku dah belajar subjek matematik.
sedar tak sedar, aku dah tertidur dalam kelas. alah tak apa, ssaem park tak perasan pun.
"lee boram, bangun!"
"h- ha? saya ke?"
"ye boram. mimpi jauh ke? dah sampai mana dah tu?"
satu kelas gelak dengan usikan ssaem park tadi. haih habis malu aku dibuatnya.
"okay, minggu depan saya nak buat ujian untuk subjek matematik."
"pastikan korang semua belajar dengan partner masing-masing, jangan sorang-sorang. faham tak semua?"
"alah, kenapa?" satu kelas mula menjadi kecoh.
"saya tahu kebanyakkannya ada yang tak faham matematik kan? jadi, kalau kamu ada partner, boleh lah study sama-sama and ask each other. tapi bukannya untuk berbual semata-mata ye. saya dah bagi kebenaran dah ni jadi tolong manfaatkan masa ni and study ye."
"baik ssaem park."
"jumpa minggu depan ye, terima kasih semua."
masing-masing tak puas hati dapat partner yang tak dijangkakan.
aku? ish siapa lagi kalau bukan yoshi. nightmare, bukan?
aera dapat berpasangan dengan junkyu. minsu pula dapat berpasangan dengan jihoon.
"so how? kita nak study dekat mana and pukul berapa?"
"library, pukul 4 petang, hari sabtu."
-
"kenapa aku dapat partner dengan jihoon ah?"
aku faham perasaan minsu sebab perwatakan jihoon jenis suka mengusik orang lain, jadi mungkin minsu tak dapat fokus.
"aku ni pula, dapat partner dengan yoshi."
"kenapa mesti dengan yoshi? bukannya dalam kelas just ada yoshi je."
diantara kami bertiga, aera lah yang paling tenang bila dapat tahu siapa partner nya.
"aera? siapa partner kau?"
"aku dapat partner dengan junkyu. mungkin aku dapat study dengan elok."
"ish dah dah dah jom lah. aku lapar ni." celah minsu.
"korang pergilah. hari ni aku tak ada selera nak makan.."
-
"eh yoshi? kau buat apa kat sini? kau tak rehat ke?"
aku terkejut bila nampak yoshi berseorangan di dalam kelas.
dia ni tak pergi makan ke?
"sebelum nak tanya orang lain, tengok diri sendiri dulu."
"kenapa kau ada dalam kelas?"
aku terdiam sejenak. aku tak pasti apa yang aku dengar tadi tu betul ataupun tak.
dia tanya tentang aku ke tadi? patut ke aku anggap yang aku hanya bertuah ataupun kebetulan?
"tak.. sebab aku tak ada selera nak makan."
"hm okay."
aku tengah bosan, jadi aku duduk di tempat duduk hadapan meja yoshi dan melihatnya belajar.
bila difikirkan balik, rasa janggal pun afa walaupun aku dengan yoshi dah mula berbual seperti biasa.
yoshi memandang muka aku dengan lama dan tiba-tiba dia melemparkan senyuman yang manis.
YOU ARE READING
𝐌𝐄𝐋𝐓 || 요시
Fanfic⟨⟨ 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞 ⟩⟩ kenapa ada sesetengah orang memang susah untuk senyum? atau dia akan mendiamkan diri buat selama-lamanya? no! aku benci dengan semua benda yang tak berkaitan dengan kegembiraan. termasuk seatmate baru aku. © thesky_hoon ◩ star...