462. Ders :
24. Cüz, 39. Sûre, 462. Sayfa
Zümer Sûresi
41-47. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
41
إِنَّا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ لِلنَّاسِ بِالْحَقِّ
"Biz sana Kitab'ı insanlar için hak olarak indirdik."Çünkü dünya ve ahiret maslahatları bu kitapta anlatılanlara bağlıdır.
فَمَنِ اهْتَدَى فَلِنَفْسِهِ
"Artık kim doğru yola girerse, kendisi için girmiş olur."Çünkü bunun faydası kendisinedir.
وَمَن ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا
"Kim de yoldan saparsa, ancak kendi aleyhine sapar."Çünkü bunun vebali kendi boynunadır.
وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ
"Sen onlara bir vekil değilsin."Sen onları zorla hidâyete sevkedecek değilsin. Sen ancak tebliğ ile emrolundun, onu da zaten yerine getirdin.
42
اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنَامِهَا
"Allah, insanların ruhlarını öldüklerinde, ölmeyenlerinkini de uykularında alır."Ruhlar, bedenlerle alakalıdır ve bedende tasarrufta bulunurlar. Allah ruhların bedenle olan bu alakalarını ve bedenlerde tasarrufta bulunmalarını ölüm anında hem zahir hem de batın olarak keser. Uyku anında ise sadece zâhiren keser.
فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضَى عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَيُرْسِلُ الْأُخْرَى إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى
"Ölümüne hükmettiklerinin ruhlarını tutar, diğerlerini belli bir süreye kadar bırakır."Ölümüne hükmettiğinin ruhunu bedene geri döndürmez. Uykudakini ise, uyandığında bedenine gönderir.
"Belli bir süre" (ecel-i müsemma), o kişinin ölüm vaktidir.
İbnu Abbas'tan şöyle nakledilir:
"Âdemoğlundaki nefis ve ruh arasında, güneşle güneş şuaı gibi bir durum vardır. Nefiste akıl ve temyiz, ruhta nefes ve hayat bulunur. Bunların her ikisi ölümle vefat ederler. Uyku olayında ise sadece nefis vefat eder."
İbnu Abbas'ın bu ifadeleri, bizim söylediğimize yakın bir manadır.
إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ
"Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır."Yani bu vefat ettirme, tutma ve göndermede Allahın kudret ve hikmetinin kemâline ve rahmetinin şümulüne delâlet eden alâmetler vardır.
Tefekkür ehli olan kimseler, bunları düşünerek,
-Ruhların bedenle alâkalarını,
-Ölüm anında ruhların bedenlerden bütünüyle alakalarının kesilmesini,
-Bedenlerin ölmesiyle ruhların ölmediğini,
-O ruhlara arız olan saadet ve şekâveti,
-Zahiren vefat etmelerinde ve ecelleri gelinceye kadar uyku sonrası bedenlere gönderilmelerindeki hikmeti anlarlar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
SpiritualKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir