475. Ders :
24. Cüz, 40. Sûre, 475. Sayfa
Mü'mün Sûresi
78-85. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
78
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلًا مِّن قَبْلِكَ
"Andolsun, senden önce de elçiler gönderdik."مِنْهُم مَّن قَصَصْنَا عَلَيْكَ
"Onlardan bir kısmını sana anlattık."وَمِنْهُم مَّن لَّمْ نَقْصُصْ عَلَيْكَ
"Bir kısmını ise sana anlatmadık."وَمَا كَانَ لِرَسُولٍ أَنْ يَأْتِيَ بِآيَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ
"Hiçbir peygamber, Allah'ın izni olmadan bir ayet getiremez."Denildi ki: Peygamberlerin sayısı yüzyirmidört bindir. Bunlardan kıssası anlatılanlar ise, az sayıda şahıslardır. Çünkü mu'cizeler Allahtan birer ihsan olup, ihsanının diğer kısımları gibi bunları da hikmetinin gereğine göre onlar arasında taksim etmiştir. Peygamberler için bunları kendilerinin tercih etmesi veya talep edilen mu'cizeyi mutlaka meydana getirmesi söz konusu değildir.
فَإِذَا جَاء أَمْرُ اللَّهِ قُضِيَ بِالْحَقِّ
"Allah'ın emri gelince hak yerine getirilir."Allahın dünyada veya ahirette azapla ilgili emri gelince, hak yolda olanın kurtarılması ve batıl yolda olanın cezalandırılması gerçekleşir.
وَخَسِرَ هُنَالِكَ الْمُبْطِلُونَ
"İşte o zaman, batıl dava peşinde koşanlar,tam bir hüsrana uğrarlar."O zaman, aslında kendilerine nice mu'cizeler, ayetler geldiği hâlde yine de bunları talep eden inatçı kimseler, helâk olurlar.
79
اللَّهُ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَنْعَامَ لِتَرْكَبُوا مِنْهَا وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ
"O Allah ki, kimine binesiniz, kimini de yiyesiniz diye sizin için o en'amı (davarları) yarattı."Çünkü o davarlar içinde koyun gibi eti yenenler olduğu gibi, deve ve sığır gibi aynı zamanda binilenler de vardır.
80
وَلَكُمْ فِيهَا مَنَافِعُ
"Onlarda sizin için daha birçok faydalar da vardır."Onlarda sizin için süt, deri ve kıl gibi faydalar vardır.
وَلِتَبْلُغُوا عَلَيْهَا حَاجَةً فِي صُدُورِكُمْ
"Gönüllerinizdeki ihtiyaçlara onlar üzerinden ulaşırsınız."Ve bir de bunların üzerine binerek seyahat edersiniz.
وَعَلَيْهَا وَعَلَى الْفُلْكِ تُحْمَلُونَ
"Hem onlarla hem de gemilerle taşınırsınız."Karada bunlarla, denizde gemilerle taşınırsınız.
81
وَيُرِيكُمْ آيَاتِهِ
"Ve size âyetlerini gösteriyor."Ve O size kudretinin kemâline ve sonsuz merhametine delâlet eden delillerini gösteriyor.
فَأَيَّ آيَاتِ اللَّهِ تُنكِرُونَ
"Şimdi Allah'ın hangi âyetlerini inkâr edersiniz?"Bu ayetlerden/ delillerden hangi birini inkâr edersiniz?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
EspiritualKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir