479. Ders :
24. Cüz, 41. Sûre, 479. Sayfa
Fussilet Sûresi
30-38. Âyet-i Kerîm'eler.37. Âyet-i Kerîm'e de Secde Âyet-i var
بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
30
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا
"Şüphesiz "Rabbimiz Allah'tır" deyip de, sonra dosdoğru olanlar var ya..."Rububiyetini itiraf ve vahdaniyetini ikrâr olarak "Rabbimiz Allah" diyenler, sonra amelde istikamet üzere olanlar...
Ayette önce imanın sonra istikametin gelmesi, istikametin imana terettüp etmesindendir.
Veya zor olduğundan böyle gelmiştir. Çünkü, iman edip de tam bir istikamet üzere olan kimse, çok çok azdır.
Hulefa-i Raşidinden istikametin yorumu olarak imanda sebat etmek, ameli ihlaslı yapmak ve farzları eda etmek" gibi nakledilen rivayetler, istikametin cüziyatındandır.
تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا
"Onların üzerine melekler iner ve derler ki: Korkmayın ve üzülmeyin."Melekler onlara,
-Sadırlarına genişlik verecek,
-Kendilerinden korku ve hüznü giderecek şekilde nüzul ederler.
Bu nüzul, ölüm anındadır veya kabirden çıkıştadır.
Önden gönderdiklerinize korkmayın, geride bıraktıklarınıza da üzülmeyin.
وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ
"Ve size va'dedilmekte olan cennetle sevinin!"Peygamberlerin diliyle dünyada iken size vaat edilen cennetle sevinin.
31
نَحْنُ أَوْلِيَاؤُكُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ
"Biz dünya hayatında da âhirette de sizin dostlarınızız."Şeytanların kâfirlere yaptıklarına bedel, biz de dünya hayatında sizin dostlarınız olduk, size hakkı ilham ettik, hayra sevkettik. Ahirette ise, kâfirler şeytanlarıyla birbirine düşman olurken, biz şefaat ve ikram ile sizlerle beraber olacağız.
وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَشْتَهِي أَنفُسُكُمْ
"Sizin için orada canınızın çektiği her şey var."Size, ahirette nefsinizin hoşlanacağı her türlü lezzetler var.
وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَدَّعُونَ
"Sizin için orada istediğiniz her şey var."Ayetin bu kısmı, birinci kısmından daha geneldir.[1>
32
نُزُلًا مِّنْ غَفُورٍ رَّحِيمٍ
"Bunlar çok bağışlayıcı ve çok merhametli olan Allah tarafından bir ikramdır."Ayet metnindeki "nüzül" ifadesi, "misafire geldiğinde ilk ikram edilen şey" manasını ifade ettiği cihetle, ayet onlara hatırlarına bile gelmeyen daha nice şeylerin verileceğini hissettirir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
DuchoweKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir