9

21 6 0
                                    

Happy Reading bucuk² ayee

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Happy Reading bucuk² ayee

Request:Done For Me by punch

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Request:Done For Me by punch

Aku datang ke sekolah dengan seronok tiada ada benda yang ganggu hidup aku...lalu..aku di tarik tangan oleh Young Dae... "APA YANG AWAK NAK?!" Jerit aku padanya lalu Young Dae tutup mulut ku "Dengar cakap saya kali ni je...please jauhkan diri dari dia...pleaseeeee" Young Dae memohon pada ku supaya aku jauhkan diri dari Yangyang..ey! Apa salah dia sampai suruh aku jauhkan diri! Dasar bodoh..aku pun tinggal kan dia begitu sahaja... "Bodoh suruh aku jauhkan diri dari yangyang...tak ada hak langsung.."aku cakap dengan perlahan sambil jalan...lalu aku punya beg di tarik dan...kami bertatapan mata... "Pagi Yulia" lelaki yang menarik beg aku itu mengucap kan selamat pagi pada ku.. "Oh...Yangyang...yea pagi juga..terkejut saya..AHAAHA kajja ke kelas.."aku tarik tangan yangyang lalu kami jalan masuk kelas... "Kau...dah sarapan???" Tanya Yangyang pada aku..aku pun menggeleng..lalu yangyang menghela nafas... "jom..pergi makan kat Rooftop..."aku angguk pada nya..lalu dia bawa aku ke Rooftop... "Yangyang nak tanya" yangyang pun mempersila kan aku untuk bertanya.. "erm....special ke gelang ni??" Yes! Akhir nya pertanyaan yang aku dah lama pendam dan mahu tahu aku sudah tanya pada nya...Yangyang menghela nafas dengan berat... "Special sangat²...aku sayang benda ni.." kata yangyang padaku..lalu aku angguk.. "siapa yang bagi?? Bini???" Tanya aku lagi padanya..lalu dia gelak... "Gila bini bagi..aku single dho couple pun tak pernah..orang special bagi.."kata Yangyang lalu dia menyuap makanan dalam mulut... "Ohhhh..."aku pun mahu tanya lagi tetapi dia sudah suap aku... "Makan dahulu.."kata dia..aku pun tersengih...

Saat kami mahu ke kelas...kami nampak ada beberapa lelaki di situ..lalu kamu laju² ke sana..dan..kami melihat yang sedang di buli itu...Jisung...yea..Chenle,Jaemin,Jeno,Haechan,Hendery dan Mark tidak ada di situ..aku cuba untuk menyuruh Kevin stop..tetapi..Kevin tidak mendengar....Kevin membuli Jisung bukan hanya dia seorang dengan rakan² nya yang lain selain Young Dae dan Minhyuk.. "jap...aku macam kenal yang buli jisung ni...J-JINYOUNG?! S-SUNGJAE?!" Yangyang mengenal mereka berdua lalu dia pergi dan tumbuk muka Jinyoung dan Sungjae... "JANGAN GANGGU JISUNG!" Yangyang jerit pada mereka..lalu..Jisung dengan suara lemah memanggil Yangyang..... "H-Hyung...." Jisung memanggil Yangyang..lalu tiba² ada namja memukul kepala yangyang.. "AKH!!!" Yangyang terjatuh...aku mahu menolong tetapi..namja yang memukul Yangyang ada lah... "TEN OPPA?!" Aku mahu menyelamatkan yangyang tetapi Ten sudah memukul nya dahulu...patut aku rasa dia lain selama aku berjumpa dengan nya...rupanya dia satu kelompok dengan Young Dae...Yangyang pula sangat terkejut lalu dia pun bangkit.. "H-Hyung...ke-kenapa buat macam ni?" Yangyang sangat baik dengan nya tetapi mengapa Ten buat begini pada Yangyang..sungguh kejam! "Tch...kau pikir aku suka kau baik dengan aku? Hey! Wake Up! You are miskin! Malukan family orang! Aib!" Ten mengutuk yangyang di depan semua murid..Young Dae pun senyum dengam penuh kemenangan... "KENAPA TEN OPPA BUAT MACAM NI KAT YANGYANG?!" Sungguh aku marah sangat pada ten..yangyang layan dia sebagai abang sendiri tetapi mengapa dia beri hargai yang palsu..Yangyang sangat sedih sambil pandang Ten..dia tidak percaya yang Ten akan sebut perkataan begitu... "Hyung aku tak faham..napa kau buat aku macam ni...tapi..kau buat lah kat aku teruk mana sekali pun..aku tak kisah.." Yangyang selepas kena pukul kepala oleh Ten..dia menarik tangan aku ke kelas.. "YANGYANG CAN YOU STOP JADI LEMAH?!" Aku marah padanya dia boleh pergi begitu sahaja dengan ku semata² takut!! "DAH²! PLEASE! AKU TAK NAK GADUH! AKU BENCI GADUH! UMMI AKU TAK AJAR! LAGI SATU! DIA ADA LAH ABANG ANGKAT AKU! SO AKU TAK NAK SAKIT KAN DIA! DAH LAH...UMMI AKU PASTI TAK SUKA KALAU AKU GADUH...PASTU UMMI AKU PASTI TAK SUKA KALAU AKU MARAH² WANITA.." yangyang tidak mahu gaduh...lalu dia jelaskan...aku tidak faham mengapa dia baik sangat²? Aku tidak suka orang yang baik sangat ni.. "Hm..suka hati awak lah....jom kita keluar school-" aku baru mahu mengajak dia keluar sekolah tetapi...dia pegang tangan ku.. "Macam mana nak keluar? Cikgu ada semua.."kata Yangyang padaku..aku hanya tahan gelak..."dah² jom je!" Aku dan dia pergi ke bilik guru lalu aku... "CIKGU! ERM...IZIN KAN SAYA KE TANDAS!" Aku meminta izin pada guru lalu..guru angguk dan..aku keluar dari bilik guru dan tarik tangan yangyang bawa keluar dari sekolah dengan cara lalu belakang sekolah..setelah kami lepas..aku bawa yangyang ke 7 eleven tempat dia kerja... "Hm...so..awak masuk and ubat kepala tu..saya kat sebelah awak je.." kata aku padanya lalu dia angguk dan dia ambil bekas ubat dan dia ubat kan kepala nya di bantu oleh ku.. "So...can we be friends?" Yangyang terkejut lalu pandang aku.. "Bukan..dah berkawan?" Tanya dia padaku..lalu aku gelak.. "aduh..sejak bila? HAHAHAHAHAH kita kenal stranger macam tu je...AHAHAHAA" aku gelak kuat² lalu yangyang memuncungkan bibir nya... "Pikir dah kawan.."kata Yangyang...aku stop gelak lalu pandang dia.. "alololo sejak bila pandai muncung kan bibir ni? Ibu saya cakap...kalau dok muncung kan bibir ni..bibir dia akan muncung dan tak boleh nak di atur semula.."aku kata padanya lalu yangyang pandang aku dan stop memuncungkan bibir... "YA! APA NI?! TIPU KAN?!" Yangyang tanya aku sambil jerit aku hanya redho sahaja.. "BETUL LAH..." aku tinggikan sedikit suara...lalu yangyang buat muka baby..."AHHHH tak nak lah bibir aku macam ni..lepas ni tak buat dah.."kata Yangyang sorang² aku sangat terkejut melihat dirinya yang sedang seperti bayi.. "awwwwwww cuteeeee" aku cubit pipi nya...lalu dia pun pegang pipi.... "Auch..cakit(sakit) lah.." Yangyang buat suara bayi..aku terasa dia makin comel..lalu aku keluar 7 eleven tanpa nya...semasa aku keluar...ada satu motor main lalu dan..aku hampir terjatuh kerana mahu elak tetapi yangyang sambut badan ku..dan...kami bertatapan mata... =5 minutes later= "Eh! Sorry!" Aku pun bangkit dari badan nya...lalu yangyang pun atur kasut ku... "aish..lain kali keluar cakap Yulia.."kata dia....aku hanya tersengih malu..











Semasa kami jalan bersama sampai ke taman..kami melihat ada 1 budak perempuan mahu main buaian,dia  tidak pandai menghayun kan buaian itu..lalu kami datang.. "Hi adik..napa ni??" Tanya aku pada adik yang perempuan itu.. "Kakak..saya tak pandai hayun kan..." adik tu seperti mahu nangis..aku mahu berkata tetapi yangyang sudah ke belakang adik itu lalu berkata.. "Tak apa..abang ada abang hayun kan ye.."kata yangyang aku pelik bukan kah dia tidak suka budak²?mengapa pula dia yang mahu hayun kan? "Yay! Terima kasih abang!" Kata budak itu dengan seronok..lalu Yangyang pun buat muka serious.. "hm..nanti dah besar be the brave person..nanti tak susah nak lawan orang..." Aku pelik mengapa yangyang berkata begitu pada budak itu? Dia mahu ajar budak itu menjadi seorang budak.. 'GANGSTER?' Ohhhh no²....takkanlah.. "Ohhh ok abang..."budak itu hanya mendengar kata yangyang aku hanya duduk di buaian sebelah sambil melihat budak itu..lalu emak nya datang.. "EH! sayang napa kat sini..jap ni siapa??" Emak nya tanya pada anak nya kami ini siapa lalu yangyang jawab.. "Kami stranger but tak apa kami hanya mahu tolong dia main buaian sahaja.."kata Yangyang dengan muka serious nya.. "Oh..terima kasih lah ye...aish..Taeyeon-ah...jangan lah jumpa stranger macam tu..nasib abang dengan kakak ni baik..kalau orang lain yang datang? Nak buat macam mana?"emak itu tanya pada anak nya yang bernama Taeyeon..Yangyang tersentak mendengar nama wanita itu..air mata nya bergenang di mata nya itu..aku melihat..lalu aku berkata pada emak taeyeon itu.. "aunty kami pergi dulu..Taeyeon..ingat pesan emak kamu ye..kakak dengan abang balik dulu" Aku membawa yangyang ke tempat lain..sungguh semasa kami jalan..aku mendengar tangisan Yangyang..aku memberani kan diri ku untuk memeluk Yangyang...sungguh tangisan yang mengalir itu..aku dapat rasakan..aku merasa pelik dengan nya..mengapa dia tiba² nangis? Ada masalah ke dengan Nama Taeyeon itu? Aku pun bawa dia duduk ke satu kerusi.. "Yah..waeyo????" Tanya aku padanya lalu dia jawab.. "Hm?? Tak ada apa.."yangyang mengelap air mata nya..aku pun tanya lagi.. "waeeee???" Aku memohon padanya untuk beritahu..lalu dia kata.. "Tak ada apa apa lah! Hm..kenapa tanya?" Yangyang menanya semula lalu aku menghela nafas dan aku jawab.. "Hm...ada kena mengena ke dengan nama Taeyeon tu??"

"?!!!!!!" Yangyang terkejut mendengar pertanyaan ku..lalu dia pandang.. "nak bagi tahu..atau tidak...ahhhh bantai lah" yangyang pandang ku..lalu aku pun angkat kepala ku..yangyang jawab.. "Hm..ada..napa?" Aku pun menyuruh dia jelas kan... "Haih..Taeyeon ada lah nama wanita paling indah dan dia juga adalah number 1 dalam hati aku.." kata Yangyang..aku pelik lagi..dan aku bertanya "Hm....bini awak ke??" Serious!! Aku tidak tahu mengapa dengan aku! Aku bertanya pada nya begitu! Ohhhh sungguh melampau Yulia! "Haih..tu..kau akan tahu dia siapa...Taeyeon tu nama paling special bagi aku..aku sangat sayang padanya..sayang aku tak terkata...aku tak tahu lah..kenapa..dia boleh tinggal kan aku seperti orang yang perlu keseorangan..." kata Yangyang sambil menunduk kan muka nya aku menghela nafas berat sungguh aku nak tahu siapa wanita itu..tetapi benda itu sangat privasi bagi nya..jadi aku tidak bertanya.. "Maaf lah kalau saya tanya..saya tak ada niat.."kata Aku pada nya..lalu yangyang mengelap sedikit air mata dan bertanya pada ku.. "nak tahu wanita ni macam mana?" Aku tidak tahu mengapa dia tukar topik..tetapi aku tidak kisah lalu aku anggukan sahaja kepala...lalu yangyang mahu jelaskan





"Hm...wanita ni..hati dia lembut,luluh,senang jatuh cinta..dia juga..di hidup kan bukan untuk disakiti tetapi untuk di jaga oleh lelaki..wanita ni juga..senang sedih..senang sakit hati..senang di marah.." aku mendengarkan apa yang dia katakan.. "wanita ni...kita tak boleh nak marah² atau sakiti..kerana macam aku cakap tadi..wanita di hidupkan bukan untuk di sakiti tetapi di jaga oleh lelaki.." aku mendengar ayat yang dia katakan..sungguh apa yang dia cakap adalah betul..dan..dia juga..adalah lelaki yang beza dengan lelaki lain.. "Ummi aku juga pernah kata..yang..wanita ni..bukan di hidup kan..untuk dipergunakan..tetapi..untuk kesetiaan hati seorang lelaki.." kata Yangyang lagi..aku musykil padanya..lalu aku berkata "awak ni rempit eyhhh??" Tanya aku padanya..lalu yangyang kerutkan kening nya "rempit? Apa kah...tak pernah pula aku dengar rempit.." kata yangyang pada ku..aku sungguh tidak percaya..dia ni lelaki ke...apa...rempit pun tak tahu..makna nya..ayat yang dia cakap tu..bukan lah ayat cliche... "oh...ok..sambung²..."kata Aku pada nya..lalu dia pun terkekeh sahaja.. "Ok...so..disini aku nak kata lah..yang..wanita ni di hidup kan bukan untuk di seksa atau di sakiti atau di kecewakan..tetapi..wanita ni di hidup kan..untuk lelaki..so..yeahhh" wow..aku tidak percaya dia boleh terangkan semua itu...lalu yangyang tanya padaku.. "kau nak tahu..kau ni aku anggap apa??" Tanya Yangyang pada ku..aku pun angguk..dan dia pun tersenyum... "Kau ada lah..matahari..aku ada lah hujan..." what.....clicheeee bhai!!! "Euw!!! Cringe lah sayang ku!!" Kata aku yang kidding padanya...yangyang sabar sahaja.. lalu dia berkata "bagi lah aku jelaskan budak!" Yangyang kata aku budak bhai..amboi... "yelah²!" Aku pun pasang telinga.. "kau matahari sebab...kalau aku susah,sedih,sunyi,di buli atau apa apa lah...kau datang..menceria kan suasana..bantu aku..aku sangat seronok..dan..aku hujan..kerana..hujan dia akan turun bila dia rasa diri dia berat yea hujan tu kan dari awan..dan hujan yang turun tu ada lah titisan kesedihan...tu sebab aku suka hujan.."yangyang jelaskan pada aku..dan..aku memeluk nya dengan sangat kuat..



I'm missing you~
Waiting for you~
내 마미그대를~
양하일는달여~

(I'm missing you by Sunjae)





Oky itu sahaja sekian terima cash HAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAAHAHA canda doangggg btw support lah ye PAPAY!!!!!!

𝗧𝗛𝗘𝗥𝗘'𝗦 𝗡𝗢𝗧𝗛𝗜𝗡𝗚 𝗧𝗢 𝗬𝗢𝗨Where stories live. Discover now