Selepas beberapa saat ketawa sinis. Syirah mula mendonggakkan kepalanya dan memandang wajah Mia dan Nia tajam....
Seakan akan mayat hidup DQ dan BQ termasuk Nia dan Mia memandang Syirah. Kaku mereka semua termasuk Para guru dan Pelajar lain.
"ICEQUEEN" hanya itu saja yang keluar dari semua mulut pelajar dan guru.
Seakan tidak percaya bahawa yg berada di depan mata mereka TENGKU SYIRAH SYAHIRAH LEADER ICEQUEEN SEKOLAH INI.!!!!
Pelajar baru hanya menanyangkan muka pelik termasuk FireKing. Kerana mereka belum kenal lagi siapa IQ yg sebenar.
Manakala yg mengenali mereka mula cuak dan takut termasuk DK,HK,DQ dan BQ.
"Syi...yi...rah" tergagap Mia and the geng dan Nia and the geng menyebut nama itu.
IQ sudah tersenyum sinis termasuk Syirah.
"Asal?? Takut ke ?? " Soal Syirah dengan nada seperti seorang pyscho.
"Si..a..pa ta..ta..kut" dengan gagapnya Mia dan Nia menjawab. Tapi muka segera dipalingkan kerana takut bertentangan mata dengan Syirah.
Syirah tarik senyum sinis dan mula mendekati Mia dan Nia. Mia dan Nia sedar yang mereka ingin ditujui segara berundur setapak demi setapak kebelakang.
Malangnya Iqah dan Lia telah berada di belakang mereka berdua. Belum sempat berkata apa apa Lia dan Iqah segera menolak Mia dan Nia agar kehadapan Syirah.
Nia dan Mia terdorong ke depan. Geng DQ dan BQ yg lain tidak mampu bergerak ingin menolong leader mereka kerana ditahan oleh Irisyah dan Anisyah yang merenung mereka tajam.
Apabila Syirah berhadap dengan Mia dan Nia. Mia dan Nia ingin melarikan diri tapi dengan pantas Lia dan Iqah menahan mereka dengan mengunci pergerakan mereka.
Pergerakan dikunci oleh Lia dan Iqah menyebabkan Mia dan Nia melutut dihadapan Syirah. Syirah hanya tersenyum dengan penuh makna.
"Lepaslah!!" Jerit Mia sambil bergerak gerak ingin melepaskan dirinya daripada Iqah.
Iqah mengunci lebih ketat pergerakan Mia agar tidak boleh terlepas.
"Hoii!! Perempuan jalang!! Lepaskan akulah Setan!!" Ronta Nia.
Lia memijak kasut Nia menyebabkan Nia terjerit tetapi mulutnya pantas ditekup oleh Lia.
Tanpa apa apa bicara Syirah berpaling kearah belakang dan mengukir senyuman sinis.
Semua yg berada dibelakangnya segera menundukkan pandangan kerana takut akan pandangan mata Syirah yang berwarna ungu gelap menyala itu.
Syirah pantas pergi ke arah luar dewan. Dan beberapa minit kemudian Syirah datang dengan membawa sekotak alatan yang tidak diketahui lagi barangnya.
Semua memandangnya pelik termasuk pengetua tapi tidak bagi IQ yg lain sdh mengukir senyuman sinis.
Ahli DQ dan BQ mula cuak dengan kehadiran semula Syirah dengan membawa kotak mesteri. Tanpa kata Syirah terus berdiri dihadapan Mia dan Nia. Semua hanya mampu memerhatikan tindakan Syirah.
Pang!!
Pang!!Terbeliak mata mereka yang berada di dewan apabila bunyi tamparan dari SYIRAH kepada Nia dan Mia bergema.
"Kau buat apa huh?!!!" Teriak Nia dengan rontaannya.
"Babi kau..berani kau tampar aku..sial!!" Maki Mia.
Akibat tamparan Syirah muka Mia dan Nia berbekas merah dan ditepi bibir mereka pecah.
Semua yang menyaksikan tidak mampu melarang dan hanya membiarkannya.
YOU ARE READING
Đəřrıère ÌčəQųēəň
AksiFIRST BOOK | DIQ . . Cerita ini mengisahkan tentang 5 gadis yang mempunyai identiti yang tidak diketahui oleh semua orang termasuk ahli keluarga mereka sendiri. Identiti yang disembunyikan oleh mereka berlima sangat digeruni, ditakuti dan dihormat...