Seven

27 3 2
                                    

Pintu rumah di renung lama . Akhirnya tangannya mencapai kunci dan mangga tu di buka . Tombol pintu di pulas .

Dia tengok keadaan rumah yang sunyi sepi . Tv yang terpasang tapi takde kelibat sesiapa pun . Dia nampak bayangan anak perempuannya sedang tidur di sofa .

Senyuman terukir . Soyoung namanya . Min Soyoung . Dia sayang anaknya itu . Setelah isteri dia bawak lari duitnya , seminggu selepas itu dia mesej Yoongi supaya bagi anaknya itu kalau dia taknak jaga .

Yoongi taknak lepaskan anaknya , tapi dia tahu , anaknya mesti nak kehidupan yang mewah jadi dia bertanya . Apa yang buat Yoongi makin terharu adalah bila dia memilih untuk hidup dengan nya dan lepaskan peluang untuk hidup mewah .

Jadi Yoongi berusaha dengan gigih untuk dapat duit balik dan jaga anak tunggalnya itu . Jadi lah untuk birthday dia tahun lepas dia belikan dia telefon pintar .

Remote tv dicapai . Tv di tutup . Soyoung pernah suruh dia jual rumah ni dan duduk je di rumah ibu bapa Yoongi , tapi Yoongi taknak . Dia tahu dia boleh kaya balik dan dia akan buat .

Badan kecil anaknya di renung lama . Tapi perhatian dia di tarik dengan notifikasi dari telefonnya .

Min Seo rawr ♡

Soyoung kau dah tidur ? 10 p.m.

Kalau kau dah tidur bagus lah , tidur nyenyak eh ? 10 p.m.

Sayang kau . 10 p.m.

Di sebabkan ingin tahu , dia scroll ke atas untuk baca mesej - mesej mereka .

Dia sedikit terdiam , dari mesejnya yang mereka main balas - balas , dia tahu yang anak tunggalnya ini bukan lagi single .

" Soyoung dah ada boyfriend ? "

.
.
.

Cap Yoojung di capai . Disebabkan sejam je semalam dia jumpa dengan Minkyu dan Hyo Seop . Jadi diorang cadang nak jumpa harini .

Waktu tu In Yeop turun dari tingkat atas . Yoojung yang dah siap berpakaian di renung atas bawah . " Saya dah buatkan
breakfast , awak makan lah , saya nak keluar . "

" Jumpa sapa ? "

" Hyo Seop dengan Minkyu , kawan saya . "
In Yeop geleng . " Harini aku nak bawak kau jalan - jalan . "

" Eh ? Kita tak bincang apa - apa pun ? " Yoojung sedikit terkejut . Baru dia sedar yang In Yeop dah siap berpakaian cantik .

" Ah takde , ikut je . "

" Habis saya nak cakap apa ni ? Nanti diorang merajuk lak . "

" Yoojung , takkan diorang nak merajuk kalau awak keluar dengan suami awak . "

Perkataan suami di tekankan dan tu buat Yoojung merah sedikit . Air liurnya di telan .

" Okay .. "

.
.
.

Hyo Seop mengeluh . Rambut di serabaikan . " Kenapa tetiba nak keluar dengan suami lak ? Bukan dah janji nak jumpa ke ? "

Minkyu renung Hyo Seop dan geleng . " Hyo Seop , takpelah . Dia dah kahwin jadi ni kehidupannya selepas kahwin diorang . "

" Tapi , tapi , diorang bukan suka each other pun , tu kan kahwin aturan keluarga . ".

" Kau tak pernah baca ff kat Wattpad eh ? Kahwin paksa , cinta , drama lepastu cinta lepastu happy ending . Jangan lah sebab perasaan suka kau kat Yoojung buat kau rasa macamni .. tu sebab aku dah suruh kau move on dah kau dah janji pun kau akan move on . "

Hyo Seop renung Minkyu dengan pandangan kosong . Yes , Minkyu je yang tahu yang dia suka Yoojung .

Jadi kalau keadaan antara Yoojung dan Hyo Seop janggal , tu sebab dia kat situ . Dia penyatu kepadan persahabatan bertiga ni .

" Weh aku dengar adik kau ada girlfriend . "

" Pandai lah ubah topik , bagus sangatlah tu . Girlfriend dia cantik . "

Hyo Seop ketawa bila Minkyu pun ikut perubahan topik dia .

" Apa nama dia ? "

" Min Soyoung tak silap , hari aku balik tu aku ada jumpa dia . "

Hyo Seop angguk .

Jeng jeng jeng jeng . ⊂(◉‿◉)つ

WEDDING •HWANG IN YEOP•Where stories live. Discover now