Not: Bu röportaj yazısı Türkiye LGBTİ Birliği'nin sitesinden alınmıştır.
Öncelikle kendini tanıtır mısın bizlere?Can: Merhaba! Ben Can Altemur. 20 yaşındayım, bilgisayar mühendisliği 3. Sınıf Öğrencisiyim. Bu yıl da 2. bölüm olarak işletmeye başladım. Bunların dışında modellik yapıyorum, YouTuber'ım ve amatör bir tasarımcıyım.
Arin: Ben Arin. 25 yaşındayım. Bilim ve sanata çocukluğumdan beri ilgi duyuyorum. İkisini harmanlayan bir alan olan felsefe bölümünü okuyorum. Okumayı ve araştırmayı çok seviyorum. Özellikle evrimsel biyoloji ve genetik konularında makale okumaktan hoşlanıyorum. Kitaplar hayatımın her daim merkezinde yer alıyor. Spekülatif kurgu ile ilgileniyorum bu alanda kendimi geliştirmek ve bir şeyler üretmek en büyük isteğim.
Kaya: Merhabalar, ben Kaya. 21 yaşında bir öğrenciyim. Bilime olduğu kadar fantastik evrenlere oldukça meraklı biriyim. Hep kullandığım bir cümle vardır "kendimi bildim bileli okur, yazar ama çizemem." Yarı insan, yarı Paladin olarak hayatıma devam ediyorum.
Nonbinary terimini ne zaman öğrendin? Ve kendine evet ben buyum diyebildin?
Can: Non binary tanımına yıllar önce bir blogda denk geldim, ne olduğunu öğrendiğimde bu kesinlikle benim dedim.
Arin: Trans birey olduğumu beş yaşımdan beri biliyordum. Cinsel kimlik konusunda hep sorunlarım vardı. Ama kendime tam olarak trans erkek diyemiyordum bir şeyler eksikti. Çok takıntılıydım bu konuda aşırı araştırıyordum. Çok iyi hatırlıyorum yedi yıl önce Tumblrda takılırken trans bireylerin profillerini incelemeye başladım işte o an baya şaşırdım. Çünkü Yurtdışındaki trans bireyler kendilerini nonbinary, genderfluid, Demi boy , demi girl, agender gibi daha önce hiç duymadığım bir sürü farklı kimliklerle tanımlıyorlardı. Oradan görüp nonbinary kavramını araştırdığımda tam olarak işte bu dedim.
Kaya: Yaklaşık 7 sene önce nonbinary terimini öğrenmiş olsam da "gerçekte" nonbinary olmanın ne demek olduğunu 3 sene önce öğrendim. Kendimi sorgulama, öğrenme, reddetme ve kabullenme aşamalarımdan sonra evet ben nonbinary diyebilmem 2 sene önce oldu.
Nonbinary olmanın değişken bir şey olduğunu bir gün hayır ben sabit cinsiyetteyim diyebilirim diye düşünüyor musun?
Can: Atanmış cinsiyetime ait vücudumdan memnunum, değiştirmek istemezdim sanırım ancak yakışıklı veya güzel kavramlarından birini seçmem gerekseydi güzel olduğumu düşünüyorum derdim.
Arin: Kendimi hiçbir zaman kadın veya erkek olarak sabit bir cinsiyette tanımlayamadım ve tanımlayabileceğimi de düşünmüyorum çünkü cinsel kimliğin değişen bir şey olduğunu düşünmüyorum. Genderfluid bireylerde olduğu gibi akışkan olabilir ama değişen bir durum olduğunu sanmıyorum.