485.Ders Şûrâ Sûresi 23-31

10 3 12
                                    

485. Ders :

25. Cüz, 42. Sûre, 485. Sayfa
Şûrâ Sûresi
23-31. Âyet-i Kerîm'eler.

 بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ


23

ذَلِكَ الَّذِي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ
"İşte bu,Allah'ın, iman edip salih ameller işleyen kullarına müjdelediği şeydir."

قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا
"De ki: Buna karşılık sizden bir ücret istemiyorum."

Ben yaptığım tebliğe ve verdiğim müjdeye mukabil sizden bir ücret istemiyorum.

إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى
"Ancak yakınlıktan gelen sevgi istiyorum."

Ancak, size yakınlığımdan dolayı sevmenizi istiyorum.

Veya yakınlığımı sevmenizi istiyorum.

Veya "Asla bir ücret istemiyorum. Lakin sizden yakınlarıma sevgi istiyorum."

Rivayete göre, bu ayet nazil olduğunda Hz. Peygambere (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) "Ya Rasûlallah, sevmemiz vacip olan yakınların kimlerdir?" diye soruldu. Hz. Peygamber (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) "Ali, Fatıma ve bunların iki oğlu (Hasan ve Hüseyin)" buyurdu.

Denildi ki: Ayet şöyle de yorumlanabilir: "Tâat ve salih amelle Allaha yaklaşmanızda, Allah ve Rasûlüne sevginizi istiyorum."

وَمَن يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِيهَا حُسْنًا
"Kim güzel bir iş yaparsa, onun iyiliğini artırırız."

Özellikle de Rasûlullahın Âl-i Beytine muhabbetle kim bir iyilik yapsa, biz o iyiliğine kat kat sevap veririz. Ayetin Hz. Ebubekir hakkında nazil olduğu söylenir.

إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ
"Şüphesiz Allah, Ğafur'dur – Şekûr'dur."

Allah, günahkâr olana karşı Ğafur'dur. İtaat edene de, hem sevabını eksiksiz vererek, hem de lütfuyla artırarak Şekûr'dur.











24

أَمْ يَقُولُونَ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا 

"Yoksa "Yalan uydurup Allah'a iftira etti" mi diyorlar?"

Yoksa "Muhammed 'ben peygamberim' ve 'Kur'an da Allahın kelamıdır' derken aslında yalan söyleyip Allaha iftira etti" mi diyorlar?!

فَإِن يَشَأِ اللَّهُ يَخْتِمْ عَلَى قَلْبِكَ
"Eğer Allah dilerse senin kalbini mühürler."

Ayet, Hz. Peygamber gibi birinden –haşa- Allaha bir iftira olamayacağını bildirir. Çünkü böyle bir şeye ancak kalbi mühürlü, Rabbini bilmeyen biri cesaret edebilir. Basiret ve marifet sahibi olan biri ise, böyle bir şeye asla cesaret edemez ve yapamaz.

Ayet sanki şöyle demektedir: "Allah eğer Seni perişan etmek isterse, O'na iftiraya cür'et edebilmen için kalbini mühürler."

Şöyle de denildi: Eğer Allah dilerse kalbini mühürler de o kalbe Kur'an inmez, vahiy gelmez.

Şöyle de denildi: Allah dilerse kalbine sabır verir de, onların böyle ezaları Sana ağır gelmez.

وَيَمْحُ اللَّهُ الْبَاطِلَ
"Ve Allah batılı yok eder."

✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin