486.Ders Şûrâ Sûresi 32-44

7 3 11
                                    

486. Ders :

25. Cüz, 42. Sûre, 486. Sayfa
Şûrâ Sûresi
32-44. Âyet-i Kerîm'eler.

 بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ

32

وَمِنْ آيَاتِهِ الْجَوَارِ فِي الْبَحْرِ كَالْأَعْلَامِ
"Denizde yüzen dağlar gibi gemiler, O'nun ayetlerindendir."








33

إِن يَشَأْ يُسْكِنِ الرِّيحَ فَيَظْلَلْنَ رَوَاكِدَ عَلَى ظَهْرِهِ
"O, dilerse rüzgârı durdurur da onlar denizin üstünde kalakalırlar."

إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ 

"Elbette bunda çok sabreden, çok şükreden herkes için ayetler vardır."

Bunda, himmetini Allahın ayetlerini tefekkür etmeye sevkedip nefsini dizginleyen ve Allahın nimetlerini tefekkür eden kimseler için ibretler vardır.

Veya "bunda imanı kâmil her mü'min için ayetler vardır."

Çünkü iman iki kısımdan ibarettir: Yarısı sabır ve yarısı da şükürdür.












34

أَوْ يُوبِقْهُنَّ بِمَا كَسَبُوا
"Yahut yaptıkları yüzünden onları (gemileri)helâk eder."

Veya Allah kuvvetli bir rüzgar göndererek gemileri gark eder.

Bundan murat, gemidekilerin helâkidir. "Yaptıkları yüzünden" denilmesi bunu gösterir.

وَيَعْفُ عَن كَثِيرٍ
"Ve birçoğunu da affeder."

Bir kısmı ise, affedilmeleri sebebiyle kurtulurlar.






35

وَيَعْلَمَ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِنَا مَا لَهُم مِّن مَّحِيصٍ
"(Allah, böyle yapar ki), âyetlerimiz hakkında tartışanlar, kendileri için kaçacak bir yer olmadığını bilsinler."










36

فَمَا أُوتِيتُم مِّن شَيْءٍ فَمَتَاعُ الْحَيَاةِ
"Size verilenler, bu dünya hayatının bir metaıdır."

Hayatınız süresince bunlardan faydalanırsınız.

الدُّنْيَا وَمَا عِندَ اللَّهِ خَيْرٌ وَأَبْقَى لِلَّذِينَ آمَنُوا وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ
"Allah nezdindekiler ise, iman edenler ve Rablerine tevekkül edenler için daha hayırlı ve daha kalıcıdır."

Allah katında olan ahiret sevabı ise, daha hayırlı ve daha daimîdir.

Allah katında olan bu sevap, iman eden ve Rab'lerine tevekkül edenler içindir.

Ahiret sevabı, tamamen faydadır ve bu faydalılık gelip geçici değildir. Bundan dolayı, dünya nimetlerinden çok daha hayırlı ve devamlıdır.

Sebeb-i Nüzûl

Hz. Ali (Radıyellâhü anh) den şöyle rivayet edilir: Hz. Ebubekir (Radıyellâhü anh) malının tamamını tasadduk edince, pek çok kimse O'nu kınamıştı. Ayet bu münasebetle nazil oldu.













✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin