1997'de yazıp yönettiği Gattaca ve hemen bir sene sonrasında kaleme aldığı Truman Show ile sinema dünyasına hızlı bir giriş yapan Andrew Niccol, Al Pacino'nun başrolde olduğu Simone (S1m0ne) ile gelecek tasvirleri çizmeye devam etmiş ancak hızlı girişine kısa bir ara vermişti. Sinemaya verdiği 6 senelik aradan önceki son mahsulü Savaş Tanrısı (Lord of War)'nda farklı türlerde de gezinmeye karar verdiğini (belki de en iyi işiyle) bize gösteren Niccol, silah ticareti hakkında tüm eleştirilerini sakınmadan sıralıyordu.
Zamana Karşı (In Time), yönetmenin son hamlesinin uzun süreli bir karar olmadığını gösteren bir bilimkurgu /aksiyon kırması. Yönetmenin başyapıtını vermesi gereken döneme denk gelmesine rağmen elindeki fırsatları teker teker harcayan, ilerleyebileceği yollardan hep yanlış olanlarına sapan bir film var karşımızda. İyi olabilecek bir fikri, bir televizyon filmi çiğliğinde sunmasında bu sapmaların katkısı büyük.
Yepyeni bir bilimkurgusal dünyadan bahsediyor hikaye. İnsanlar kollarında zaman sayaçlarıyla doğuyor, 25 yaşına gelene kadar çalışmayan bu sayaçlar bu yaştan itibaren geri sayıma geçiyorlar. Bir senelik ücretsiz zamanları sona erdiğinde hayatları da sona erecek. Bu yeni dünyada para geçmiyor, tek birim zaman. Kahve içmek için hayatınızdan dört dakika, otobüse binmeniz için ise iki dakikadan feragat etmeniz gerekiyor. Normal hayatta yaşadığımızdan faklı olamayacak bir şekilde kapitalist sistem almış başını yürümüş. En net görünümüyle Darwinizm de burada: zenginler daha çok yaşıyor, sömürülen halk ise günü birlik yaşamanın peşinde derbeder oluyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZAMANA KARŞI
FantasyHayatları Korkutucu,acı verici ,saçma sapan,anlamlı ve macera dolu olan koruyucular