~*قلب لايقبل الهزيمة*~ ❤️💪✌️
5️⃣3️⃣
➖➖➖➖➖➖➖➖مر يومين واستقرت الأمور وعاد كل شئ كما سبق بعد ان عاد جاسر ومى وأشرف ورانيا الاسكندريه ورحيم وأحمد ونسرين وأسماء وهشام وصباح القاهره وتبقى سليم ومنصور ورحاب وأبناءه بالصعيد
***************
بالصعيد.......دوار سويلمنزلت رضوى من الاعلى وجدت الجميع يجلس على طاولة الطعام جلست على المقعد وقالت :- صباح الخير.
الجميع رد عليها وقالوا
الجميع :- صباح النور.
نظر لها منصور بحنان وقال بتسأل :- عامله ايه دلوقتى يا بنتى؟
نظرت له بحب واجابته قائله رضوى :- الحمدالله يا بابا النهارده احسن.
ابتسم لها بحنو وقال منصور :- ربنا يتمم شفائك على خير يا حبيبتى.
ابتسمت له بحب وقالت رضوى :- ربنا يخليك ليا يا بابا.
نظرت لها رحاب بكره شديد ورسمت على ملامح وجهها الحنيه المزيفه وقالت
رحاب :- الف سلامه عليكى يا بنتى، ربنا يتمم شفائك على خير، ربنا يعلم انا زعلت عليكى ازاى .
نظرت لها نظره مطوله وابتسمت لها ابتسامه مزيفه وقالت رضوى :- ميرسى يا طنط على شعورك النبيل ده ، ما انتى زى امى برضه
ابتسمت هى الأخرى ابتسامه مزيفه وردت عليها قائله رحاب :- اه طبعآ يا حبيبتى انتى زى منه ومحمد وجودى.
ابتسم لها بسعاده وقال محمد :- انا فرحان اوى انك بقيتى كويسه يا رضوى، انا عايز افضل عايش معاكم علطول .
ردت منه عليه سريعآ وقالت منه :- الشر بره وبعيد ، ده انا نفسى امشى من هنا دلوقتى قبل شويه .
ردت عليه بحده وقالت رضوى :- وايه اللى منعك يا حبيبتى، ما الباب يفوت جمل ، محدش ماسك فيكى يعنى.
نظرت لها بلؤم وقالت رحاب :- انا شايفه أن شخصيتك القديمه بتظهر اهى ، اومال ايه بس موضوع فقد الذاكره ده؟
نظرت لها بتوتر وقالت بأرتباك واضح رضوى :- ها، و.و.وانا هفتكر شخصيتى القديمه ازاى؟ انا بتعامل عادى يعنى... وبعدين انتى تعرفى شخصيتى منين! اللى اعرفه من محمد بيقول أننا عمرنا ما اتقابلنا مع بعض قبل كده غير اليومين دول؛ معقوله تكونى حفظتى شخصيتى فى يومين بس!!
نظرت والدتها لها بحده وقالت منال :- عيب يا رضوى تتكلمى مع حد اكبر منك كده.
تنهدت بضيق وقالت رضوى :- حاضر يا ماما، ونهضت وقفت...
نظرت لها خديجه بحنان وقالت :- رايحه فين يا بنتى؟ انتى مأكلتيش حاجه..
نظرت لها بضيق وقالت رضوى :- شبعت يا عمتى الحمدالله، هطلع اقعد فى الجنينه شويه..
تكلم بنبره تحذير سويلم :- لما اكون قاعد مش عايز اسمع نفس فاهمين، ونظر إلى رحاب
الجميع رد فى خضوع بالموافقه وخرجت رضوى إلى الحديقه ونظر إليها سليم ونهض وذهب خلفها إلى الحديقه......
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
بالاسكندريه......فيلا اشرفاستيقظ جاسر من نومه على صوت رنين هاتفه أخذ الهاتف ونظر به بصعوبه وزفر بضيق واجاب عليه قائلا :- السلام عليكم..
اجاب عليه صوت رجولى وقال :- وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته..
تسأل بأستغراب وقال جاسر :- من معايا؟
اجاب المتصل عليه وقال المتصل :- انا شادى اخو رانيا...
نهض سريعآ واجاب عليه قال جاسر :- شادى!! انت فين يا استاذ شادى؟ بحاول اوصل ليك بقالى كام يوم....
اجاب شادى عليه وقال :- عارف، وصلنى الاخبار، عايز منى ايه ؟
رد عليه بأستغراب وقال جاسر :- عارف ! عارف منين ؟
رد عليه بنبرة هادئه وقال شادى :- حاجه متخصكش ، بتدور عليا ليه ؟
اجابه بحزن وقال جاسر :- اختك...
رد عليه بقلق وقال شادى :- رانيا مالها؟
بنفس النبره رد عليه وقال جاسر :- الجنين مات فى بطنها، وولدته، وحالتها وحشه جدآ، ومحتاجه وجودك جمبها، وسليم اخويا طلب منى أن ادور عليك؛ واختك فى الحفظ والصون لحد ما تيجى تخدها....
رد عليه بأسف ونبره حزينه شادى :- للاسف مش هقدر اخدها دلوقتى، فيه خطوره على حياتها لو جات معايا؛ ارجوك حافظوا عليها، واحموها لحد ما أخدها منكم....
بعدم فهم تسأل جاسر :- يعنى ايه فيه خطوره عليها ؟
اجابه قائلا شادى :- مقدرش اتكلم دلوقتى، بس الاجابه هتلاقيها فى الملف اللى كان مع مدام رضوى؛ حاولوا توصلوا ليه، وشوفوا اللى فيه كويس، وخلى سليم يفتح عينه كويس فى الشركه، انا لازم اقفل دلوقتى، سلام... واغلق السكه سريعآ
تكلم سريعآ وقال جاسر :- شادى يا شادى! استنى، وزفر بضيق وألقى الهاتف بجواره
نظرت له مى بأستغراب وجلست على السرير وقالت بتسأل :- فيه ايه يا جاسر ؟؟
رد عليها بعدم فهم وقال جاسر :- مش عارف، قال كلام كتير كده مش فاهم معناه، الملف اللى مع رضوى، واختى فى خطر، والاجابه فى الملف، واخذ الهاتف مره اخرى واجرى اتصال بأخيه سليم وانتظر الرد........
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
بالقاهره.....فيلا هشام
أنت تقرأ
قلب لا يقبل الهزيمة
Romanceنبضات قلبي تزداد انهيارا تخوفا من فقدانك فانها تعلن حالة الطوارئ فلا حياة بدونك بقلم دودو محمد