"Omma, omma dengan appa dah nak pergi ke Australia ke?" Soal ku. "Haah, omma dengan appa dah nak gerak jaga diri baik-baik tau. Nanti kalau nak keluar pergi mana-mana kunci pintu ni. " Aku sekadar mengangguk. Kelibat dua orang tuaku menghilang dari penglihatanku. Mesti aku akan rindu mereka nanti.
🌼✨
Aku bangun dari tidurku. Lalu melakukan runtin harian ku. Setelah selesai, mandi dan memakai baju.
Aku turun dari tangga dan menuju ke stesen bas berdekatan. Aku duduk di kerusi yang disediakan untuk orang awam disini. Aku memasangkan lagu 'Ex' di telefonku.Beberapa minit kemudian, bas berhenti untuk mengambil penumpangnya. Aku duduk di sebelah tingkap kerana tempat itu merupakan tempat kegemaranku dimana aku boleh melihat pemandangan yang indah diluar sana.
(Sorry banyak pergunaan 'aku')
Akhirnya aku sudah sampai di destinasi. Tiba-tiba seseorang menerjahku. "PARK YAENA!! " Ya, nama aku Park Yaena. "Kau nak apa Lee Know? " "Tak ada apa saja je kacau kau.. Asal muka tak berseri ni? ". Aku mengeluh perlahan. "Omma dengan appa aku dah pergi Australia mesti balik lagi 3 bulan.. " Lee Know lantas mengambil tempat belajarnya. "Baru pergikan.. Dah rindu.. " ujarnya tapi dengan masa yang sama rasa macam dia usik aku. "Dah la kau saem masuk. " Dia hanya mengalihkan pandangan. "Selamat pagi semua! " "Selamat pagi saem!""Baiklah, hari ni kelas kamu ada budak baharu. Okay, sila masuk. " Semua menanti-nanti akan kehadiran budak baharu di kelas kami. "Perkenalkan diri. " Senyap. "Ehem! " Masih senyap. "Sila-" Belum sempat saem nak cakap dia dah cakap.
"Nama aku Han Jisung. " .Ramai perempuan terpegun dengan sikapnya yang dingin. "Baiklah, kamu duduk di.. " "CIKGU CIKGU SINI!! " "ANIYOO! CIKGU SINI! " "ALAAA CIKGU SINI PLEASEE! "
Berpusu-pusu budak perempuan berebut nak Han duduk di sebelah mereka. "Baiklah kamu nampak tu kamu duduk sebelah dia. " Saem menundingkan jarinya ke arah aku yang sedang membaca buku. Dah la tak buat apa-apa tetiba je kena~T_T~ . Dia jalan menuju ke meja ku dan.. Diam. Tsk, sombong. "Okay mari mulakan pelajaran. Maka bermulalah sesi pembelajaran.
🌼✨
'KRING! '
Loceng berbunyi menandakan waktu untuk rehat. Ramai murid yang berpusu-pusu keluar. "Park Yaena. Kau tak nak makan ke?" "Kau pergi la dulu aku nak buat kerja yang saem bagi dia ingat sikit ke.. Aku nak rehat juga.. " Lee Know mengeluh. "Kalau macam tu kau tangguhkan jela nanti kita buat sama-sama erk? " Aku mengangkat mukaku. Seakan tidak percaya akan kata-katanya. "NAE!! "
Muahehe.. Baru first time.. Tak tahulah kalau cerita ni.. Macam tibe.. Tahla k Bye. ( .Ő‿ζŐ)ノ
YOU ARE READING
𝐁𝐞 𝐖𝐢𝐭𝐡 𝐘𝐨𝐮 𝐒1 ✓ || Han Jisung SKZ
FanfictionSeorang perempuan mengubah segalanya. Perempuan itu tidak pernah mengalah untuk membuat lelaki itu berbicara. Kini, semuanya berubah.