Jag flyr jag är långt inne i den mörka och kalla skogen. Det är september. Jag har bara en hoodie och ett par vanliga jeans jag har gympa dojor på mig. Fukten i skogen gör så det är en obehaglig känsla att vara där. Jag vet inte om han är efter mig. Jag vet inte vart jag är. Vem han är? Jo han är en kidnappare han tog mig för 3 månader sen. Jag vet inte om jag någonsin kommer komma hem. Där, där var det en stor sjö som tonade upp sig i månskenet. Månen var vacker det var stjärnor också. Jag sprang. Jag ville bara vara vid sjön. Jag la mig under en stor gran och somnade. Jag tror jag vaknade tidigt för solen var precis på väg upp på den mörkblå himmelen. Jag satte mig på en stor sten vid vattnet och tänkte hur jag skulle få mat och vatten. Men sen kom jag på. Jag kunde tälja en tjock pinne som jag kunde fånga fisk med. Jag letade på en vass sten och en lång tjock pinne. Jag satte mig på stenen igen och började tälja. Jag funderade på om jag skulle göra som en liten sov plats på stenarna. Jag gjorde det. Jag hämtade tjocka och rätt långa grenar och gjorde som en indian koja. Men när jag skulle gå lite längre in i skogen hörde jag ett lite ljud. Det lät som ett skadad djur. Jag gick längre in i skogen och där låg en liten skadad vargunge. Den var skadad. Jag tog upp vargungen och tog med den till mitt camp. Vargungen var en liten tjej. Jag ville kalla henne för Spikey. Jag hämtade vit mossa och blötte den för att tvätta hennes sår på benet. Jag letade efter blad som jag kunde linda runt benet.
YOU ARE READING
Ensam i skogen
FantasyDen här berättelsen handlar om Cloudy hon är en tjej som rymt från en kidnappare. Hon hittar en vargunge som är skadad. Hur ska det går? Vad kommer hända? Ni får se i framtiden!