Den långa dagen

6 1 1
                                    

Den här dagen var lång för mig och Spikey. Jag hade täljt klart och var nu på jakt efter lite fisk eller annat som man kan äta. Spikey låg och vilade i campet. Jag såg tillslut en regnbåge och jag försökte att ta den. Jag lyckades. Jag hittade en glas skärva emellan stenarna den var ganska stor. På nått vis hade jag hört att man kunde tända eld med glas och något torrt. Den dagen var det en väldigt varm dag och jag lyckades att göra en eld. Jag grillade fisken och lät Spikey äta mest eftersom jag kunde hitta bär eller något liknande. Jag la mig i våran koja och vilade en stund. När jag vaknade så kändes det som jag hade sovit hur länge som helst men jag hade sovit i ungefär 30 minuter. Jag hade koll på klockan och dagarna för jag tycke det var viktigt. Tillslut var dagen slut. Äntligen tänkte jag. Men jag försökte fånga en sista fisk innan kvällen. Sagt och gjort. En till fisk blev det. Vi båda åt oss mätta. Spikey somnade precis efter maten medans jag satte mig på den stora stenen och funderade på om jag ville vara kvar här. Men jag kom inte fram till något. Jag gick och la mig tätt inpå Spikey. Jag vaknade på natten och märkte att det var ganska blåsigt så jag hoppades att jag kunde hitta någon påse eller något liknande. På morgonen när vi vaknade öppnade jag vårat lilla "tält" och såg något jag aldrig trodde jag skulle se.

Ensam i skogenWhere stories live. Discover now