Jag fattade inte hur men hon hade växt. Hon var fullvuxen. Men inget i hennes personlighet hade förändrats. Hon var förstås övergiven och det var därför jag hade tagit med henne. Hon var som min hund och min bästa vän. Känslan i magen var magisk. Jag letade efter en tjock stubbe som jag kunde karva ut till en vattenskål till henne. Jag hittade den perfekta stubben. Jag satte mig den stora stenen vid vattnet och Spikey var brevid. Efter 2 timmar och 40 minuter var jag klar. Jag fyllde skålen med vatten och ställde den utanför "tältet" . Hon blev glad. Jag hade lagt i fiskenätet innan jag började karva. Jag gick ut och kollade om jag hade fått någon fisk. 5 fiskar sa jag chokat. Jag blev överlycklig och bestämde att här skulle bli mitt hem. Jag mådde bra här. Jag fick det jag önskade. Så jag önskade att jag hittade en kastrull och ett stort tält med sovsäckar. Morgonen där på när jag gick till den stora stenen så låg det det jag hade önskat mig. Jag började sätta upp tältet som var väldigt stort. Jag hade fått 2 sovsäckar så jag gjorde en liten plats till Spikey att sova. Jag vill ha tändstål sa jag. Efter en timme låg det på stenen. Jag blev jätte glad. Jag började att hämta vatten i kastrullen och fick igång elden. Jag kokade vattnet så alla bakterier försvann så jag kunde dricka vattnet. Jag önskar mig en kniv, en yxa och ett koppel med sele till Spikey. Efter en stund så fick jag vad jag bett om. Jag ville testa om hon kunde simma. Och det gjorde hon. Hon var magisk. Vi gick upp på land och jag kom på att jag inte hade någon handduk. Jag önskar mig en handduk. Efter 10 minuter fick jag det. Jag torkade Spikey så hon inte frös i vinden. Jag tänkte att jag skulle leta efter något att äta tex. Bär eller något annat. Jag hittade lite hallon och blåbär. Jag gick tillbaka och skulle kolla fiskenätet. Det var 5 abborrar i nätet. Jag blev jätte glad.
Jag la i den grillade fisken tillsammans med en rå fisk och lät Spikey äta det. Jag trodde inte hon skulle äta men det gjorde hon. Hon glufsade i sig allt. Jag blev glad. Efter maten gick jag och Spikey på en liten kvällspromenad. Efter vi kom hem så gick vi och la oss. Jag trodde hon inte skulle somna med det gjorde hon som tur var. Jag somnade fort jag med.
YOU ARE READING
Ensam i skogen
FantasyDen här berättelsen handlar om Cloudy hon är en tjej som rymt från en kidnappare. Hon hittar en vargunge som är skadad. Hur ska det går? Vad kommer hända? Ni får se i framtiden!