506. Ders :
26. Cüz, 47. Sûre, 506. Sayfa
Muhammed Sûresi
01-11. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
1
الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ
"İnkâr edenler ve Allah yolundan alıkoyanlar var ya; (Allah) onların amellerini boşa çıkarmıştır."Ayette nazara verilen kimseler,
-İslâma girmekten ve ona göre yaşamaktan kaçındılar.
-Veya Bedir savaşında İslâma karşı savaşanlar, finanse edenler gibi, insanları ondan men etmeye çalıştılar.[1>
-Veya bunlar Kureyşin şeytanları, yani şeytan gibi insanları aldatmaya çalışan reisleridir.
-Veya ehl-i kitaptan olup batılda ısrar edenlerdir.
-Veya ayet inkâr eden ve dine engel olmaya çalışan herkesi şümulüne alır.
Onların amellerinin boşa çıkması ise,
-Sıla-i rahimde bulunmak, esirleri hürriyete kavuşturmak, komşuluk haklarını korumak gibi aslında güzel olan amellerinin boşa çıkması, zayi olmasıdır.
-Veya, bu amelleriye Allahın rızasını aramadıklarından, hak yolu bulamamalarıdır.
-Veya peygambere yaptıkları hileleri ve O'nun yolundan alıkoymak için gösterdikleri gayretlerinin sonuçsuz kalmasıdır. Allah, Rasûlüne yardım ederek ve dinini bütün dinlere üstün kılarak o inkârcıların çalışmalarını neticesiz kılmıştır.
2
وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَآمَنُوا بِمَا نُزِّلَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَهُوَ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ كَفَّرَ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَأَصْلَحَ بَالَهُمْ
"İman eden ve salih ameller işleyenlerin ve Muhammed'e indirilene -ki o, Rablerinden gelen haktır- inananların ise günahlarını örttü ve hâllerini düzeltti."Ayet, muhacirleri, ensarı, ehl-i kitaptan ve başkalarından iman edenleri içine alır.
Ayette, Hz. Peygambere (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) inen'e iman etmenin özel olarak nazara verilmesi, bu olmadan edilen bir imanın tam olmadığını hissettirmek ve O'na inen Kur'anın büyüklüğüne dikkat çekmek içindir. Çünkü Kur'an, Allahın indirdiği kitaplarda asıldır.
Bunun için, şöyle diyerek te'kidde bulundu: "o, Rablerinden gelen haktır."
Denildi ki: Kur'anın hak oluşu, kendisinin önceki kitapları neshetmesi ve O'nu neshedecek başka bir kitap ise gönderilmeyecek olmasındandır.
"Günahlarını örttü"
Allah, onların imanı ve salih ameli sebebiyle, günahlarını örtmüştür.
"Ve hâllerini düzeltti."
Onları muvaffak kılarak ve te'yid ederek din ve dünya hususunda durumlarını salih kılmıştır.
3
ذَلِكَ بِأَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا اتَّبَعُوا الْبَاطِلَ وَأَنَّ الَّذِينَ آمَنُوا اتَّبَعُوا الْحَقَّ مِن رَّبِّهِمْ
"Bunun sebebi şudur: İnkâr edenler batıla tabi oldular ve iman edenler ise Rablerinden gelen hakka tabi oldular."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
ДуховныеKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir