514. Ders :
26. Cüz, 48. ve 49. Sûreleri, 514. Sayfa
Fetih ve Hucurât Sûreleri
29. ve 01-04. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
29
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ
"Muhammed, Allah'ın Rasûlüdür."Bu cümle, şehadet edilenin ne olduğunu beyan eder.
وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ
"Onunla beraber olanlar, kafirlere karşı çetin, kendi aralarında merhametlidirler."Onlar, dinlerine muhalefet edene karşı serttirler, kendi aralarında ise merhametlidirler. Ayetin bu kısmı, "Mü'minlere karşı yumuşaktırlar. Kâfirlere karşı ise şiddetlidirler." (Maide, 54) ayetine benzer.
تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا
"Onların, rükû ve secde eden, Allah'tan bir lütuf ve rıza isteyen kimseler olarak görürsün."Çünkü onlar ekser vakitlerinde namazla meşgullerdir.
سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ
"Onları alameti, yüzlerinde secde izleridir."Çokça secde etmelerinden dolayı, alınlarında bir alamet meydana gelir.
ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ
"İşte bu, onların Tevrat'ta ki vasfıdır.""İşte bu" ifadesi, bahsi geçen vasfa işaret eder.
Onların bu hayret verici sıfatı, Tevratta zikredilmiştir.
وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ
"İncil'deki vasıfları ise şöyledir:"كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ
"Onlar filizini çıkarmış, onu kuvvetlendirmiş, kalınlaşmış, gövdesi üzerine dikilmiş, ziraatçıların hoşuna giden bir ekin gibidirler."Kesafeti, kuvveti, kalınlığı ve güzel görünümüyle çiftçilerin hoşuna gider.
Bu, sahabe hakkında Cenab-ı Hakkın verdiği bir temsildir. İslâmın başlangıcında az idiler, sonra çoğaldılar, kuvvetlendiler. İnsanların hayranlığını celp edecek şekilde terakki ettiler, ilerlediler.
لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ
"(Allah böylece onları çoğaltıp kuvvetlendirmekle)kâfirleri öfkelendirir."Allahın onları gittikçe büyüyüp kuvvetlenen ekin misaliyle anlatması, kâfirleri öfkelendirmek içindir.Veya ayetin devamında gelen ilâhî vaat, kâfirleri öfkelendirmek içindir.
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا
"Allah, içlerinden iman edip salih ameller işleyenlere bir mağfiret ve çok büyük bir mükâfat vaad etmiştir."Çünkü kâfirler bunu duyduklarında çok öfkelenmişlerdi.
Hz. Peygamber şöyle buyurur: "Kim Fetih sûresini okusa, Muhammedle Mekke'nin fethinde bulunan kimselerden biri gibi olur."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
SpiritualKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir