Kapitel 5

19 0 0
                                    

När vi kom ut från studion och lägenheten så hoppade vi in i bilen och åkte hem.

[Harrys perspektiv]

Vi satte oss i bilen och då såg jag att Selina var lite deppig så jag frågade, are you okay sweety? No, sa hon, but what is it, it's just I'll miss you all when you're on the tour. När vi var inte i studion så berättade Peter att vi ska på en turné i Europa i en månad.
I'll miss you too sa Harry, vi blev avbrutna av Louis, You can join us if you want, what!!! Sa jag glatt do you really want to take me with you, yes of course sa han, it will be fun.
____________________________________________________________________________________________________________________________
[Tre veckor senare]

Innan killarnas turné hade Harry och jag hade berättat för mina föräldrar och Lilly att vi var ett par, de tog det ganska bra iallafall mina föräldrar som inte visste så mycket om "dagens popartister" som de sa.
När jag sa till Lilly på telefon att jag ville träffa henne hemma hos mig så blev hon lite fundersam, för att vi brukar alltid vara hemma hos henne.
Hon knackade på dörren och gick in.
Jag visade henne in och vi satte oss i soffan.
Så vad är det sa hon, jo det är så att när jag kom hem från Grekland så träffade jag en kille... jag tog några andetag innan jag fortsatte.
Han heter Harry och han och några andra killar är medlemmar i ett band som heter one direction, jag och Harry Styles är tillsammans. Jag pustade ut nu var det sagt.

[Lillys perspektiv]

Jag satt bara och gapade, är min BFF ihop med min största idol!!! Tänkte jag men jag tror att jag skrek det rakt i ansiktet på Selina, ja sa Selina och skrattade. Men var är han frågade jag.

[Selinas perspektiv]

Ja han är på deras hotellrum och väntar på oss sa jag som svar på hennes fråga, då skrek hon igen "på oss!!!!!" Ja men de vill nog inte att du skriker mot dem, okej sa hon lite snopet.

Eh det var en till sak sa jag med ledsen röst, killarna ska på turné och de vill att jag ska följa med, jag blir borta en månad, det är väll inget att vara ledsen över sa hon och tröstade mig.
Det plingade till i min mobil, det var Harry, hey have you told her? are you coming? Love you! 💗
Jag visade Lilly SMSet och hon sa "ska jag träffa one direction!!!! OMG!!!!" Ja! Sa jag ska vi gå? Absolut!!! Skrek hon igen.
Jag skrev till Harry att vi kommer snart.

I love you Harry! - a swedish love storyWhere stories live. Discover now