Cuaca harini rasa nyaman sangat. Tak panas , tak mendung .
Angin sepoi-sepoi bahasa tu menambahkan keselesaan yang tak terhingga ni . Macam mimpi betol.
Aku duduk di bangku halaman rumah sambil menghayun-hayunkan kaki ku.
Mataku meliau ke kiri dan ke kanan , tiada satu kelibat pun yang aku temui.
Beberapa saat kemudian. Datang sebuah kereta axia putih. Berparkir di hadapan rumahku.
Aku berdiri sambil merenung ke arah kereta tersebut. Tiada respon sampailah.. satu .. dua ... ti.. Dan pintu kereta sebelah pemandu pun dibuka.
Seorang lelaki berbangsa cina berdiri sambil membalas kembali renungan mataku. Sambil kami saling berlaga mata .
Sejurus kemudian terdengar panggilan seorang perempuan yang seakan-akan mirip dengan seseorang yang aku kenali..
" Macam kenal " , desis hatiku..
Keluarlah seorang perempuan berkaca mata , and ya juga berbangsa cina dari perut kereta tersebut.
Tidak lain dan tidak bukan. Kavitha .
Aku mengerutkan dahi ku sehingga dahiku berlipat-lipat pula kejadiannya. hshshshsh
Kavitha berlari tergedek-gedek ke arah ku lalu memberikan kucupan mesra dekat pipi ku. Aku hanya memandang dan terdiam seribu bahasa. Tak tau apa nak respon.
" You jaga anak uncle baik baik ah , uncle bagi 3 hari saja . Jangan lama lama , uncle pun pandai rindu juga " - uncle @ papa kavitha
" ye papa , tak lama juga nii . " - kavitha
Tak lama lepastu uncle tu pun masuk kereta dia , lalu berambus pergi dengam pantasnya.
Sambil tu tiba tiba aku rasa macam lain macam. Macamna eh , macam terdengar suara orang menyanyi.
" ...you keep me close... when i feel vulnerable... "
tapi mana eh.. pikir ku sejenak...
lagu makin menguat di gegendang telinga ku..
" CAUSE YOUR MY PAINKILLER !! "
Serta-merta aku terbangun... laaaaa mimpi rupanya... bodo btul la .. haih...
Aku duduk di katil ku dan capai fon aku dekat meja.
Aku off alarm aku. Haih dah jam 6:45 am.
Dengan tak relanya aku bingkas bangun.
Mengeliat sat.
Charge fon dekat meja.
Tarik towel .
then g kamar mandi.
yela bt apa lagi , nak mandila. Alahai korang ni.
YOU ARE READING
Secret Stalker ( Slow update )
Fantasiastatus : ongoing Kamu percaya ka dengan cinta pandang pertama? Saya langsung tia percaya oh 😂 tapi lepas ni kejadian , saya betul-betul terkena dengan saya pnya batang hidung sendiri 🙂 . . . sebenarnya kejadian ni terjadi selang beberapa bulan s...