Dit verhaal gaat over Jelena, een meisje uit een vreemd land. Ze is moeten vluchten, en is hier in belgie terecht gekomen... Zonder ouders, in een wildvreemd gezin.
_____________________________________________________________________________
Ik zit op mijn kamer, ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb een gsm, laptop, ipod, tablet, alles... Maar ik weet niet hoe ik het moet gebruiken. Ik begrijp niets van de taal en niemand wil me helpen. Ik zit hier maar wat te zitten, elke dag hetzelfde liedje. En morge moet ik naar school met de bus, maar ik weet niet wat een bus is. Misschien zijn dat zo dieren waar je op moet gaan zitten en ze je zo naar school brengen. Pff, neen... Ik heb echt geen flauw benul van wat me morgen allemaal te wachten staat. In mijn land was alles veel rustiger, dan moest ik gewoon samen met mijn broers en zussen werken. We kwamen net rond met het eten, maar papa werd opgeroepen om te gaan vechten in het buitenland. Na een half jaar kregen we een brief waarin stond dat onze papa overleden was. Later is mijn kleinste zus overleden aan verdriet. Toen kwam er een grote oorlog en moesten we vluchten. Iedereen stond er alleen voor. Ik ben nu hier terecht gekomen, maar waar mijn broers en zussen zijn? Dat weet ik niet. Ik weet niet eens of mijn mama nog leeft. Er wordt op mijn deur geklopt. Ik pink nog snel even een traan weg en doe open. Het is mijn 'mama' die er staat. Ze komt naast me op bed zitten en geeft me wat koekjes en chocolademelk. Ik probeer haar duidelijk te maken dat ik haar best aardig vindt van haar en dat het lekker is. Daarna leert ze me nog een beetje Nederlands zodat ik morgen op school iemand kan aanspreken als ik het even niet meer weet.