דמויות- מה לא לעשות

371 42 29
                                    

אני מתנצלת שאני כל הזמן מציגה את הדמות בתור נקבה, פשוט יותר קל לי לכתוב ככה. כמובן שזה מכוון לכל סוגי המינים :)

1) ה-אני נראית מדהים, לא חכה, אני מכוערת.
אני חושבת שכולם ראו את זה לפחות פעם אחת. זה כשהדמות מנסה להגיד שהיא ממוצעת או מכוערת, אבל מתארת את עצמה בתור מהממת.
לדוג':
אני נראית ממוצעת. השיער הארוך, רך בצבעי השמש שלי נופל בעדינות על גבי. עיניי הירוקות נוצצות כמו אבן חן ועורי חלק ונעים למגע. יש לי קימורים בכל המקומות הנכונים אבל אני לא שמנה. אבל כן, אני מכוערת.

מה הקטע של זה? אתם רוצים לתאר את הדמות יפהפיה, אבל לא רברבנית? טוב, כרגע היא נראית כמו... *מחפשת דרך נחמדה להגיד את זה* ...אידיוטית מוחלטת. ואף אחד לא מאמין לזה.
אף אחד.

2) אם אתם רוצים לספר עליהן, תעשו את זה באלגנטיות.
לדוגמא:
יש לי שבעה אחים, הורים מהממים ואני נשיאת השכבה. אני בנוסף הקפטן של קבוצת הכדורעף והחבר שלי הוא הבחור הכי חתיך בבית הספר.

הדרך הזאת עובדת במקרים מסוימים, נכון, אבל כשזה תיאור דמות... אני לא חושבת. לדמות שלכם יש משקפיים אבל היא לא לובשת אותם? תכתבו שהיא מתאמצת לקרוא מהלוח. הדמות שלכם היא חלק מקבוצת הכדורעף? תעשו שהיא תספר לחברה שלה שהיא חייבת ללכת להתאמן, או תראו אותה מתאמנת, או תציינו את לוח הזמנים שהיא קבעה לעצמה לאימונים ותלתה מעל המיטה. יש לה הורים אוהבים שלא רבים? תראו אותם מתנשקים או מתחבקים מלפניה, ושהיא תחשוב בסוד כמה היא ברת מזל, כי ההורים של חברים שלה כל הזמן מתווכחים, או נפרדו.

או כל דבר. אני לא יודעת, פשוט אל תתנו את זה בתור עובדה. זה סיפור, לא משחק היכרות.

3) כולן הדמויות הראשיות יהיו או הבחורה הכי פופולרית בבית הספר, או איזו לוזרית.

הן לא יכולות להיות נורמליות, באמצע כזה? הן תמיד סופר פופולריות, עם חברת נפש אחת או בלי חברות בכלל. אני לדוגמא, מדברת עם כולם, אבל יש לי קבוצה של חברים קרובים. אם הדמות שלכם תלך לבית הספר ותדבר רק עם בן אדם אחד, זה יהיה די מוזר.
אפילו האנשים המוזרים בבית הספר מדברים עם אנשים. כאילו, יותר מאיש אחד. הם לא חייבים להיות קרובים, אבל הם מדברים, משהו כמו 'אתה יכול להשאיל לי עיפרון?', או שיש להם משימה בקבוצות או בזוגות. לפעמים יש לנו אפילו קבוצה ענקית של אנשים שפשוט מדברים, כאילו, לא כולם חברים של כולם, אבל אנחנו עדיין מדברים.

4) האקסית המעודדת הבלונדינית המשוגעת חייבת להיות שם?

אולי זה רק אני, אבל אני די בטוחה שבחיים האמיתיים, כשמישהו זורק אתכם, אתם עוזבים אותו במנוחה והולכים לבכות איפשהו. לא הולכים להציק לחברה החדשה של מי שדחה אתכם. גם אם יש לכם המון ביטחון עצמי.

5) סתירות

אז אתם אומרים שהדמות שלכם גדלה בסביבה מסודרת וחונכה להיות מנומסת. אחר כך היא הולכת ונותנת סטירה לזר הקרוב. זה לא משנה כמה האדם הזה הכעיס אותה, אני ממש לא נחשבת מסודרת ומנומסת אבל אפילו אני לא אעשה את זה.

אתם אומרים שהדמות שלכם היא טום-בוי מוחלטת. אחר כך אתם כותבים פסקה שלמה על כך שהיא חושבת על השיער והאיפור, ואומרת לחברה שלה שהיא לא רוצה להבריז מהשיעור כי הציונים שלה חשובים לה.

אלא אם אתם מנסים בכוח לבלבל את הקוראים שלכם, אין פה שום היגיון.

°
אני יודעת, זה פנטזיה, אבל חייב להיות איזשהו סדר. לפחות לדעתי.

אם פספסתי משהו, מוזמנים להגיד לי ואני אוסיף.

פרק הבא: עלילות

נתראה ;)


טיפים & טריקים לכתיבה בווטפאד [מתורגם]Where stories live. Discover now