Det är jag som är Rebecka

187 5 0
                                    

Jag stod och inspekterade min kropp ännu en gång, breda höfter, hyfsat bra rumpa och bröst, platt mage, långt brunt hår, gröna ögon och till sist ett fult ansikte med finnar. Jag får konstant hat för mitt utseende, av mina vänner, eller ja föredetta vänner, på nätet och face 2 face i skolan. Varje skoldag är ett helvete för mig, de populära tjejerna som ser ut som barbiedockor och de populära fotbolls killarna mobbar mig varje dag. Varför vet jag inte, jag har inte gjort de något. Men ända varje dag efter skolan när jag är på väg hem så stoppar de mig vid utgången och drar med mig till skolan baksida. Det är det allt börjar, de slår mig tills jag ramlar och spottar sedan på mig.
Det är jag som är Rebecka, den mobbade tjejen som alla hatar.
Jag går 2:a året på gymnasiet och har sedan jag var 8 år blivit mobbad. Jag trodde att jag skulle slippa det när jag kom till en ny skola, men jag hade fel. Barbietjejerna från min skola började på samma gymnasium som mig och de har på bara på över ett år fått alla att vara emot mig.

Jag tar en sista titt på mig själv i spegeln, ett stort blåmärke döljer sig under min tröja, där jag blev sparkad idag.
Jag går till badrummet och öppnar lådan. Där ligger den, min utväg bort från denna värld, rakbladet. Jag drar det hårt mot min handled 3 gånger och känner hur den varma vätskan lämnar min kropp och droppar ner i handfatet.
Efter en stund har jag torkat bort allt blod från både min kropp och i badrummet och beger mig tillbaka till mitt rum.
Jag sätter i mina hörlurar och sätter på "American idiot" av Green day. Det ända som i stort sätt håller mig vid liv just nu är musiken.
Mina föräldrar dog för 2 år sedan i en bilolycka och det var då jag började cutta mig, nu gör jag det på grund av allt hat jag får. Så jag bor just nu hos min moster, Emma. Men det kommer inte vara så länge till, jag ska nämligen flytta till Australien om 1 månad, jag har fått nog utav Sverige och Australien är i stort sätt det längsta jag kan komma. I Australien är mina planer att skaffa en lägenhet och skaffa jobb. Då jag bara är 17 år så får jag egentligen inte flytta hemifrån så jag ska bo hos min faster som redan bor i Australien tills jag fyller, vilket är om 2 månader.

"kommer du ner och äter gumman?" Mormor ropar på mig från nedervåningen.
"Aa alldeles strax" ropar jag tillbaka innan jag går in i mitt rum och sätter på mig en långärmad tröja som är svart med Nirvana trycket på framsidan, ett par svarta jeans med slitningar vid knäna. Sedan går jag ner för trappan och möts av min mormor.
"Vad blir det för mat?" Frågar jag med ett leende på min mun.
"Jag tänkte att du skulle få gå ut och köps med mat, du vet sån där McDonalds eller subway, du får välja"
"Okej!" Svarar jag innan jag går ut genom ytterdörren.

Klockan är 18 och det har börjat mörkna utomhus, som tur är så bor vi nära stan, det är endast 5 minuters gå tid tills man är framme vid alla snabb mats ställena.

Jag gå in på McDonalds och för en gångs skull är det ingen kö.
"Vad vill du beställa?" Frågar en kille i 30 års åldern mig.
"2 mcfeast och company med Cola" svarar jag snabbt tillbaka.
Det tar inte mer än 1 minut innan jag får maten och ska vända och gå hem. Då ser jag de, mobbarna.

Jag går snabbt ut genom dörren men de följer efter mig.
"Ey vart ska du?" Hör jag någon ropa efter mig.
Jag fortsätter att gå, ända tills jag är bortom alla snabb mats ställen och bara höghus finns bredvid mig. Jag känner två händer på mina axlar som drar mig bakåt så att jag ramlar.
"Jag sa, vart ska du?" Upprepar en kille, Rasmus, som går i min skola och är ett år äldre än mig. Med sig har han de flesta tjejerna.
"Hem" svarar jag snabbt och kort.
Det dröjer inte länge innan jag känner ett sparkslag i min mage, han träffar mitt ansikte en gång innan de går.
Vad ska mormor säga nu?

~~~~~~~~~~~~~~~
Okej! Första kapitlet ute, vill börja med att säga att jag menar inget illa mot de som cuttar sig!
Och det andra är att jag kommer uppdatera den här oftare än den andra då jag tycker att det är lättare att skriva på svenska.

Det nya livet| 5sos fanficWhere stories live. Discover now