part 12💖

27 6 0
                                    

Keesokan harinya,
Jam 10:35,Eunbi keluar untuk jumpa yedam dan ahli Treasure yg lain..
Eunbi tak bagitau membernya yg ahli treasure yg lain pun ikut sebab takut rancangan yg dibuat tu gagal..

Flashback,
'kkura, hyewon,yena, chaeyeon jaga korang punya adik adik ni..'kata eunbi..

'baik..unnie...'kata mereka berempat..

'jangan pulak korang pergi main game atau jalan jalan'kata eunbi..

'unnie..aku manada suka game.. diorang bertiga jer tu'kata chaeyeon..

Yena, sakura dan hyewon hanya menggaru kepala..

'dah unnie nak jalan ni..'kata eunbi..

'okay unnie have a nice date..'kata yena..

Eunbi hanya tersenyum dan terus keluar..

End..

Eunbi teringat pasal membernya dan tak sabar pulak nak menjodohkan😂..
Eunbi sampai di pondok taman tu..para jejaka Treasure tengah menunggunya..

'sorry late..minju dan yujin gaduh sikit..so, terpaksalah nak pujuk minju...sebab yujin taknak ngaku kalah.'kata eunbi..

'nape diorang gaduh...'kata hyunsuk..

'biaselah kerja gile yena and jugak hyewon.. diorang suruh yujin rebut gula gula minju..'kata eunbi sambil menggeleng kepala...

'minju dah okay ke?'kata hyunsuk..

'eyy.mentang mentang lah crush dia minju..'kata jaehyuk..

'minju dah okey..yujin dah tenang kan minju..'kata eunbi..

'shall we start?'kata haruto..

'tak pandai sabar pulak budak ni'kata mashiho..

'ok ok..siape dulu?'kata eunbi..

'saya..saya nak tau sikit tentang minju'kata hyunsuk..

'minju ni walaupun soft heart..tapi dia ni tak sensitif macam yg lain..dia jarang jelous..dan tak pernah bercinta..she doesn't know how to be brave.. sebab tulah dia selalu dikatakan innocent sikit..'kata eunbi dengan panjang lebar..

'jenis lelaki macam mana minju suka?'kata hyunsuk semula..

'itu aku tak tau..sebab tak pernah dengar minju bercinta dan lelaki macam mana dia suka..ini berdasarkan pemandangan kau terhadap dia..dan lagi satu,minju tak suka lelaki suka dia sebab dia beauty..itu jer..'kata eunbi..

'macam mana dengan hyewon pulak?'kata jaehyuk..

'hyewon..dia pun macam minju jugak..tapi dia bukan soft heart.. walaupun dia nampak macam dingin..dia cuma tak tunjuk perangai dia dengan org yg dia tak biasa..dia ni macam yena energetic..budak nakal jugak.. hyewon pun tak pernah bercinta..so,hal ni kau uruskan sendiri..'kata eunbi..

'chaewon pulak..'kata yoshi..

'chaewon..maybe dia ni jenis yg macam gedik and annoying tapi dia ni baik jer orgnya..dia pun pandai automatik gila..kalau otak dia berconnect dengan unnie2 atau adek2 dia.and chaewon suka lelaki yg pandai, handsome dan bukan macam buaya ..'kata eunbi...
Yoshi hanya menganguk..

'and one more lagi.. chaewon tak suka playboy and klu dh putus..dia takkan getback lagi dengan org tu..no sorry..kau boleh tengok si felix punya situation..'kata eunbi..

'kalau yena lak..'kata junkyu..

'yena..hmm aku tak tau bila budak kecik punya otak tu jadi 18tahun.. everyday,everytime have fun sahaja..dia pernah suka si park seonghwa..tapi lelaki tu mainkan perasaan dia jer..yena ni bodoh sikit kalau bab nak bunuh org yg dia suka..
Entahlah kalau dia dah move on..aku rasa dia memang dh move on..sebab dia tak pernah sebut lagi jantan tu..jadi klu suka ngan yena..tengok penampilan si seonghwa dan perangai ambik dari diri sendiri..'kata eunbi dengan panjang lebar...

IZ*ONE X TREASURE()[COMPLETE]Where stories live. Discover now