-flashback-
Rosie, başı öne eğik bir şekilde anne ve babasına ne hesap vereceğini düşünüyordu.
"Rosie Asney! Bu ne demek ha? Rulet oynamak ne demek?"
Rosie, Bayan Semethet'in bağırışlarına karşı gözlerini yumuyor ve velilerinin çağırılmamasını umuyordu. O sadece merak etmişti ve bir kere denemek istemişti, ayrıca silah tamamen boştu.
"Bayan Semeth-"
"Kes sesini Rosie!"
Rosie, en yakın arkadaşının taktığı ismiyle Chayla, yanağında hissettiği sert el ile başını ters yöne eğdi. Bu tokat, fiziki acıdan çok duygusal bakımda acıtmıştı canını. O, kötü bir niyeti olmadan oturmuştu o rulet masasına. Bunun kumar olduğunu biliyordu elbet, ama, 'bu cehennemde cezalandırılacak bir şey olsaydı, Ruslar bu oyunu neden icat etmiş olsun ki' diye düşünüyordu. Chayla, o zamanlar Dünya'nın çirkinliğini anlayamayacak kadar masumdu.
"Rosie, derhal velilerini çağıracağım. Çocuklarının neye bulaştığını bilmeleri gerekir."
Chayla, yüzüne soğuk su gibi çarpan bu cümleyle irkildi. Ailesine söyleyemezlerdi! Chayla biterdi!
"Lütfen Bayan Semethet, ailem bunları duymamalı!"
"Bunu, o masaya oturmadan önce düşünecektin Rosie. Tanrı'ya şükür ki silah boşmuş, dolu olsaydı içinizden birinin ölümünden okulumuz sorumlu olacaktı!"
Ama... Rosie, kimsenin ölmesini istememişti ki. O suçsuzdu.
₩
Yaklaşık yarım saat süren sağır edici sessizlikten sonra Müdire Annastist'in odasında bir kapı çalış sesi duyuldu. Rosie'nin kasıkları birbirine kenetlenmiş ve dizleri hafif kırık, titrek vaziyetteydi. Korkuyordu, ama ailesinin ona kızmasından değil. Öldüğünde ve ilahi huzura yükseldiğinde Tanrı'nın onu bu yaptığı vebal için cezalandıracağından korkuyordu. Onun korkusu, ahiretten yanaydı. Vicdan azabıydı yüreğini hoplatan, gözlerinden yaşlar akıtan.
"Bayan Annastist, Bayan Semethet, ne oluyor? Beni bu öğlen vaktinde çağırmanızın sebebi nedir? Yoksa, Aile Birliği Kurumunda bir sorun mu oldu-"
Orta yaşlı, saçlarına aklar inmiş adamın telaşlı sorularını Rehber Öğretmen Semethet'in öfkeli sesi böldü.
"Hayır Bay Asney. Sorun Aile Birliğinde değil. Sorun tam da karşınızda-"
Müdire Annastist, Semethet'e dönüp eliyle dışarı çıkmasını işaret etti. Velilerle görüşme işi Müdire'nindi, rehber öğretmenin dahil olmasına lüzum yoktu.
"Bay Asney, kızınız Rosie, öğle molasında çatı katında yaklaşık altı kişiyleydi. Onların..."
Annastist, nasıl söyleyeceğini bilemiyordu. Bir babaya kızının Rus Ruleti oynadığını nasıl izah edebilirdi ki? Aynı şekilde Rosie'yi de kurtarmak istiyordu çünkü onun öyle bir kız olmadığına kalpten inanıyor ve öyle olduğunu da biliyordu. O an, aklına bir yalan geldi. Bu yalan, Rosie'yi kurtarabilirdi fakat Rosie'nin gerçekleri itiraf etmemesi gerekiyordu. Derin bir nefes alıp kurduğu yalanını telaşla bekleyen Thonie Asney'e anlatmaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mısraların Altında | DÜZENLEMEDE
Poetry'🕊 Bir delinin mektuplarında yazdığı şiirler, hiçbir zaman ulaşmamış sahibine. Belki de deli değildir o adam, sadece insanlık bunu anlayamayacak kadar kördür? Belki de tüm insanlık delidir, sadece deli dediklerimiz akıllıdır... | Kitap düzenlemede...