"Haha, Jackson is verslagen door zijn zusje!" zei Clarisse. Iedereen begon te lachen, ik zelf ook. Het is gewoon te grappig als je er over nadenkt. Percy keek alleen met open mond aan. Toen ik zijn gezicht zag begon ik nog harder te lachen. Percy begon ook te lachen, waardoor Clarisse stopte met lachen, en een paar van haar volgelingen ook. Toen Percy en ik uit gelachen waren, sloeg Clarisse weer een arm over me heen. "Ik mag je meer dan ik al deed." Samen liepen we naar het Hermes gebouw, om m'n spullen op te halen. Toen ik alles gepakt had ging Clarisse naar haar eigen gebouw. "Tot morgen." "Tot morgen." Zelf liep ik naar het Poseidon gebouw. Toen ik de deur dicht deed (van het Poseidon gebouw) stond Percy opeens voor me. Ik gilde. "Laat me niet zo schrikken!" Percy begon te lachen. "Sorry, ik wou je niet laten schrikken... Oké een beetje dan" "Oké, wat is er?" "Niks." "Wat is er?" "Niks." "Percy ik zie dat je liegt, ik vraag het nog een keer beleefd. Percy wat is er?" "Ik kan het niet vertellen." "En waarom dan niet? Je kan toch een beetje vertellen?" "Het gaat over een voorspelling." "Oh. Meer hoef je niet te vertellen." Stil liep ik naar een leeg bed. Ik zag nog twee andere bedden, een van Percy, maar van wie is die andere? Ik vroeg niks, ik pakte m'n spullen uit en legde het in een kast. (Waar nog niks in zat.) Pakte een pyjama (die ik onderweg hier naar toe heb gehaald) en liep naar de badkamer. Ik deed de deur achter me op slot. Ik poetste me tanden en liep weer eruit. Percy stond al te wachten. "Welterusten. " "Welterusten. " Ik liep naar mijn bed toe en kroop er meteen in. Ik bedacht wat de voorspelling zou kunnen zijn. Even later viel ik in slaap. Een droom had ik gelukkig niet. Dus rustig slapen lukte wel. Ik werd wakker van een hard gebonk. Ik stond op en liep in mijn pyjama naar buiten. Een hydra. Ik voelde op de plek waar mijn zwaard hoorde te hangen. Natuurlijk heb ik mijn zwaard binnen laten liggen. Ik wou eerst nog naar binnen gaan, om mijn zwaard op te halen, maar zag Clarisse onder de 'voet' van de hydra liggen. Proberen haar speer te pakken. Ik zocht een wapen om het monster aan te vallen. Het eerste wat ik zag was een boog. Ik pakte de boog, maar toen realiseerde ik dat ik geen pijlen heb. Toen zag ik dat de speer van Clarisse dichtbij lag. Je kan vast toch wel een speer schieten met een boog. Ik raapte de speer van de grond. "Hey!" "Sorry, ik heb hem even nodig." Clarisse zuchte. Ik legde de speer aan op de boog. Ik hoop dat ik een beetje kan boogschieten. Ik richte op het wazige lichaam van de hydra. En schoot. Iedereen keek mij aan. De hydra veranderde in stof. Ik zag dat de speer raak was. Ik boog en zei: "Slaap lekker iedereen!" Ik liet de boog vallen en liep het Poseidon gebouw binnen. Ik ging op bed liggen en trok de dekens over me heen. Ik hoorde Percy nog het gebouw in hollen, en toen viel ik in slaap...
------
Hey, weer een nieuw hoofdstuk. Sorry dat het niet zo veel gebeurde en dat het zo kort is. Heb even geen insperatie. Het volgende hoofdstuk zou langer en leuker zijn, hoop ik. Vele groetjes, xlianhx
JE LEEST
Mistakes that demigods make Boek 1
FanfictionAlexis is 15 jaar en woont in New York. Als het blijkt dat ze een half-god is veranderd haar leven in een no time. Wat gebeurd er als ze op haar eerste Queeste moet? Wat als de Queeste mis loopt? Wat als iemand dood gaat? Dit is een Percy Jackson fa...