Bab 33

287 26 5
                                    

Semua berkumpul melihat Irene yang seperti mak tiri.

Rambut Aurora ditarik sekuat hatinya sebagaimana perasaannya sekarang.

"Apa masalah kau ?! Rayyan pun kau nak ! Felix pun kau ambil dari aku !" jerkahnya.

Kayra berada di sebelah Aurora yang sedang terduduk.

"Kau tu hipokrit.Memang tak lah lelaki nak dekat kau ! Gila !"

Aurora juga menjerkah sekuat hatinya.

Jangan risau,mereka semua berada di aspuri.

Kelihatan Ilyani berlari sekuat hati ke arah Irene.

"Irene,kau dah gila ni !" giliran Ilyani pulak menjerkah.Semua yang berada di situ terdiam.

Aurora terus ke hadapan Irene dengan Kayra di sisinya yang menahan lengannya.

"Isu gambar Rayyan tu aku tahu kau punya angkara.Kunci aku dalam stor tu kau jugak kan !!!!!!! And now ! vape tu pun kau jugak kan !!!!!!"

Aurora menjegilkan matanya.

"Tak perlu tunding jari kalau kau tak ada bukti,Aurora.Kita tengok kau kena buang dari sini ataupun aku." kata Irene sinis.

"Irene,sudah.Jangan buat hal besar."

Ilyani memegang bahu Irene tetapi Irene menepisnya lalu dia menarik kolar milik Aurora.

"Now ! Kau rampas Felix dari aku pulak ?!!!!! Bijak kau !!!"

Aurora terus menampar Irene.

"Kau bodoh.Kau tak pernah hargai dia.Apa salahnya,kalau aku pulak yang hargai dia.Kau nak Rayyan kan ? Ambillah ! Kau ingat aku hadap sangat ke dia !!!"

Aurora menolak Irene lalu dia terus masuk ke dalam dorm.

Dianan dan Laura yang berada dalam dorm hanya diam.Tak mampu berkata apa-apa.

Manakala Irene masih berada di situ.Terkaku mendengar kata-kata Aurora.

"Jom,masuk dorm." ajak Ilyani.

Haura yang baru sampai menenangkan pelajar lain yang menyaksikan drama spontan.

Kayra terus masuk ke dalam dorm untuk menenangkan Aurora.

A friend indeed is a friend in need.



Rayyan terdiam.Ya,dia sudah tahu apa yang berlaku di aspuri.Kuasa viral memang cepat.

Tetapi dia tidak risaukan sesiapa.Tetapi setelah dia mendengar rakaman suara Aurora membuatkan dia heartbroken.

Dia memandang telefonnya.Ya,wallpaper milik wajah Aurora.

Tetiba Thaqif menepuk bahu Rayyan.

"Takpa,diorang dah setel sana tapi tu la Irene --"

Rayyan terdiam.Hatinya panas bila terdengar nama Irene.

Semalam --

Rayyan terus menaip dengan selajunya agar kerja dapat disiapkan dengan segera.

Tiba-tiba ada satu huluran roti disebelahnya dan terasa bahunya diurut lembut.

Rayyan terus memandang belakangnya.

"Lepaskan tangan kau.Aku tak perlukan urutan."

Irene terus melepaskan tanganny lalu duduk di kerusi kosong sebelah Rayyan.

The Prefects ( 2020 )Where stories live. Discover now