Oscar's perspektiv
Jag ligger på min säng och tittar upp i taket. Vi slutade tidigt idag eftersom det är torsdag och då går vi bara till klockan tre. Jag skulle ha varit med Felix idag men han sa att han var tvungen att åka ned på stan själv en sväng först och sedan var han tvungen att plugga. Jag skulle också behöva plugga men jag orkar verkligen inte, läxböckerna ligger uppslagna på skrivbordet men orken i mig är helt slut och jag pallar verkligen inte. Jag tar upp min telefon och kollar om jag fått några nya notiser, det är säkert tionde gången denna minut som jag kollar men jag kan verkligen inte sluta. Jag väntar egentligen inte på något speciellt men jag vill att det ska hända något så jag har något att göra. Tillslut bestämmer jag mig för att skicka iväg ett sms till Felix eftersom jag ändå inte har något att göra. Jag hoppas inte han tycker att jag är jobbig eller för på, jag vill bara ha någon att prata med.
Till Felix skickat 16:03
Hej! Hur går det på stan, är du klar snart?😘Jag skickar iväg det men ångrar mig direkt, tänk om han tycker jag är för på som sms:ar hela tiden. Han kanske inte alls vill prata med mig eller bli störd, jag funderar på att skicka ett sms till där jag skriver något i stil med "Jag ska inte störa" men precis då plingar min telefon till och namnet Älskling❤️lyser upp på skärmen följt av ett sms. Jag låser upp telefonen och går in på meddelanden, jag läser vad han har skrivit och det får mig att le.
Felix perspektiv
Jag går runt i olika butiker på drottninggatan för att hitta den perfekta presenten till Oscar när min mobil plötsligt plingar till. Jag tar upp den ur jackfickan och ser att namnet Min❤️ lyser upp på skärmen följt av ett meddelanden. Jag ler åt tanken, antagligen ligger Oscar hemma på sängen och har jätte tråkigt därför skickar han ett sms till mig. Men det gör mig bara glad att han skickar ett sms till mig. Jag låser upp telefonen och läser det Oscar har skrivit. När jag läst vad han skrivit, skriver jag ett enkelt svar tillbaks och sedan väntar jag på att han ska svara.
Till Felix skickat 16:03
Hej! Hur går det på stan, är du klar snart?😘Från Felix skickat 16:05
Ring mig istället, förstår att du är uttråkad hjärtat!☺️❤️Till Felix skickat 16:06
Men stör jag inte då?🙈❤️Från Felix skickat 16:06
Såklart inte!❤️ Det är bara att ringa!!Jag blir nästan lite irriterad på honom, varför skulle han störa? Jag älskar att prata med honom och höra hans röst. Jag hade mer än gärna tackat ja till att följa med honom hem men samtidigt måste jag hinna köpa en födelsedagspresent till honom innan lördag, då det är hans 18 årsdag! Några sekunder senare hör jag min telefon ringa och ännu en gång lyser namnet Min❤️ upp på skärmen. Jag svarar snabbt med att enkelt säga mitt namn.
"Hej, det är Felix!" Säger jag glatt och väntar på att Oscar ska svara. Snart hör jag en blyg röst svara i telefonen.
"Hej Felix!"
"Hej hjärtat! Vad gör du?"
"Inget speciellt, borde plugga men pallar verkligen inte!"
"Så då pratar du med mig istället?"
"Precis, du är mycket roligare än läxorna som ligger på mitt skrivbord!"
"Aww, jag tar det som en komplimang"
"Gör så Felix! Men vad gör du då?"
"Jag letar efter en present till dig! Men om du är duktig och gör läxorna kan jag kankse komma hem till dig när jag är klar"
YOU ARE READING
Live Love Laugh - Foscar
Fanfiction"Varför kan du inte bara acceptera att jag älskar dig Felix Sandman" En dag när Felix kommer till studion är allt annorlunda. Hans bästa kompis har slutat prata med honom och helt plötsligt är det så stelt mellan de bästa kompisarna. Han vet inte v...