Waar ben ik?

144 3 0
                                    

Ik lig in iemands bed, in iemands kamer.. Ik ga snel overeind zitten. Op een whiteboard zie ik een tekst staan. Ik lees het op, 'The worlds a Little blurry... THE WORLDS A LITTLE BLURRY! DAT IS BILLIE HAAR DOCUMENTAIRE!' De deur gaat open en Billie loopt naar binnen. Ze gaat op de bedrand zitten. 'Heb je lekker geslapen?', vraag ze. Ik ben sprakeloos, en Billie moet lachen. 'J-ja, maar.. huh..' mompel ik. Ik snap er niks van, ben ik in het huis van Billie Eilish? 'BILLIE, KOM JE? WE WILLEN ONTBIJTEN!' Hoor ik Finneas roepen. Billie zegt dat ze eraan komt. Ik kijk haar aan, ze glimlacht en loopt de kamer uit. Nu pas merk ik dat de kamer hun muziekstudio is. Dit kan niet echt zijn.. Ik kan toch niet zomaar in Billie haar huis zijn?! Dat is onmogelijk.. Ik hoor de deur opengaan en ik schrik.
Ik zie een klein zwart neusje van Shark. "Hey Sharkie!!' roep ik. Shark begint enthousiast te kwispelen. Ik klop op het bed en Shark springt bij me op bed. 'Weet jij waarom ik hier ben Shark? Heeft Billie me opgehaald? Of Finneas? Of Maggie? Of Patrick?' Shark blaft. 'Haha, sorry jongen, jij snapt er natuurlijk ook niks van..'
Ik zie een boekje liggen en ga er stiekem in bladeren. Ik lees wat er staat en zie dat het songteksten zijn van Billie haar liedjes.
Er wordt op de deur geklopt. 'Uh, k-kom binnen!' stamel ik. Finneas komt binnengelopen met wat eten. 'Jij hebt vast trek!' zegt hij. Verlegen knik ik van ja en neem ik het eten aan. Hij vraagt waar ik vandaan kom en ik haal m'n schouders op. 'Geen idee.' zeg ik. 'Ik ben dakloos.' 'Oh', zegt Finneas. Ik word rood. Finneas kijkt vragend in het niets en loopt de kamer uit. 'Wacht heel even, ik ben zo weer terug!' zegt hij enthousiast. Ik knik. Rustig eet ik het eten op wat ik van Finneas heb gekregen. Ik zucht diep.
Shark ligt nogsteeds naast me. Ik knuffel hem uitgebreid en hij geniet er duidelijk van. 'Lieve Sharkieparkieharkie!' zeg ik. Ik hoor iemand lachen en kijk achter me. Tuurlijk, dat heeft Finneas gehoord. 'Uhh, ik uhh..' ik word rood en voel me ongemakkelijk. Finneas blijft lachen en Billie komt ook even kijken. 'Wat is er hier zo grappig?' vraagt ze lachend. Ze ziet Shark. 'OH LIEVE SHARKIEPARKIEHARKIE VAN ME!' zegt ze. Ik kijk Finneas met grote ogen aan. Zei ze dat echt? Finneas knikt. 'Yep, jullie zijn beide even debiel!' Billie en ik kijken elkaar aan.
Billie vraagt me zodra Finneas is uitgelachen waar ik vandaan kom en waarom ik op straat lag. Finneas legde haar alles uit. Billie zegt: 'Nou, dan woon je vanaf nu toch hier? Dan heb je een huis!' Ik krijg traanogen en zonder ook maar iets te zeggen vlieg ik haar om de hals. Een woning! Ik heb nog nooit in een huis gewoond, en dan ook nog eens bij Billie Eilish! Billie glimlacht lief.
Zodra ik me besef dat ik Billie misschien iets te strak vast had laat ik haar los. 'Oeps, sorry..'. Billie lacht, 'maakt niet uit.'
'Hoelaat is het?' vraag ik haar. Ze zegt dat het 8 uur s avonds is. Ik bedenk me dat ik normaal rond deze tijd zou gaan slapen, ik ben super moe. 'Is het oké als ik ga slapen?' Vraag ik haar. 'Tuurlijk!' zeggen Billie en Finneas tegelijk. 'Mag Shark bij me blijven? Ik ben gek op honden.' Billie knikt instemmend. Ik glimlach, draai me om naar Shark en doe mijn ogen dicht.
De volgende ochtend word ik wakker door Billie en Finneas die aan het zingen zijn in de kamer naast me. Shark is nog aan het slapen. Ik vraag mezelf af wat ik moet doen. Zal ik naar Billie en Finneas gaan? Ik besluit er naartoe te gaan. 'Hai, stoor ik?' vraag ik. Billie kijkt opgewonden en zegt 'Nee, tuurlijk niet! Zin om te shoppen vandaag?'

Life With Billie EilishWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu