H7

78 6 1
                                    

Ondertussen waren er een paar weken voorbij. Draco was uit de ziekenzaal en ik had nu al veel schoolwerk, waardoor ik elke dag moest studeren. Tegenwoordig sprak ik altijd af in de bibliotheek met Harry, Ron en Hermione.

Vandaag was het zaterdag, ik stond vroeg op en omdat ik geen zin had om te douchen heb ik maar gewoon een hoodie van Slytherin aangedaan samen met een shortje en sokken. Ik ging naar de leerlingenkamer en daar zag ik Draco en Margot samen zitten. 'Ahhh zo schattig.' Zei ik stil zodat ze me niet konden horen. 'Mag ik erbij komen zitten of moet ik de tortelduifjes alleen laten?' Zei ik iets harder dan ik bedoeld had. Margot werd rood, heel rood. Ik ging zitten en keek hen aan, ze zaten er nogal stil. 'Gaan we ontbijten?' Vroeg Draco. 'Is goed.' Zei Margot terwijl ze opstond. Samen liepen we de leerlingenkamer uit op weg naar de grote zaal.
Ik had verwacht dat er al meer mensen zouden eten, maar nee hoor we waren met heel weinig. Ik ging zitten en begon te eten want ik had binnen een halfuur al afgesproken in de bibliotheek. Na het eten zei ik: 'ik moet nu gaan studeren, ik heb afgesproken in de bibliotheek.' Ik zag dat Margot ook was opgestaan. 'Y/N wacht ik ga mee. Welk vak doen jullie?' Vroeg Margot. 'Uhm Ik dacht dat ik vandaag toverdranken, gedaanteverwisselingen, Verweer Tegen Zwarte Kunsten en bezweringen gingen doen.' 'Top ik ga mee!' Zei Margot ze keek naar Draco om te zien of hij het erg vond, maar Blaise was bij hem gaan zitten.

Toen Margot en ik in de bibliotheek aankwamen was er alleen maar een derdejaars maar voor de rest niemand. ' Huh, ze hadden hier al moeten zijn.' Toen hoorde ik stemmen in de gang. Neville kwam binnen. 'Neville! Waar zijn Hermione, Ron en Harry?' Vroeg ik iets harder dan voorzien waardoor ik een kwade blik kreeg. 'Zijn ze hier niet? Ze zijn al uit bed, misschien voeren ze weer iets in hun schild ik bedoel.' Zei hij. Toen kwam Seamus binnen. 'Weet jij waar het golden trio is?' Vroeg Neville. 'Dumbledore wou hen spreken, het was dringend.' Zei Seamus. Ik keek naar Margot en ze keek met dezelfde blik terug. Opeens pakte Margot mijn mouw en trok ze me mee. 'Ik denk dat ik weet waarom ze bij Dumbledore zijn, laat mij dit even uitzoeken.' Ze trok mij mee terug naar de grote zaal. Ze keek rond en toen liep ze naar de tafel van alle professoren. 'Uhm ik  weet niet of-' Maar Margot begon aan professor Flitwick een uitleg te doen. ' Hij is op de plaats waar hij altijd is.' Hoorde ik hem zeggen. Opeens trok Margot zo hard aan mijn mouw dat ik over mijn voeten struikelde. 'Wat is er aan de hand?!' Riep ik. 'Nu niet, volg mij nu gewoon!' Dus ik volgde haar maar, ze ging richting de kerkers vlak voor de deur van het klaslokaal van toverdranken stopte ze en klopte ze op de deur. 'Wat doe je?!' Vroeg ik. ' Ik mag toch wel tegen mijn vader praten?' Ik hoorde de ergernis in haar stem. Ik was helemaal vergeten dat Snape haar vader was. De deur ging langzaam open.  'Oh jij bent het kom binnen, ik verwachtte je al om eerlijk te zijn.' 'Vader, waarom is het  golden trio nu bij Dumbledore?' Vroeg Margot op een onschuldige toon. 'Het is inderdaad wat je denkt dat het is...' Antwoordde Snape langzaam.

| Dit was deel zeven vanavond komt deel acht online!! Xx||

THE STORY OF MY LIFE, AS A BLACK|| NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu