Bab 3

26 2 1
                                    

BAB 3

            AKU sudah menduga singa jadian itu pasti naik darah apabila melihatku di taman itu bersama Sallyna. Matanya mencerlung tajam memandangku dengan bengis.

            “Kau cuba nak cakap apa dengan dia?” Harry menyoalku dengan tegas.

            “Tak... tak ada apa-apa.” Aku berdalih. Selangkah kakiku ke belakang. Bersedia untuk cabut lari jika singa jadian itu ingin membuat sesuatu di luar jangkaan.

            “Aku ada banyak benda yang kena settle. Lepas ni aku akan uruskan kau pulak. Kau larilah dalam lubang cacing pun. Kau tetap tak akan terlepas dari tangan aku. Faham?!”

            “Tapi, saya nak tanya...” Aku beranikan diri meninggikan suara. “Kenapa mesti awak nak tipu Cik Sallyna? Dia betul-betul sukakan awak!”

Harry ketawa sinis. Sakit hati aku dibuatnya.

“Kau tak ada hak nak campur urusan peribadi aku.”

“Saya tak akan menyamar jadi kekasih awak, Tuan Muda Harry! Awak ni lelaki paling teruk pernah saya jumpa dalam dunia ni!”

Harry membesarkan matanya. “Perempuan celupar! Kau fikir kau sedang bercakap dengan siapa!” Harry melangkah pantas mendekatiku.

Aku tidak tunggu lama untuk melarikan diri. Sekuat hati aku membuka langkah menuju ke pintu pagar belakang yang berhampiran dengan Asrama Puteri Kristal. Debukkk!! Kepalaku seperti dibaling dengan sesuatu dan aku terus terjatuh tertiarap. Hidungku terasa seperti ingin patah, nasib baik tak ada tahi lembu kalau tidak sudah pasti aku tertelan kek coklat paling enak di dunia!

“Adoiii!!” Aku menjerit kesakitan. Kulihat sebiji bola sepak terguling-guling di padang rumput itu. Celaka! Mana dia dapat bola tu!

“Thanks, guys!” Laung Harry sambil mengangkat tangan kepada sekumpulan pelajar berbaju sukan yang dalam perjalanan ke padang sekolah. Mereka tersenyum kembali kepada Harry. Ada juga yang ketawa besar.

“Anything for you, new president!” Mereka ketawa beramai-ramai apatah lagi melihat keadaanku yang pening-pening lalat.

            New President!!! Oh, My god! Aku berusaha untuk bangun. Bertambah berkuasa la mamat gila kuasa ni nampaknya!

            “Macam mana, best tak?” Tanya Harry sambil menyepak bola itu semula kepada sekumpulan junior-juniornya itu.

            Aku menggosok-gosok kepalaku yang terasa pening dek penangan bola itu sebentar tadi. Memang lelaki ni... argghhhh!!

            Harry menggosok-gosok kepalaku dengan kasar. “Sebab tu la jangan nak berani menentang aku. Kau yang degil! Sekarang padanlah muka!” Harry sempat tersenyum sinis kepadaku.

            “Awak ni memang tak berhati perut layan perempuan macam ni!”

            “Kau perempuan ke?” Harry berpura-pura ketawa besar. Seronok sungguh dia mentertawakan aku nampaknya.

            “Balik asrama dan teruskan kerja kau. Ingat! Jangan sesekali bocorkan rahsia tu kepada sesiapa. Kalau tidak, kau akan menyesal!” Ujar Harry sambil menolak kepalaku dengan hujung jarinya.

            Kasar sungguh lelaki ini. Main kepala pulak! Aku menjerit dalam hati kerana terlampau geram. Tak ada batu ke dekat-dekat sini?! Macam nak lastik aje kepala singa jadian bermulut busuk ni!

**********

            HARI isnin yang paling suram bagiku. Dengan langkah yang lemah aku memasuki pintu pagar sekolahku. Sekolah harian biasa yang bersebelahan dengan Sekolah Tinggi Adam Taylor. Mulutku muncung sedepa sambil mengumpat lelaki kasar itu dalam hati. Kalau bukan kerana terdesak. Aku tak akan pijak sekolah itu lagi! Mana lagi aku nak dapatkan kerja sambilan yang sesuai dengan statusku yang masih pelajar sekolah. Sabar... sabar, Aya!

I love You Like CrazyWhere stories live. Discover now