BOOOOOMMMM!!
BOOOMMMMMM!!
Eryl melompat dari satu bangunan ke bangunan yang lain. Mata kirinya bercahaya sambil berwaspada dengan keadaan sekeliling yang kini dihalangi debu tanah.
BURNNNNNN!!
RARGHHHHH!!
"Tch."
Serangan daripada seekor mahluk berjaya di elak . Tangan Eryl naik mencengkam kepala mahluk tersebut lalu dibekukan dalam sekelip mata!
KRASHHHH!!
Mahluk berapi musnah dengan sekali hentakkan. Namun, seekor lagi mahluk berapi menyerang tanpa henti. Kuku panjangnya melibas mencari mangsa. Liur yang keluar daripada mulut, mencairkan apa sahaja yang terkena padanya. Eryl berdecih. Bukan seekor dua dia lawan, malahan berpuluh!
RARGHHHHH!!
SWOOSSSHHHHHHHH!!
Eryl membongkok tubuh, lalu ais kegelapannya menyambar mahluk tersebut tanpa belas! Tidak menunggu untuk diserang, Eryl melompat keatas badan salah satu mahluk berapi. Tanduk mahluk tersebut dicengkam sebelum ditarik sehingga terpisah daripada jasadnya!
GRAAGHHHHHH!!!
Demon tersebut mengaum kesakitan sebelum hilang menjadi debu! Eryl mendarat kemas diatas tanah bersama mata yang menajam bagaikan naga.
'Damn that piece of shit. Senang aje dia create askar bodoh dia ni. Hell, he's strong and no doubt about that. But still..'
Lelaki berambut putih menarik sengih. Kakinya diangkat sebelum kuat menghentam tanah!
BAMMMMM!!
Bongkah-bokah ais muncul daripada dalam tanah bagaikan duri yang menikam! Eryl menyeringai apabila mahluk daripada api tersebut, mati akibat tikaman ais miliknya! Bahkan, mereka musnah seakan wap. Menghilang perlahan-lahan dengan penuh kesengsaraan.
"Aku pun kuat jugak. Just belum max level aje heh."
"Kau dah pandai belagak huh?"
Eryl menjeling dari ekor matanya. Dingin sahaja dia melihat individu yang selamba bergoyang kaki diatas ais miliknya.
"Aku memang sentiasa berlagak setan tak guna. Kau kan terkurung lama sangat dalam badan kekasih aku? Mana nak tahu."
"Hurm.. Betul tu betul. Sebab tu aku agak terkejut, wow!" Balas Aeldera selamba. Penuh sarkastik.
"Kau memang menjengkelkan Raja Syaitan." Ujar Eryl sebelum berdiri setentang denganya. Aeldera sekadar angkat kening lalu berdiri megah bersama wajah bersahaja.
"Oh really? Aku selalu dengar orang kata aku ni menghiburkan. But i take that as a compliment."
"Are you drunk? It's totally insulting you asshole. Otak kau memang mereng."
"Agak biadab untuk panggil aku mereng sedangkan boleh guna gila."
"Yeah, kau memang gila."
"Aww, thank you~".
BAMMMMMMM!!!
Mata Eryl membulat saat menghalang serangan tombak bayang daripada Aeldera! Tidak cukup dengan itu, Aeldera terus menerus menyerang secara bertali arus! Sekali Eryl menahan sebuah tumbukan, wajahnya akan dihentam kaki Aeldera tidak sampai sesaat!
"You little..!"
Lelaki berambut putih terus mencengkam kaki sang syaitan sebelum dilayangkan ke udara. Mata Aeldera membulat bersama sengihan apabila Eryl sudah muncul dibelakangnya bersama tukul gergasi daripada ais kegelapan.
YOU ARE READING
ERYL , NAGA BERMATA SATU (BOOK 2)
Фэнтези-Sila baca Eldera Lelaki berdarah Syaitan terlebih dahulu supaya lebih faham.- [His bloody promise] "Tak kira lah berapa ratus tahun aku tidur dan hilang dari dunia ni, aku akan ingat janji aku sampai bila-bila.." Dia lelaki yang tidur puluhan tahu...