H11

58 7 0
                                    

En ja hoor ik had gelijk. Draco begon te flirten en Pansy werd zo rood en woedend dat ze plotseling haar glas met pompoensap kapot kneep. 'Reparo.'  Zei ze en ze liep weg naar de leerlingenkamer. Ik liep naar Draco en zei :' Ik heb gelijk, nu laat ze je wel met rust, maar als Margot kwaad doet of haar kwetst dan crucio ik je.'

De volgende ochtend was ik ongelooflijk moe, maar het was zaterdag en ik had binnen anderhalf uur afgesproken ik de bibliotheek voor mijn schoolwerk. Maar nu ging ik  eerst een brief schrijven. Ik pakte een rol perkament en pakte mijn ganzenveer en begon: " beste Sirius, er is veel gebeurd. Dumbledore heeft me gevraagd of ik mee wil helpen met het verdedigen van Malfoy tegen de Death eaters. Ik ben akkoord gegaan, ik hoop dat je het niet erg vind, maar hij is mijn vriend geworden.
Liefs y/n."
Nu ging ik naar de uilenvleugel. Met het briefje in mijn hand verliet ik de leerlingenkamer. Ik was halverwege de gang toen ik de Weasley twin tegenkwam. 'Hey, maar he dat Pansy gisteren haar glas kapot heeft geknepen.' Zei Fred. 'Ze zag groen van jaloezie.' Zei George. Ik moest erdoor lachen. 'Ik moet nu naar de uilenvleugel, tot bij het ontbijt!' Riep ik.

Een paar minuten later ging ik terug naar de leerlingenkamer. Ik deed in mijn kamer een lichtgrijze joggingbroek aan in combinatie met een groene trui. Toen pakte ik mijn boeken, Margot en Lotte kwamen binnen. 'En hoe was het met Draco???' Vroeg ik aan Margot. Lotte kwam naast me staan.  'Fantastisch, maar mogen wij mee naar de bibliotheek?' Vroeg Margot. ' Tuurlijk!' Zei ik en ik begon mijn boeken te pakken. Margot en Lotte deden hetzelfde. Vervolgens vertrokken we uit de leerlingenkamer, richting de bibliotheek. 'Welke vakken moeten we leren?' Vroeg Lotte. 'Bezweringen, Verweer Tegen Zwarte Kunsten en gedaanteverwisselingen.' Antwoordde Margot. Ik opende de deur van de bibliotheek, Ron, Harry en Hermione zaten er al. We gingen zitten. 'Met welk vak beginnen we?' Vroeg Hermione. 'Verweer tegen zwarte kunsten misschien.' Zei ik. 'We moeten daar een opstel voor schrijven.' Zei Lotte. 'Over wat?' Vroeg Ron. 'Uhm ik denk onvergeeflijke vloeken.' Zei Harry. We wilden net beginnen toen Pansy plots binnenkwam en ze keek ons heel vuil aan. 'Oh nee..' Fluisterde ik tegen iedereen. Ze Ik kwam naar ons en keek ons heel vuil aan en ze zei: 'kijk hier de bende, oh ik zie dat Draco er niet bij is. Wat jammer voor je Margot!' Ik keek haar aan met een doordringende blik. 'Trouwens' begon ze. 'Ik zou niet meer met hem omgaan of ik zal ervoor zorgen dat deze keer de ontvoering lukt, en dan falen jullie als beschermer van hem. O en dan zal Dumbledore teleurgesteld zijn!' Ik keek naar de rest en toen terug naar Pansy, ik keek haar aan met een hatelijke blik. Van mij mocht ze nu doodvallen. 'Weet je Pansy, volgens mij zit er een stuk glas in je hersenen, je hersenen lijken wel aangetast. Misschien moet je naar madame Pomfrey gaan.' Zei ik. Dat had ik niet moeten zeggen, nu was ze nog bozer. 'Moeten we Dumbledore niet waarschuwen met dat dreigement?' Vroeg Lotte nadat Pansy was vertrokken. 'Goed idee Lotte, ik ga mee en we gaan dat nu doen.' Zei ik. 'O ja Mione wil jij even Margot geruststellen?' 'Komt goed!' Antwoordde ze.

Ik en Lotte verlieten de bibliotheek op weg naar Dumbledore zijn kamer. Ik zei het wachtwoord tegen de waterspuwer en die ging opzij, de trap kwam tevoorschijn en we gingen de trap op. Die ging automatisch naar boven. Toen ware  we in zijn bureau. Hij had bezoek van de minister van toverkunst. 'Oh excuseer professor, wij wachten wel buiten.' Zei Lotte. 'Dat hoeft niet, de minister ging net weg.' Zei Dumbledore. 'Ga zitten' We gingen zitten  en begonnen te vertellen over het dreigement.
'Het ziet ernaar uit dat ik extra bescherming moet zetten aan de poorten, en dat jullie zoveel mogelijk Draco bij jullie hebben. Ik zal hem even laten komen.' Een paar minuten nadat hij da t had gezegd klopte er iemand op de deur, Malfoy kwam binnen. 'Draco, ga zitten. Dus je weet wel wat er is gebeurd  en het ziet ernaar uit dat ze nog een poging gaan doen. Dat betekent dat je meer bescherming nodig gaat hebben en dat je misschien ook beter bij de dames hier slaapt. Ik zorg wel voor een extra bed. Daarbij krijgen jullie ook bijles Verweer Tegen Zwarte Kunsten, hoe je vloeken moet afweren enzo. Over deze les stuur ik jullie een brief. Jullie mogen gaan.' We verlieten zijn kamer en gingen naar de bibliotheek om de rest in te lichten.

|morgen komt deel 12 online!! Xx||

THE STORY OF MY LIFE, AS A BLACK|| NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu