" Eh awak cakap yang malam ni ada candle light dinner? sekali lagi ke?" Yana bertanya dengan muka yang teruja. Rayyan memandang Yana sekilas dan kembali melihat dihadapan.
"Saya tipu je,"
" Ala ingatkan betul betul, baru je nak excited tadi." senyuman Yana terus hilang sambil memuncungkan mulutnya.
"tu cuma alasan supaya saya dapat keluar dari office Hana tadi" Rayyan memandang Yana sekali lagi.
" Hm baiklaa, kalau mcm tu malam ni saya nak pinjam kereta ni boleh?"
" Awak nak pergi mana pulak?"
" Saya tengok tadi ada pasar malam berdekatan dengan office Hana tadi. So saya nak pinjam kereta awak sbb saya nak pergi sana nanti. Mana tahu saya dapat try makanan makanan yang ada dekat sini sebelum balik esok"
" Nak pergi dengan siapa?"
" Saya seorang je, kalau nak ajak mereka berdua tu takut tak larat pulak nak teman saya pusing pusing cari makanan."
" Kalau sorang sorang saya takkan bagi pinjam."
"Ala kenapa pulak? takut saya sesat? eh takkan lah sbb saya dh lalu jalan tu tadi so saya dah hafal dah. boleh lahhhh pleaseeee" Yana mencuba untuk memujuk Rayyan supaya meminjamkan keretanya.
"Tak boleh, kalau awak nak pergi juga nanti saya yang drive, kang papa marah saya pulak sebab saya biarkan awak keluar sorang sorang."
" Ala takpelahh, saya drive sendiri ke sana, susahkan awak pulak nanti."
" Yana...." Yana pasrah
"hmm baikla, jangan salahkan saya kalau awak penat teman saya nanti" Yana masih mencari alasan supaya Rayyan membenarkan dia pergi sorang sorang.
" Takkan"
" Baikla boss" Yana tersenyum dan mula berfikir apa yang akan dia belikan di pasar malam nanti.
"Amboii, pasar malam belum buka lagi tapi dah fikir nak makan ape ke tu?" tegur Rayyan
"Eeee mana ada"
"Eleh ingat saya tak tahu ke dengan muka awak yang tersengih sengih macam kerang busuk tu"
" Ah malas lah nak layan awak" Yana mengambil handphone nya dan mengambil video permandangan di luar untuk diupload ke dalam instastory nya (maklumlah Yana ni semua benda nak upload)
"Awakk" Yana menghalakan handphone nya dan mengajak Rayyan untuk memandangkan ke arah camera. Rayyan menoleh dan ke arah Yana dan Yana menekan button camera.
" Tengok camera laaaa. jangan tengok saya." Yana menekan button save dan menghalakan handphone nya semula.
" Saya tengah drive ni Yana"
" Masih lampu merah tuu, sekejap je pun, jum satu boomerang je "
"boomerang pulak"
"ikut style saya cepat" Yana menunjukkan isyarat peace dan Rayyan hanya mengikut dengan muka yang serious.
"Alahai ketat nye muka"
"eh dah dah, satu je kan. Jangan ganggu saya tengah drive ni."
"eleh sombong" Yana kembali mengambil boomerang dia sendiri." Pukul 7:30 nanti saya tunggu dekat luar ni, jangan lambat, kalau lambat saya tinggalkan awak kat sini."
"Baik tuan besar, thankyou" Rayyan berlalu pergi ke biliknya setelah Yana masuk ke dalam biliknya sendiri. Baru sahaja dia meletakkan handphone dan jam tangan nya di atas meja dan terdapat notification masuk.
"Hana" terdapat friend request di facebook daripada Hana. Dia membiarkan friend request tersebut begitu sahaja. Mungkin Hana cuma ingin menambah kenalan di ujarnya dalam hati. Dia termenung duduk di balkoni bilik sambil memandang ke arah pantai. Dia masing terkejut dengan apa yang telah berlaku. Dia tiba tiba terkenangkan kisah percintaan dia dan Hana.
Handphone Rayyan tiba tiba berdering. Rayyan terkejut dan terus masuk ke dalam bilik untuk mengambil handphone nya.
"Yana" dia segera meletakkan handphone pada telinga nya.
"Hello assalammualaikum"
"Waalaikummussalam, ha kenapa call ?"
"hm kalau saya bagitau ni awak jangan marah tau"
" ha ye ape?"
" jangan membebel tau"
"ye ye bagitau je laaa" Rayyan mengeluh kecil
" Sure ni"
" Ya Allah yana apa yang awak nak bagitau ni, jangan buang masa saya Yana"
"Sebenarnya..."
"Ha apa?"
"eee jangan lah potong"
" ye la ye laa. ha ape?"dont forget to vote and follow acc author okeissss❤️
Lots of love 💕
YOU ARE READING
Sayang Awak!! Encik Cerewet!! [ SLOW UPDATE!]
CasualeTengku Rayyan Danial Seorang yang cerewet dan suka hasil kerja yang sempurna.Oleh itu beberapa P.A nya telah berhenti kerja kerana tidak tahan atas sikap cerewet nya itu Tengku Adryana Aqaisyan Seorang yang baik dan lemah lembut. P.A kepada rayyan,s...