"Airien ! Can You explain this for me ?" Suara Daniel mendatar menahan amarah.
Airien senyum. Sinis sekali senyumannya. Ilham pula seperti tidak mahu melepaskan pelukannya pada Airien.
"Explain ? You dah jelas-jelas dengar apa yang Ilham cakap tadikan ? His my boyfriend and i am her girlfriend," jawab Airien acuh tak acuh.
Daniel menampar Airien hingga bibir mungil itu mengeluarkan cecair pekat.
"Weii bro, kau ni tak gentle lah, kau tak ada hak untuk pukul awek aku ! Kau dengan dia tak ada apa-apa kan ? For you information, Airien tak pernah ada sikit perasaan pun kat kau ! Dia sayang aku ! Cintakan aku ! Kau jangan mimpi nak memiliki Airien ! Airien milik aku dari dulu lagi ! Dia just permainkan engkau je !""Then now, I want you get out from my home. We clash ! Okay ? Settle." Kata Airien sinis.
"And one more, I tahu You dah ada wife. Masa You mesej dengan someone tadi, I dah tahu pun dia wife You. Semua information tu Ilham yang bagi kat I," kemudian Airien dan Ilham meninggalkan Daniel seorang diri di bawah.Daniel menggenggam penumbuknya.
Jadi selama ni dia ditipu ?
Dipermainkan ?
Dasar perempuan pisau cukur ! Sumpah hatinya.
☆☆☆
Airah hairan melihat kereta Daniel sudah terparkir di garaj. Kata tak jadi balik. So, kenapa tiba-tiba balik ? Airah segera menuju ke pintu utama lalu menyambut kepulangan Daniel dengan satu pertanyaan yang membuatkan hati Daniel makin panas.
"Awak cakap awak tak jadi balik. Kenapa awak balik ? Saya masih tak masak apa-apa lagi,"
"Kau diam ! Aku balik bukan untuk makan ! Aku serabutlah !" Tengking Daniel
"A...awak se..sera..but sebab apa ? Kerja ?"
"Aku serabut dengan kaulah perempuan ! Aku jijik nak tengok muka kau ! Perempuan sial ! DASAR MURAHAN !" Perkataan 'dasar murahan' itu ditekan sedikit.
Airah terkedu. Apa ? Aku murah sangat ke di mata Daniel ? Airah masih tersedu sedan di ruang tamu manakala Daniel pula sudah naik ke tingkat atas.
Airah seperti ingin keluar sahaja dari situ.
Airah naik ke atas lalu mengetuk pintu bilik Daniel. Daniel membuka pintu bilik dengan kasar. Malas!
"Kau nak apa ? Nak serabutkan lagi kepala aku ?" Masih marah agaknya.
"Saya tahu awak serabut sebab lain. Tapi tolong beritahu saya masalah awak. Insyaallah saya akan tolong awak jika saya mampu,"
"Tak payah nak sibuk hal aku ! Hal aku, hal aku ! Hal engkau, hal engkaulah !" Daniel ingin menutup semula pintu biliknya namun ditahan oleh Airah.
Daniel panas dan tanpa sengaja dia menolak Airah. Airah jatuh dan kepalanya terhantuk pada bucu meja yang sedia ada di luar bilik Daniel.
Daniel serba-salah. Dia kaget. Nak tak nak dia terpaksa menghampiri Airah. Dibantunya Airah berdiri.
"Kau okay ?" Suaranya tidak sekasar seperti sebelum ini. Suaranya berubah menjadi lembut. Bukan seperti selalu.
Airah hanya mengangguk dan dia berlalu ingin masuk ke dalam biliknya. Takut dilempang si Daniel ni lagi. Mampus juga aku! Kata hati Airah. Nasib baik dahi aku ni tak luka!
YOU ARE READING
Beriku Peluang Kedua
RomanceCinta itu automatik hadir dalam diri kita walaupun bukan kemahuan kita dan jodoh itu telah ditakdirkan oleh Allah. Walaupun seberapa banyak kali pun kita cuba tolak takdir, namun ia tetap akan datang juga..